خانهاخبار
معرفی ۱۰ پرچمدار سابق که ارزان شده‌اند (لیست قیمت)

معرفی ۱۰ پرچمدار سابق که ارزان شده‌اند (لیست قیمت)

شاید پرچمدار یک یا دو سال گذشته کمی قدیمی به نظر برسد، اما به خاطر داشته باشید که یک پرچمدار قدیمی معمولا بهتر از یک میان‌رده جدید پاسخگوی نیازهای شماست.
۱۳۹۵/۱/۱۷

یک پرچمدار همیشه پرچمدار است، حتی اگر قدیمی شده باشد! افرادی که قصد ندارند هزینه زیادی برای خرید گوشی‌هوشمند بپردازند، عموما یکی از محصولات میان‌رده یا حتی پایین‌رده کمپانی‌های مختلف را انتخاب می‌کنند، اما یک راه بهتر وجود دارد. چرا از پرچمداران قدیمی که قیمتشان افت محسوسی کرده یک گوشی انتخاب نمی‌کنید؟ خرید میان‌رده جدید یا پرچمدار قدیمی مزایا و معایب خودش را دارد، اما به این نکته دقت کنید که پرچمداران، به دلیل قیمت بالایشان، با معرفی پرچمدار جدید افت قیمت شدیدی پیدا می‌کنند و با محصولات میان‌رده هم‌قیمت می‌شوند. در این مورد تنها کافی است به Xperia Z5 اشاره کرد که از زمان ورود به ایران تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است، در حالی که میان‌رده‌ها عموما قیمت مناسبی دارند که چندان افت نمی‌کند. به عنوان مثال، اکنون می‌توان پرچمداری قدیمی مانند Xperia Z3 را هم‌قیمت با Galaxy A7 یا حتی ارزان‌تر از Galaxy A5 2016 از بازار تهیه کرد. مقایسه پرچمداری مانند Xperia Z3 با Galaxy A5 2016 را بر عهده خودتان می‌گذاریم!

نکته مهم دیگر که باید در نظر داشت انتشار آپدیت‌های نرم‌افزاری جدید برای گوشی است. کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون طبعا ترجیح می‌دهند کاربرانی را که هزینه گزافی برای خرید محصول صرف کرده‌اند با انتشار به‌روزرسانی خوشحال کنند. علاوه بر این، هر کمپانی تعداد انگشت‌شماری پرچمدار دارد، حال آنکه شاید ده‌ها میان‌رده داشته باشد که انتشار آپدیت برای آنها مشکلات و زحمت فراوانی برای کمپانی سازنده به همراه دارد. پس افت شدید قیمت و دسترسی به آپدیت‌های نرم‌افزاری از جمله مهم‌ترین فاکتورها برای خرید پرچمدار قدیمی است که وجود قطعات و لوازم برای تعمیر؛ دسترسی به کیف، کاور، ضد خش و لوازم جانبی؛ فروش آسان‌تر کالای دست‌دوم و محبوبیت بالای آنها را نیز می‌توان به دلایل قانع‌کننده برای خرید پرچمدار قدیمی افزود.

در این مقاله 10 پرچمدار نسبتا قدیمی را که هم‌اکنون با قیمتی مناسب در بازار پیدا می‌شوند به همراه حدود قیمت آنها در ایران معرفی و بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

 

۱- HTC One M8 & One M9

 

image

 

پرچمدار 2014 کمپانی HTC یعنی HTC One M8 با اسپیکرهای BoomSound، آپدیت اندروید 6 مارشمالو و بدنه فلزی همچنان می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند. البته دوربین 4 مگاپیکسلی اولتراپیکسل (UltraPixel) گوشی چندان تعریفی ندارد، پس اگر به عکاسی علاقه‌مندید، گزینه‌های دیگر مقاله را بررسی کنید. اگرچه پردازنده 32 بیتی One M8 ممکن است روی کاغذ اندکی دلسردکننده باشد، مطمئن باشید که حداقل طی چند سال آینده پاسخگوی تمام نیازهای شما خواهد بود و ناامیدتان نخواهد کرد.

اگر به دنبال گزینه دیگری از HTC می‌گردید، پیشنهاد ما One M9 است. این گوشی به پردازنده 64 بیتی اسنپدراگون  810مجهز است که بلندگوهای BoomSound و طول عمر باتری را هم می‌توان مهم‌ترین نقاط قوت آن محسوب کرد. اگرچه دوربین M9 هم چندان تعریفی ندارد، بدنه فلزی و طراحی بی‌نظیر آن جای هیچ انتقادی باقی نمی‌گذارد. اگر قصد دارید یک میان‌رده را با پرچمدار HTC مقایسه کنید، فقط کافی است طراحی و کیفیت ساخت آن را به خاطر بیاورید و فکر هر میان‌رده‌ای را از ذهن بیرون کنید.

