خانهاخبار
همکاری جدید اینتل و اپل برای تأمین قطعات آیفون 7

همکاری جدید اینتل و اپل برای تأمین قطعات آیفون 7

اینتل تاکنون در موارد متعددی جهت تأمین قطعات مورد نیاز محصولات اپل با این شرکت همکاری داشته؛ حال خبر می‌رسد اپل برای تولید آیفون 7 باز هم دست به دامن اینتل شده است.
۱۳۹۴/۱۲/۱۷

گزارش‌های منتشرشده از یک کارشناس CLSA نشان می‌دهد که اینتل قرار است 30 تا 40 درصد از مودم‌های LTE اپل در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را تولید کند. اپل به قدرت بالای اینتل در زمینه سخت‌افزار شبکه کمترین شکی ندارد و با این کار می‌خواهد به پیشرفت بیشتر دستگاه‌های خود ادامه دهد و به مودم‌های Intel XMM 7360 LTE اعتماد کند. همان‌طور که از نام این چیپست مشخص است، این محصول می‌تواند سرعت اینترنت دیتا را به LTE CAT 10 افزایش دهد که به معنی سرعتی برابر با 450Mbps در دانلود و 100 Mbps در آپلود است.

در حال حاضر مودم نصب‌شده در iPhone 6s و iPhone 6s Plus از چیپست MDM9635 کوالکام استفاده می‌کند. این چیپ قدرت دانلود 300Mbps و آپلودی برابر با 50Mbps را فراهم می‌کند. بدیهی است که این اقدام اپل کاهش سود کوالکام و چشم‌اندازی برای افزایش سود اینتل رقم خواهد زد. اما اخبار بد برای کوالکام به همین‌جا ختم نمی‌شود!

 

image

 

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل می‌خواهد در نسخه بعدی پرچم‌دارانش تولید پردازنده‌های محصولاتش را نیز از سامسونگ و TSMC بگیرد و به اینتل واگذار کند. این شایعه برخلاف آخرین شایعه در مورد پردازنده‌های این محصول است. در اخبار قبلی به نظر می‌رسید تمام پروژه تولید پردازنده‌های آیفون نسل بعد به عهده TSMC خواهد بود.

این منبع خبری اعلام کرد که اخبار وی از Asian Supply chain checks به دست آمده است و اپل قصد دارد در سال 2017 و در iPhone 7s و iPhone7s plus به پردازنده‌های کوالکام بازگردد. البته تمام این شایعات لزوما محقق نمی‌شود و احتمال دارد، مانند خبر تولید 50 درصد از مودم‌های LTE اینتل در iPhone 6s، این شایعه نیز به واقعیت نپیوندد. اما درصورتی‌که این شایعه واقعیت داشته باشد، شاهد همکاری دو غول بزرگ IT به نام‌های اینتل و اپل خواهیم بود!

نظر شما چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

علیرضا

۱۳۹۴/۱۲/۱۸
والا سرعت دانلود ما تا حالا از 500 کیلوبایت بیشتر نرفته 450 مگابایت نخواستیم یه مگابایت برسونن سرعتو ._.

alireza

۱۳۹۴/۱۲/۱۷
۴۵۰ مگابایت؟؟خخخ نکنه برا اینم میخواد یک میلیون بزاره رو پول گوشی؟؟؟تو ایران خیلی باسرعت بشه دانلود کنی ۱۰ مگابایته
مایکروسافت هم احتمالا در سرفیس فون میخواد از اینتل استفاده نیاید بگید عجب چیزیههههه!!