خانهاخبار
خوش‌آمدگویی به عضو جدید خانواده آیفون‌ها؛ iPhone SE معرفی شد!

خوش‌آمدگویی به عضو جدید خانواده آیفون‌ها؛ iPhone SE معرفی شد!

دقایقی پیش اپل در طی برگزاری کنفرانسی، آیفون جدید ۴ اینچی خود را با نام iPhone SE معرفی کرد که در ادامه با جزییات بیشتر به آن می‌پردازیم.
۱۳۹۵/۱/۲
image

 

اپل طی چندین سال پی‌در‌پی تاکید بسیاری روی آیفون‌های ۴ اینچی داشت و گوشی‌هایی که با صفحه نمایش بزرگ‌تر بودند را مناسب نمی‌دانست. یکی از دلایل اصلی آن هم کارکرد راحت با یک دست بود، که پس از عرضه آیفون ۶ و ۶ پلاس به لطف قابلیت Reachability این کار را ممکن ساخت. اما با توجه به نیاز بازار و درخواست کاربران سرانجام سنت خود را شکست و اقدام به تولید آیفون‌هایی با صفحه نمایش بزرگ‌تر ۴.۷ و ۵.۵ اینچی کرد که باعث خرسندی کاربران شد و اسقبال زیادی از آنها صورت گرفت.

این شرکت پس از معرفی آیفون 6 و 6 پلاس با صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر نسبت به نسل‌های قبلی، دیگر اقدام به تولید آیفون ۴ اینچی نکرد و آیفون 5اس را در کنار خانواده جدید آیفون‌، با قیمت کمتر و با حذف رنگ طلایی، با دو رنگ خاکستری و سفید به فروش رساند. 

نکته جالب اینجاست که طی آماری که چندی پیش در اینترنت منتشر شد هنوز هم بیش از ۳۶ درصد آیفون‌های اکتیو (در حال استفاده) ۴ اینچی یا ۳.۵ اینچی هستند و این بدان معناست که تقریبا یک سوم کاربران آیفون از آیفون 4اس، 5 و 5اس و 5سی استفاده می‌کنند. 

اگر چه بیش از دو سال از آخرین آیفون ۴ اینچی ساخته شده توسط اپل می‌گذرد و آیفون‌های 6، 6 پلاس، 6اس و 6اس پلاس طیف گسترده‌ای از بازار آیفون را در اختیار دارند اما هنوز هم بسیاری طرفدار آیفون محبوب و کوچک‌تر این شرکت یعنی آیفون ۵اس هستند چراکه این عده بر این باور هستند که آیفون ۵اس بسیار خوش‌دست‌تر از نسل‌های بعدی خود است.

اپل نیز به درخواست کاربران و به خصوص برای فروش بیشتر آیفون در بازار رقابت با اندروید، سرانجام آیفون ۴ اینچی جدیدی طراحی کرد و این بار قدرتمندتر از همیشه به صحنه رقابت بازگرداند. اکنون اگر شما هم خواستار یک آیفون ۴ اینچی خوش‌دست و با قیمت مناسب هستید می‌توانید آیفون SE را گوشی جدید خود بدانید.

 

image

 

طراحی آیفون SE همانند آیفون 5اس است، رنگ جدید و محبوب رزگلد به آن اضافه شده و طبق گفته اپل سخت‌افزار آن مانند آیفون 6اس قدرتمند است. آیفون SE از پردازنده A9 همراه با چیپست حرکتی M9 بهره می‌برد، دوربین آن به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا یافته و توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن 4K را دارد. دوام باتری آیفون SE نسبت به آیفون 5اس ارتقا یافته و دارای فلاش مخصوص رتینا برای دوربین جلو است، همانند چیزی که در آیفون 6اس و 6اس پلاس شاهد هستیم.

 

image

 

مشخصات کامل آیفون SE به شرح زیر است:

  • پردازنده ۶۴ بیتی A9  همراه با چیپست حرکتی M9
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسلی
  • فیلم‌برداری با کیفیت 4k
  • پشتیبانی از باندهای بیشتر در شبکه LTE
  • بلوتوث نسخه ۴.۲
  • فلاش دوربین جلو
  • عکاسی به‌صورت لایو فوتو
  • عکاسی پانوراما با کیفیت ۶۳ مگاپیکسل
  • فیلم‌برداری فول اچ‌دی ۶۰ فریم بر ثانیه
  • فیلم‌برداری اسلوموشن ۲۴۰ فریم با ثانیه
  • اضافه شدن میکروفون جدید
  • پشتیبانی از پرداخت الکترونیکی Apple Pay

image

 

 

آیفون SE در دو نسخه ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی به ترتیب با قیمت ۳۹۹ و ۴۹۹ دلار عرضه می‌شود. پیش فروش آن از ۲۴ مارس شروع می‌شود و در تاریخ ۳۱ مارس به دست خریداران می‌رسد. ضمنا پیش بینی می‌شود آیفون SE تا ماه آینده وارد بازار کشورمان شود.

 

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (36 نظر)

aref

۱۳۹۵/۱/۹
به نظر من با این وضعیت دلار توی ایران خرید این گوشی با این امکانات خیلی نمی تونه مناسب باشه .
با این که من خودم طرفدار اپل هستم ولی به خاطر اینکه آیفون 6 و 6اس گرون بودن نوت 4 خریدم و ازش هم خیلی راضی هستم و یه مشکل هم تا حالا ازش ندیدم و با دوربینشم خیلی عکس های قشنگی میگیرم .
ولی این گوشی به دلیل خوش دست بودنش شاید خیلی خوب باشه ولی دوربین خوبی هم داره و صد البته که از آیفون 5 اس هم بهتره .

بن

۱۳۹۵/۱/۴
یعنی واقعا کور کننده واقعی چشمها اونم در حالی که همه شرکت ها بسمت بزرگ کردن سایز رفتن.

sina

۱۳۹۵/۱/۴
اینقدر ذوق و شوق داری می رفتی یه فِیک 6s میگرفتی اگه واسه کلاسش میخواستی

مهیار

۱۳۹۵/۱/۳
لبه بالایی

وحید

۱۳۹۵/۱/۳
نکته جالب اینجاست که قیمت 400$ دلار هست. یعنی یه کارگر امریکایی با حقوق ساعتی 25$ الی 35$ توی 2.3 روز میتونه این گوشی رو بخره... همین گوشی میاد تو کشور ما به ریال حساب کنی باید بشه حدود 1میلیون و 400-500.. که باز اونم نمیشه به لطف دلال ها... که یه کارمند. نه کارگر باید حقوق 2 ماهش رو بده بخره.... اینجاست مشگل اپل که این گوشی برای خودشون تولید میشه نه ما پس این همه حرص نخورید.