قیمت HTC One M8: حدود ۹۷۰۰۰۰ تومان

قیمت HTC One M9: حدود ۱۴۰۰۰۰۰ تومان

 

۲- Apple iPhone 5s

 

image

 

همه علاقه‌مندان به گجت‌های هوشمند، پرچمدار افسانه‌ای Apple iPhone 5s را به خاطر دارند. این گوشی با نمایشگر 4 اینچی یادگاری از سیاست‌های استیو جابز محسوب می‌شد تا اینکه پرچمداران 4.7 و 5.5 اینچی روانه بازار شدند. بسیاری از کاربران همچنان معتقدند که سایز 4 اینچی نمایشگر بهترین اندازه برای راحت کار کردن با گوشی است. این گوشی با دوربین 8 مگاپیکسلی و پردازنده 64 بیتی Apple A7 بهترین گزینه ارزان‌قیمت میان پرچمداران اپل است. به خاطر داشته باشید که آپدیت سیستم عامل برای این گوشی همچنان عرضه می‌شود و سنسور تشخیص اثر انگشت Touch ID می‌تواند نیازهای امنیتی کاربر را برآورده کند.

البته اگر به گوشی 4 اینچی علاقه دارید و برای پرداخت هزینه با محدودیت مواجه نیستید، iPhone SE هم گزینه مناسبی است.

قیمت Apple iPhone 5s: حدود ۱۲۸۰۰۰۰ تومان

 

۳- LG G3 & LG G4

 

image

 

پرچمدار 2014 الجی یعنی LG G3 یکی از بهترین گزینه‌های حاضر در این لیست است. این گوشی اگرچه به نمایشگر نسبتا بزرگ 5.5 اینچی مجهز شده، حاشیه‌های بسیار ظریف نمایشگر و حضور دکمه‌های پاور و ولوم در پشت بدنه‌اش تجربه‌ای لذت‌بخش و راحت از کار کردن با G3 برای کاربر به ارمغان می‌آورد. پردازنده اسنپدراگون 801، نمایشگر باکیفیت QHD، دوربین قوی با فوکوس لیزری، آپدیت اندروید 6 و رابط کاربری عالی ال‌جی از جمله مشخصات این گوشی است.

شاید بهتر باشد کمی تاریخ را ورق بزنیم و سری به LG G4، پرچمدار 2015 ال‌جی، بزنیم. این گوشی هم‌اکنون با معرفی G5 افت قیمت خوبی پیدا کرده و یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای خرید شده است. فراموش نکنید که پردازنده اسنپدراگون 808، فضای رم 3 گیگابایتی، دوربین فوق‌العاده 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و نمایشگر 5.5 اینچی با کیفیت QHD می‌توانند سال‌ها با سنگین‌ترین استفاده‌ همچنان کارایی داشته باشند.

قیمت LG G3: حدود۹۵۰۰۰۰ تومان

قیمت LG G4: حدود ۱۲۵۰۰۰۰ (نسخه چرمی اندکی گران‌تر است)

 

۴- LG G Flex 2

 

image

 

یکی دیگر از محصولات ال‌جی، که شاید کمتر مورد توجه ایرانیان قرار گرفت، LG G Flex 2 است. این گوشی به بدنه‌ای خمیده با قابلیت خودترمیمی مجهز شده است که می‌تواند بسیار خاص‌تر از یک میان‌رده تازه‌وارد جلوه‌نمایی کند. جی‌فلکس 2 نمایشگر 5.5 اینچی با کیفیت FHD دارد که در کنار پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 810، فضای رم 2 و 3 گیگابایتی، دوربین 13 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای کاربر باشد.

این گوشی احتمالا به دلیل عدم استقبال فوق‌العاده کاربران افت قیمت قابل توجهی داشته و قیمتی معادل میان‌رده‌هایی همچون Huawei G8 یا Xperia C5 Ultra دارد!

قیمت LG G Flex 2: حدود ۹۰۰۰۰۰ تومان

 

۵- Samsung Galaxy Note 4 & Galaxy Note Edge

 

image

 

وقتی به طراحی ظاهری  Galaxy Note Edge یا  Galaxy Note 4 نگاهی بیندازید و با طراحی گوشی‌های جدید سامسونگ مقایسه کنید، شاید کمی احساس ناامیدی کنید و از خرید آنها پشیمان شوید، اما به قیمت آنها هم دقت کنید! نسخه 4 سری Note با نسخه 5 تفاوت‌های نسبتا زیادی داشت و زبان طراحی پرچمداران سامسونگ تغییرات قابل توجهی یافت، اما نمی‌توان از پردازنده اسنپدراگون 805 و نمایشگر 5.7 اینچی با کیفیت QHD به‌راحتی گذشت.

