خانهاخبار
درباره فناوری Dual Pixel در دوربین گلکسی S7 بیشتر بدانید

درباره فناوری Dual Pixel در دوربین گلکسی S7 بیشتر بدانید

سامسونگ در دوربین گوشی‌های جدید خود از فناوری جدیدی به اسم Dual Pixel استفاده کرده است که موجب می‌شود سرعت فوکوس بالاتر برود. در این نوشته به شما خواهیم گفت که این فناوری چه تفاوتی با فناوری سایر گوشی‌ها دارد و چگونه کار می‌کند.
۱۳۹۴/۱۲/۵

یکی از پیشرفت‌هایی که در پرچم‌داران جدید سامسونگ حاصل شده ارتقای دوربین آنهاست. اگرچه ممکن است رزولوشن 12 مگاپیکسلی دوربین Galaxy S7 و Galaxy S7 edge نسبت به دوربین 16 مگاپیکسلی Galaxy S6 پسرفت به حساب بیاید، سامسونگ با تغییراتی که در اندازه پیکسل‌ها و فناوری فوکوس دوربین خود اعمال کرده این امکان را فراهم آورده تا بتوان در موقیعت‌های کم‌نور، تصاویر روشن‌تری ثبت کرد و با سرعت بیشتری روی سوژه‌ها فوکوس نمود.

 

image

 

اگر در این چند روز پیگیر اخبار پرچم‌داران 2016 سامسونگ بوده باشید، حتما نام Dual Pixel به گوشتان خورده است. Dual Pixel ویژگی جدیدی است که سامسونگ با استفاده از آن توانسته سرعت فوکوس در دوربین S7 و S7 edge را افزایش دهد. اما این فناوری چگونه کار می‌کند؟
مدتی است که بسیاری از گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های DSLR و Mirrorless از فناوری فوکوس خودکاری به نام Phase Detection بهره می‌برند. درواقع Dual Pixel پدیده متفاوتی از Phase Detection نیست و به نوعی می‌شود آن را Phase Detection 2.0 نامید.

بخوانید: بررسی اولیه Galaxy S7 و Galaxy S7 edge

در تمام گوشی‌هایی که از فناوری Phase Detection استفاده می‌کنند ترکیبی از مزایای شناسایی تضاد و شناسایی فازی به کار گرفته می‎‌شود که در موقعیت‌های بیرونی و نور خوب بسیار سریع عمل می‌کند. در این دستگاه‌ها دیودهای نوری خاصی در بعضی پیکسل‌های سنسور دوربین تعبیه شده که در 5 تا 10 درصد کل پیکسل‌های سنسور پراکنده شده است و کار فوکوس را انجام می‌دهد. در فناوری Dual Pixel این دیودهای خاص در تک‌تک پیکسل‌های سنسور قرار گرفته‌اند، درنتیجه سرعت فوکوس خودکار بسیار بالاتر رفته است.
البته فناوری Dual Pixel جدید نیست و هم اکنون در سنسور دوربین‌های DSLR و Mirrorless استفاده می‌شود، اما حالا اولین بار است که این فناوری در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته می‌شود.

image

پوشش خبری MWC 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه MWC 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

حمید

۱۳۹۵/۵/۳
درسته که لنزهای سامسونگ همون لنزهای خریداری شده سونی هست. ولی چرا کیفیت عکسها و فیلمهای گرفته شده با دوربین سامسونگ شفاف تر از سونی هست و چرا خود سونی انقدر شفافیت نداره و باید با حالت دستی کیفیت تصاویرش بالاتر بره؟ هرچی هست سامسونگ ریسک و جرئتش تو ایجاد تصاویر شفافتر بالاتره.

حامد

۱۳۹۴/۱۲/۲۰
با سلام دوربین این گوشی میشه گفت 24 مگا پیکسله؟؟؟؟؟؟؟؟
کیفیت دوربین و عکس/فیلم برداریش نسبت به s6 چطوره؟؟؟؟؟

آرش

۱۳۹۴/۱۲/۱۵
دوربین این گوشی
Sony Exmor RS camera sensor IMX260
هست و بصورت پکیج آماده روی گوشی سوار میشه و سامسونگ دخل و تصرفی در آن ندارد.

abolfazl

۱۳۹۴/۱۲/۱۵
بلاخره فهمیدم چی گفتی :(((
اون مقداری که کمه بخاطره سیستم عامله
توی گوشی ها با رم مثلا 2 گیگ 1.850 مثلا در دسترسه که 870 یا نزدیک 900 مگابایتش برای سیستم عامل درگیره وقتی برنامه باز کنی این مقدار بیشتر میشه

محمد

۱۳۹۴/۱۲/۱۴
فقط جی 5