خانهاخبار
رمزنگاری کامل پیام‌ها، هدیه WhatsApp به کاربران

رمزنگاری کامل پیام‌ها، هدیه WhatsApp به کاربران

پس از اختلاف نظری که میان اپل و FBI بر سر شکستن قفل آیفون به وجود آمد، واتس اپ تصمیم گرفت تا رمزنگاری پیام‌های کاربران خود را سرعت ببخشد. به همین منظور از شب گذشته تمام ارتباطات کاربران واتس اپ به صورت کامل رمزنگاری شده است.
۱۳۹۵/۱/۱۸

با دیجیتالی شدن بیشتر زندگی انسان‌ها و شنیدن خبرهای متعدد در مورد هک شدن اطلاعات کاربران یک سایت یا مشتریان یک شرکت و همچنین شنود مکالمات شهروندان توسط سازمان‌های اطلاعاتی، رمزنگاری اطلاعات و داده‌ها به یک امر ضروری تبدیل می‌شود.
روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان WhatsApp برای ارتباط با دیگران و ارسال و دریافت فایل استفاده می‌کنند. این سرویس رایگان، که مدتی است به مالکیت فیسبوک درآمده، از روز گذشته تمام اطلاعاتی را که کاربرانش با یکدیگر رد و بدل می‌کنند رمزنگاری کرده است؛ به این معنی که پیام‌های متنی، پیام‌های صوتی، عکس‌ها و فایل‌هایی که در واتس‌اپ ارسال و دریافت می‌شوند تنها برای گیرنده و فرستنده آنها قابل مشاهده است و هیچ فرد دیگری، حتی خود WhatsApp نیز، نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

image

 

فرقی نمی‌کند که شما از اپلیکیشن واتس‌اپ روی آی‌اواس، اندروید یا ویندوز فون استفاده می‌کنید، تنها کار لازم برای رمزنگاری شدن پیام‌های شما این است که برنامه WhatsApp را به آخرین نسخه آن به‌روزرسانی کنید. اعمال این رمزنگاری حتی برای گوشی‌های بلک‌بری و نوکیای قدیمی نیز انجام می‌شود تا اطلاعات همه کاربران در امنیت کامل باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

****mah

۱۳۹۵/۱/۱۸
ممنونWhatsApp