خانهاخبار
Matebook، محصول جدید هوآوی، سرفیس را به مبارزه می‌طلبد!

Matebook، محصول جدید هوآوی، سرفیس را به مبارزه می‌طلبد!

هوآوی در MWC 2016 از تبلت - پی سی جدیدی به نام میت بوک رونمایی کرد تا رقیبی برای سرفیس مایکروسافت باشد.
۱۳۹۴/۱۲/۲

فکر می‌کنید بازار کامپیوترهای قابل حمل چقدر است؟ همین را بگوییم که بازار این نوع دستگاه‌ها به حدی بزرگ است که هوآوی نیز وارد آن شده و اولین کامپیوتر خود را ارائه کرده. این کمپانی قدرتمند چینی در کنفرانس MWC 2016 خود از محصولی  جدید به نام Matebook رونمایی کرد. 

این دستگاه هیبریدی صفحه نمایش 12 اینچی دارد و از سیستم عامل ویندوز 10 بهره می‌گیرد. این محصول نیز، درست مانند Microsoft Surface ، امکان تبدیل شدن به کامپیوتر به همراه کیبورد را دارد که خوشبختانه این کیبورد نیز در داخل جعبه محصول وجود دارد. همچنین یکی دیگر از لوازم جانبی موجود برای این محصول قلم آن است که شباهت بسیاری به قلم سرفیس دارد.

هوآوی با عرضه Matebook سبک‌ترین تبلت 12 اینچی را به بازار عرضه کرده که با قطر 6.9 میلی‌متر یک تبلت-‌پی‌سی فوق‌العاده است. رزولوشن تصویر این محصول 2160×1440 پیکسل است که رزولوشن کمتری در برابر iPad Pro محسوب می‌شود. همچنین هوآوی باتری مناسبی در این دستگاه تعبیه کرده که تا 10 ساعت دوام می‌آورد.

 

image

 

با اینکه این اولین کامپیوتر تولید هوآوی است، طراحی‌اش بالاتر از حد انتظار است و شباهت بسیاری به تبلت دارد. غول بزرگ چینی در این محصول از پردازنده‌های سری Intel Core M استفاده کرده و سه نسخه با پردازنده M3 ،M5 و M7 دارد که در سیستم عامل ویندوز 10 نسخه Home و Pro عرضه می‌شود. همچنین امکان انتخاب از میان رم‌های 4GB و 8GB و حافظه‌های 128GB و 512GB از نوع SSD نیز به کاربران داده شده است.

 

image


هوآوی در کنار این محصول یک داک کاربردی نیز جای داده تا قابلیت اتصال این تبلت-پی‌سی را به کامپیوتر ساده‌تر کند. از دیگر مزایای Matebook مجهز بودن به سنسور اثر انگشت و پشتیبانی از USB-C است. 

پوشش خبری MWC 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه MWC 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

hadi

۱۳۹۴/۱۲/۴
تیتر جالبی بود کلی خندیدیم.اخه با چه چیزی میخواد سرفیس و به چالش بکشه؟

Alireza

۱۳۹۴/۱۲/۳
شما بر چه اساسی میگید این رقیب سرفیس پرو ۴؟؟
از لحاظ بدنه که شرفیس یه سر و گردن بالاتره چون جنس بدنه آلیاژ منیزیم رو نمیشه با فلز مقایسه کرد این از لحاظ بدنه.
از لحاظ پیکسل صفحه هم که سرفیس بالاتره ۲۷۳۶.۱۸۲۴ در مقابل ۱۴۴۰.۲۱۶۰ که بازم سرفیس برندس.
از لحاظ سخت افزار هم که این matebook حرفی برا گفتن نداره چون پردازنده هواوی نوع m هستش که نوع کم مصرف و کم قدرت تر هستش ولی برای سرفیس نوع I هستش و خیلی قوی تر از نوع m هستش ولی مقداری مصرف باتری بیشتری داره،از لحاظ باتری هم که ۶۰۰ میلی آمپر سرفیس بیشتر از matebook هستش ولی خب اون ۶۰۰ میلی آمپر برای مصرف بیشتر پردازنده و بهنر بودن صفحه نمایش هستش و هر دو تاشون یک بازده رو دارن.
اون داک هم خیلی جالبه دقیقا همون داکی هستش که در سرفیس هست منتهی داک سرفیس به جز HDMI و USB کارایی های بیشتری داره.قلم matebook هم که کپی قلم سرفیس هستش و مو نمیزنه،
از لحاظ ضخامت matebook نازک تره ولی خب باید ببینیم محکم هم هست یا نه در کل حریف سرفیس نخواهد شد ولی رقیب آیپد شاید.

alireza

۱۳۹۴/۱۲/۳
معلومه که نمیتونه سرفیس رو شکست بده
اینایی که منفی میدن تا حالا سرفیس رو ندیدن

محمد

۱۳۹۴/۱۲/۳
واقعأ هواوى تو اين دو و سه ساله پيشرفت چشمگيرى داشته واز يك برند متوسط به يكى ازغولهاى دنياى تكنولوژى تبديل شده و چه دوست داشته و نداشته باشيم اينده گوشيهاى همراه و تبلت تا حد زيادى در دست همين شركتهاى چينى از جمله هواوى و شيانومى هست

محمد

۱۳۹۴/۱۲/۲
با پیشرفتی که در هواوی میبینم.خداییش کدوم شرکتی توی دوسه سال اتقدر پیشرفت داشته؟!هیچکدوم به اندازه هواوی پیشرفت نداشتن
با این پیشرفتش هیچ بعید نیس که به زودی هم توی اسمارت فون ها هم توی هیبریدی ها یا تبلت ها حرف اول رو بزنه