خانهاخبار
چگونه دسته PS4 را به کامپیوتر وصل کنیم؟

چگونه دسته PS4 را به کامپیوتر وصل کنیم؟

گیمرهایی که به استفاده از کنترلر یا جوی‌استیک بازی عادت دارند، خیلی سخت می‌توانند با ماوس و کیبورد کامپیوتر بازی کنند. در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه می‌توانید دسته بازی پلی استیشن 4 خود را به کامپیوتر وصل و از آن استفاده کنید.
۱۳۹۵/۱۰/۲۶

معمولا اکثر گیمرها نسبت به پلتفرمی‌ که روی آن بازی می‌کنند متعصب‌اند، مثلا کسی که عاشق بازی با کنسول است تمایل کمی برای بازی کردن با کامپیوتر دارد و برعکس. اما در دنیای بازی‌های کامپیوتری بعضی عناوین به صورت اختصاصی تنها برای یک پلتفرم خاص عرضه می‌شوند و ممکن است چند ماه طول بکشد تا سازنده‌، بازی را برای سایر پلتفرم‌ها نیز منتشر کند. در چنین شرایطی خیلی از گیمرها ترجیح می‌دهند به هر طریقی که شده آن بازی را زودتر انجام دهند.

image

از آنجا که دارندگان PS4 عادت دارند از دسته کنترل استفاده کنند، بازی با ماوس و کیبورد برایشان چندان راحت نیست، بنابراین اتصال دسته PS4 راه‌حل خوبی است. متاسفانه دسته‌های DualShock 4 پلی‌استیشن 4 را ویندوز به صورت خودکار نمی‌شناسد و درنتیجه کمک گرفتن از نرم‌افزاری به نام InputMapper لازم است.

  1. به سایت InputMapper بروید و آخرین نسخه آن را دانلود کنید.
  2. دسته PS4 را از طریق کابل USB یا اتصال بلوتوث به کامپیوتر متصل کنید.
  3. برنامه را اجرا کنید تا دسته DualShock 4 شناخته شود و در بازی عمل کند.
image

توجه داشته باشید در تمام مدتی که می‌خواهید از دسته PS4 در کامپیوتر استفاده کنید، برنامه InputMapper باید باز باشد. همچنین پیشنهاد می‌‌شود دسته را با کابل به کامپیوتر متصل کنید تا از نظر ثبات اتصال مشکلی پیش نیاید و با قطعی ارتباط مواجه نشوید.
درصورتی که دسته PS4 در بعضی بازی‌ها به درستی عمل نکرد، به بخش Settings برنامه InputMapper بروید و گزینه Use Exclusive Mode را تیک بزنید. اگر هم به تغییر عملکرد دکمه‌های دسته نیاز داشتید، بخش Profile نرم‌افزار این امکان را به شما می‌دهد تا آنها را مطابق سلیقه خود تنظیم نمایید.

آپدیت: مدتی است شرکت سونی دانگلی برای اتصال دسته‌های DualShock 4 به PC و Mac عرضه کرده است که کار گیمرها را بسیار راحت می‌کند. با اتصال این دانگل به کامپیوتر خود می‌توانید دسته‌های پلی استیشن 4 را با بلوتوث به کامپیوتر متصل کنید و از تمام امکانات آن در بازی استفاده نمایید. این دانگل با قیمت حدودی ۱۳۰ هزار تومان در ایران به‌فروش می‌رسد.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (42 نظر)

شاهین

۱۴۰۰/۳/۲
سلام من برنامه رو نصب کردم ولی وقتی باز میکنم وقت کیبورد هست دسته رو با سیم میخوام بزنم نمیاره چیکار کنم اصلا شناسایی نمی شه

محسن

۱۳۹۹/۱۲/۱۶
سلام وقت بخیر ببخشید من یه سوال داشتم من دسته پی اس فور رو به صورت وایلس وصل کردم به کامپیوتر و مشکلی نداشت و در استیم هم وصل شد ولی در بازی فیفا حتما باید با سیم وصل کنم به صورت وایلس نمی سه دلیلش چیه؟؟

مرتضی

۱۳۹۹/۱۰/۸
از طریق remote play

محمد

۱۳۹۹/۵/۳
دادا تو وقتی بازی رو نصب می کنی یه برنامه ای به نام ستینگ میاره گزینه وسطی رو بزن بعد یه خط بزرگ هست اون خط بزرگ بزن گزینه دو رو بزن بعد برو فیفا بازی کن

سامان

۱۳۹۹/۱/۲۴
سلام وقت بخیر من با اینپوت مپر وصل میشم ولی صدای بازی قطع میشه اگه راه کاری دارید بگید ممنون میشم