خانهاخبار
گوگل به عمر سرویس عکس Picasa پایان می دهد

گوگل به عمر سرویس عکس Picasa پایان می دهد

سرویس پیکاسا گوگل به‌زودی به کار خود پایان می‌دهد و Google Photos جانشین آن خواهد شد
۱۳۹۴/۱۱/۲۴

گوگل روز گذشته در وبلاگ خود اعلام کرد که بهار امسال پشتیبانی از سرویس ذخیره عکس خود با نام پیکاسا را متوقف خواهد کرد. از ماه مارس اپلیکیشن دسکتاپ پیکاسا و پس از آن از ماه می اپلیکیشن وب پیکاسا قابلیت ویرایش عکس‌ها را نخواهد داشت.

البته گوگل سرویس Google Photos را به عنوان جایگزینی برای پیکاسا پیشنهاد می‌دهد و می‌گوید ساده‌ترین راه برای دسترسی، ویرایش و اشتراک محتویات Picasa، برای کاربرانی که اکانت پیکاسا دارند وارد شدن به Google Photos است زیرا بیشتر ویدیو‌ها و عکس‌های ذخیره شده در اکانت پیکاسای خود را می‌توانند در گوگل فوتوز ببینید. اما کاربرانی که تمایلی به استفاده از این سرویس هم ندارند می‌توانند آلبوم‌های عکس خود را روی وب مشاهده کنند و آنها را دانلود یا حذف کنند.

گوگل در سال 2004 پیکاسا را خریداری کرد تا با سرویس‌های مشابه همچون یاهو و وبسایت MSN مایکروسافت رقابت کند. یاهو پس از آن سرویس فلیکر را خریداری کرد؛ سرویسی که همچنان پابرجاست و به یکی از پایگاه داده‌های مهم در کارهای تحقیقاتی در زمینه پردازش تصویر و بینایی ماشین تبدیل شده است در حالی که نگه‌داری آن برای یاهو سختی‌های بسیار داشته است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)