شاید تفاوت عمده Note 4 و Note Edge را بتوان نوع نمایشگر Edge و اختلاف‌های اندک همچون تفاوت ناچیز حجم باتری و اندازه نمایشگر دانست. هر دو اسمارت‌فون‌ به دوربین 16 مگاپیکسلی و دوربین جلو 3.7 مگاپیکسلی، اسنپدراگون 805، نمایشگری با کیفیت QHD و فضای رم 3 گیگابایتی مجهز شده‌اند.

(به‌دلیل کمیاب بودن Galaxy Note Edge نتوانستیم قیمت دقیقی از آن پیدا کنیم، اما در صورت وجود، تفاوت چندانی با Galaxy Note 4 ندارد.)

قیمت Samsung Galaxy Note 4: حدود ۱۵۰۰۰۰۰ تومان

 

۶- Huawei Ascend Mate 7

 

image

 

پرچمدار فبلت‌های هوآوی در سال 2014 گوشی Ascend Mate 7 بود که با نمایشگر بزرگ 6 اینچی و پردازنده اختصاصی 32 بیتی Kirin 925 می‌تواند همچنان جزو بهترین اسمارت‌فون‌های بازار باشد. این گوشی به بدنه‌ای فلزی و دوربین‌هایی عالی با کیفیت 13 و 5 مگاپیکسل مجهز شده که در کنار فضای رم 2 و 3 گیگابایتی، محافظ نمایشگر گوریلا گلس 3، باتری عظیم‌الجثه 4100 میلی‌آمپرساعتی و اندروید 6 می‌تواند هر رقیب میان‌رده‌ای را شکست دهد.

قیمت Huawei Ascend Mate 7: حدود ۱۱۰۰۰۰۰ تومان

 

۷- Sony Xperia Z3 & Z3 Compact

 

image

 

بزرگ‌ترین تحولی که پرچمداران سونی بعد ازSony Xperia Z3 به چشم دیده‌اند پردازنده 64 بیتی است و به جز آن تغییر عمده‌ای در سری Z حاصل نشده. البته در عملکرد دوربین، نمایش رنگ‌های نمایشگر و مقاومت در برابر آب و رطوبت بهبود‌هایی صورت گرفته، اما هیچکدام جهش قابل توجه نبوده و صرفا ارتقای عملکرد دستگاه در زمینه‌های مختلف بوده است. به هر حال نمایشگر 5.2 اینچی FHD، اندروید 6 مارشمالو، پردازنده اسنپدراگون 801، فضای رم 3 گیگابایتی با حافظه داخلی 16/32 گیگابایتی، دوربین 20.7 مگاپیکسلی و سنسور جلو 2.2 مگاپیکسلی، مقاومت در برابر رطوبت و خاک با اخذ گواهی IP68 و باتری 3100 میلی‌آمپرساعتی از جمله مشخصات مهم آن به شمار می‌روند.

علاوه بر Z3، نسخه کوچک‌تر این گوشی هم با نام Z3 Compact موجود است که قیمتی معقول‌تر و ابعادی کوچک‌تر دارد. سری کامپکت تفاوت‌های عمده‌ای با سری مینی سایر شرکت‌ها دارد. مینی‌ها صرفا نسخه‌ای میان‌رده از پرچمدار محسوب می‌شوند، اما کامپکت‌ها پرچمدارانی با مشخصات فوق‌العاده در ابعاد و سایز کوچک‌ترند. تقریبا تمام مشخصات Z3 Compact با Z3 برابر است، با این تفاوت که نمایشگر 4.6 اینچی با کیفیت HD، فضای رم 2 گیگابایتی و باتری 2600 میلی‌آمپرساعتی در آن جای گرفته است.

( قیمت دقیق Xperia Z3 Compact به دلیل کمیاب بودن در بازار ایران مشخص نیست، اما در صورت وجود تفاوت چندانی با Z3 ندارد.)

قیمت Sony Xperia Z3: حدود ۱۰۵۰۰۰۰ تومان

 

۸- Huawei P8

 

image

 

آخرین عضو این لیست یکی از بهترین محصولات کمپانی چینی هوآوی است. این گوشی با طراحی منحصربه‌فرد بدنه فلزی با ضخامت 6.4 میلی‌متری روانه بازار شد. با توجه به حاشیه‌های بسیار ظریف اطراف نمایشگر می‌توان این دستگاه 5.2 اینچی را به‌راحتی در دست گرفت و از امکانات فوق‌العاده آن لذت برد.

