خانهاخبار
کاهش 77 درصدی کاربران اپلیکیشن‌های اندرویدی فقط در 72 ساعت!

کاهش 77 درصدی کاربران اپلیکیشن‌های اندرویدی فقط در 72 ساعت!

آمارهای جدید کاهش تکان‌دهنده کاربران اپلیکیشن‌های اندرویدی را نشان می‌دهد. در این مطلب به تحلیل دلایل این وضعیت می‌پردازیم.
۱۳۹۴/۱۲/۱۷

جدال اپلیکیشن‌ها بر سر تعداد دانلود، نصب و نصب فعال روزبه‌روز در حال افزایش است و می‌توان این عصر را عصر فروش آسان اپلیکیشن نامید. این محیط به حدی چالش‌برانگیز شده که معیار سنجش موفقیت یک اپلیکیشن میزان علاقه‌مندی هر کاربر به آن در 72 ساعت اول است.

این آمار را اندرو شِن، آنالیز و کارآفرین سیلیکون ولی، ارائه کرده است. وی در پروژه Quettra فعالیت می‌کند که پروژه‌ای در راستای هوشمندسازی بیشتر موبایل است و طی بیانیه‌ای اعلام کرده که سه روز پس از معرفی هر اپلیکیشن اندرویدی 77 درصد از متوسط کاربران آن کم می‌شود؛ آماری که البته برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن بسیار مایوس‌کننده است. از اپلیکیشن‌های درون گوگل پلی، شامل خود اپلیکیشن‌های گوگل، و بیش از 10 هزار دانلود که در این آمار لحاظ شده اندرو شن نتیجه گرفت که 7 روز ابتدایی معرفی هر اپلیکیشن حیاتی‌ترین روزهایش برای دستیابی به موفقیت است. اما پس‌ازآن نتایج دیگری نیز به دست آمد که نشان داد طی 30 روز اول معرفی هر اپلیکیشن، 90 درصد کاربران در نصب اولیه اپلیکیشن آن را حذف می‌کنند و 95 درصد تمام کاربران نیز در 90 روز ابتدایی کار با اپلیکیشن آن را پاک می‌کنند. 

 

image

 

اما اطلاعاتی که اندرو شن در این تحلیل‌ها به دست آورده همین‌جا به پایان نمی‌رسد. با نگاهی به 100 اپلیکیشن برتر گوگل پلی متوجه می‌شویم که احتمال باقی ماندن هر اپلیکیشن درگوشی کاربر در 90 روز اول نصب بسیار پایین است. نکته دیگری که از این آمار به دست آمد این بود که کاربران در 7 روز اول نصب قابلیت‌های جالب‌تر هر اپلیکیشن را درک می‌کنند و به آن علاقه‌مند می‌شوند، ولی نهایتا پس از 90 روز بی‌خیال تمام قابلیت‌ها می‌شوند و آن را پاک می‌کنند.
به‌عبارت دیگر، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها باید تمام دقت خود را متوجه یک دقیقه اول ارتباط کاربر با اپلیکیشن کنند. اندرو شن نشان داد که تنها اپلیکیشن‌هایی باقی می‌مانند که بسیار خوش‌ساخت باشند و مزیتی خاص و فاکتوری مهم داشته باشند یا به نحوی با زندگی موبایلی کاربران گره خورده باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

على

۱۳۹۴/۱۲/۲۹
بله بله. به خدا خسته شدم تو هر خبرى نظرات هست همشم جانب دارانه.يعنى خوشم مياد خبر ضد گوگل و اندرويده بعد اين مياد به اپل ربطش ميده. خبر ضد اپل گير نياوردى نه؟?????خخخ
خبر ميگه اپليكيشن هاى اندرويدى در خيلى سريع پس از نصب پاك ميشن به هر دليلى(كه احتمالا هنگى كردنشونه) اصلا اينا كه گفتى چه ربطى داشت.خودم يه جست و جو ميكنم خبرى ضد اپل بود اعلام ميكنم. هِى هرچى ميشه ايرانى ها فلان هستن.خيلى ببخشيد كه شما اهل نيويورك هستى

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۱۲/۱۸
چقد شما زرنگی باباجان. قابل توجهتون همیشه اول اپ رو برای تی او اس میزنن. این و نمیگم چون طرفدار اپلم خیلیم بدم میاد. ولی اگه با سیبزمینی هم درستش کرده باشن از از اندروید بهتره. یه زمانی بعد از ای او اس برای اندروید میومد حالا اصلا برای اندروید هیچی نمیاد میبینین که همه اپ هاش قدیمی شدن. به جاش برای مایکروسافت حالا دارن بهترین اپار و میزنن. مایکروسافت هم پایه گذار نسل جدید موبایل هاست. اولین موبایل هایی که در حد کامپیوتر نیمه حرفه ای قدرت دارن. سری surface phone.شما که طرفدار اندرویدی بگو ببینم اندروید پایش چیه. میدونم که نمیدونی خودم میگم. لینوکسه. لیکوس حالا صاحبش کیه؟ جوابی نیست. ولی صاحب ای او اس و ویندوز به خاطر اصالتشون همه جا مشخصه.

داود

۱۳۹۴/۱۲/۱۸
خسته نميشي كلا زير هر مطلبي مياي به ايفون ربط ميدي خبر رو؟!ببخشيد كه طرف نميدونِ ايفون فقط تو ايران فروشش زياده!
جهت اطلاعت بايد متوجه بشي كه خيلي از اين استاندارد ها رو اپل تعريف كرده،و الانم داره راه خودش رو ميره بقيه دارن ازمون و خطا ميكنن به اپل چه ربطي داره!تجارت جهاني اينطور ايجاب ميكنه كه سازنده برنامه بتونه بازگشت سرمايه رو مطمئن باشِ كه تو اندرويد اين اتفاق نميوفته!وجود هزاران نوع برنامه بيخود و بيجهت!فقط برا ارائه دهنده سرويس اينترنت خوبه كه دانلود و پاك ميشن!خخخ

amir1975

۱۳۹۴/۱۲/۱۸
دقیقا علت فروش اپل در ایران همینه چون کاربرانش چیز جدیدی رو امتحان نمیکنند بلکه طبق یک الگوی از پیش تعریف شده اپلیکیشن های کلاسیک رو نصب و همون ورژن رو ۲ سال استفاده میکنند!!
از اونجایی که کهنه پرستی در ایران در فرهنگ مردم رسوخ کرده اپل در ایران طرفدار زیاد داره!