خانهاخبار
اکسپریا ایکس: میان رده جدید سونی در MWC 2016

اکسپریا ایکس: میان رده جدید سونی در MWC 2016

سونی در MWC 2016 از میان‌رده جدید خود با نام Xperia X رونمایی کرد؛ میان‌رده‌ای که از پرچمدار این سری، یعنی Xperia X Performance، چیزی کم ندارد.
۱۳۹۴/۱۲/۳

همچون سری اکسپریا Z، که در آن گوشی اکسپریا زد سونی میان‌رده به شمار می‌رود، این بار هم اکسپریا X در میان گوشی‌های سری ایکس سونی مشخصاتی مابین X Performance و XA دارد تا انتخابی باشد برای کاربرانی که به دنبال گوشی هوشمندی با مشخصات خوب اما نه در سطح پرچمدار و البته با قیمتی مناسب‌تر هستند. سری ایکس سونی این بار از طراحی متفاوتی برخوردارند و لبه‌هایی خمیده‌تر از سری اکسپریا زد دارند تا گرفتن آنها در دست برای کاربران ساده‌تر باشد.

اکسپریا ایکس سونی از تراشه اسنپدراگون 650 بهره می‌برد که تراشه‌ای 6 هسته‌ای است و از 3 گیگابایت حافطه رم نیز برخوردار است. این گوشی در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود و امکان ارتقای حافظه نیز برایش در نظر گرفته شده است.

 

image

 

نمایشگر این گوشی، مثل ایکس پرفورمنس، 5 اینچی است و رزولوشن آن 1080p است. اکسپریا ایکس نیز به دوربین 23 مگاپیکسلی با Predictive Hybrid Autofocus و فوکوس سریع مجهز شده است. دوربین جلو گوشی نیز تفاوتی با پرچم‌دار این سری ندارد و 13 مگاپیکسلی است. با دوربین اصلی گوشی می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080p ضبط کنید.

یکی دیگر از تفاوت‌های اکسپریا ایکس با ایکس پرفورمنس در ظرفیت باتری است. باتری اکسپریا ایکس ظرفیتی برابر با 2620 میلی آمپر دارد که به لطف مدیریت هوشمند باتری سونی دوامی بیشتر از انتظار خواهد داشت. همان طور که می‌بینیم، تفاوت آن با باتری 2800 میلی آمپری ایکس پرفورمنس چندان چشمگیر نیست.

این گوشی نیز در چهار رنگ طلایی، رز گلد، سیاه و سفید عرضه می‌شود، اما هنوز زمان دقیق عرضه و بازارهای آن مشخص نشده است.

نظر شما در مورد این گوشی، که چیزی از پرچمدار سری ایکس سونی کم ندارد، چیست؟

پوشش خبری MWC 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه MWC 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Bahman

۱۳۹۵/۳/۱۳
سلام
به نظر من سونی سری ایکس رو برای بالابردن فروش پرچمدارش کرده. .همانطور که میبینید امکاناتی که سری ایکس دارن نسبت به پرچمدار سونی پایین هستن..اما قیمت سونی ایکس بسیار بیشتر از سونی زد۵ است.در نتیجه دوست داران سونی بجای سری ایکس همون زد۵ررو انتخاب میکنن.که قیمت کمتر و امکانات بیشتری خواهد داشت.

ایکی

۱۳۹۵/۳/۱۰
حس گر اثر انگشت این گوشی در کجای ان قرار دارد