این پرچمدار زیبا نمایشگر 5.2 اینچی با کیفیت FHD و محافظ گوریلا گلس 3، فضای رم 3 گیگابایتی، دوربین 13 مگاپیکسلی، سنسور سلفی 8 مگاپیکسلی، بلوتوث نسخه 4.1 و باتری 2680 میلی‌آمپرساعتی دارد که در کنار پردازنده اختصاصی Kirin 930/935 و آپدیت اندروید 6 می‌تواند جدیدترین و یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های لیست باشد. از آنجا که Huawei P9 هنوز معرفی نشده، P8 را می‌توان همچنان پرچمدار هوآوی دانست، اما با توجه به قیمت مناسب و امکانات فوق‌العاده‌اش حیف است که در لیست ارزان‌ترین پرچمداران جایی نداشته باشد.

قیمت Huawei P8: حدود  ۱۱۰۰۰۰۰ تومان

 

در پایان به این نکته دقت داشته باشید که قیمت تمام گوشی‌ها تقریبی است و میانگین قیمت آنها در بازار در نظر گرفته شده. نکته دیگر این است که برای تمام گوشی‌ها نسخه پایه در نظر گرفته شده و ممکن است نسخه‌هایی با حافظه داخلی 64 گیگابایتی یا بالاتر، قیمت بیشتری داشته باشند.

نظر شما درباره این گوشی‌ها چیست؟ آیا گوشی پیشنهادی دیگری در ذهن دارید که نامی از آن در مقاله ذکر نشده است؟ اگر صاحب یکی از گوشی‌های نام‌برده در مقاله هستید، لطفا تجربه خودتان را از کار با آن در اختیار مخاطبان جی‌اس‌ام قرار دهید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (38 نظر)

leon

۱۳۹۵/۱۱/۸
داش نظرم اینه که زد تری بخری واقعا گوشی خوبی هستش بنظره من که فقط سری گوشی های زد تونستن شاخ سامسونگو بشکنن
زد تری بیشتر از سامسونگ در مقابل اب مقاومه دوربینه سامسونگ شونزدهه ولی زد تری دوربین بیست مگاپیکسلی داره از نظر مقاومت و باطری هم که معروفه داش

فرتاش

۱۳۹۵/۱۰/۲۱
بنظرم note4بهتره

? ☜علیرضـــ❤️ــا☞ ?

۱۳۹۵/۸/۸
با سلام
نظر همه ی دوستان درباره ی گوشی های که گفتن ،که بعضی ها اون گوشی رو دارن یا استفاده کردن همگی محترما.
اما من به عنوان کسی که ۱۵سال شغلم گوشی فروشی هستش به کسانی که میخوان گوشی بخرن هیچ وفت مردد نشن .در حال حاضر ایفون در رتبه یک در کل جهانه،بعدسامسونگ ،بعد الجی وسونی وبعد هم هواوی البته گوشی های دیگر هم هستن ولی ۴گوشی که به تعداد زیاد در بازار هست اشاره کردم.
حال شما ها با تبلیق های که در رسانه های دیگر میبینید کاری نداشته باشید.
اگر میخواهید گوشی بخرید اول به قیمت ان توجه کنید یعنی هرچه قیمت یک گوشی بهتر باشد مطمعا باشید ضرر نمیکنید .چون قیمت ها بر حسب سازمان های جهانی هستش و مغازه وبغالی نیست که فلان گوشی گران وفلان گوشی ارزان باشد.
در خرید گوشی به حرف هیچ کس گوش نکنید چون ایفون همیشه ایفونه او وهواوی همیشه هواوی.
اومید وارم منظورمو متوجه بشید❤

محمد مهدی فیروزیان

۱۳۹۵/۵/۳۱
BIG LIKE البته شما خیلی دیر خریدی اون موقعی که من خردیم (آذر)قیمتش کلا 1900000 تومن شد ولی کاملا بات موافقم هرکی میگه الجی بده یا خودش نمیتونه بخره یا چینیش رفته تو پاچش

shahab

۱۳۹۵/۵/۱۳
آها یه چیز دیگه هم که یادم رفت که بگم اینه نگران خراب شدن قاب پشت چرم نباشین که تو بعضی سایتها نوشته زود مستهلک میشه با یه گارد آیفیس مشکی , همقاب پشت چرم واسه همیشه مث روز اول تمیز و نو میمونه وهم با آیفیس مشکی گوشیتون جلوه دیگه ای پیدا میکنه مخصوصا زمانی که صفحشه خاموشه و استفاده ای نمیکنین یه چیز دیگه کنترل مادیون قرمز واسه انواع تلویزیون و... کاربرد خوبی داره شخص خودم از ناک کد الجی واسه بازکردن قفل وحتی روشن کردن گوشی بدون باز کردن قفل
بیشتر از سنسور اثر انگشت راضی ترم.