خانهاخبار
چگونه آیفون خود را سریع‌تر شارژ کنیم؟

چگونه آیفون خود را سریع‌تر شارژ کنیم؟

راه‌حل شارژ سریع‌تر آیفون چندان پیچیده و سخت نیست؛ کافی است دو نکته را رعایت کنید تا سرعت شارژ آیفون خود را دو برابر کنید.
۱۳۹۴/۱۱/۱۷

اگر احساس می‌کنید مدت زمان شارژ آیفون 6 یا 6s شما طولانی و خسته‌کننده است، نگران نباشید! زیرا راه‌حل ساده‌ای برای شارژ سریع‌تر آن وجود دارد. به‌طور کل این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام شارژ شدن گوشی هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، مدت زمان شارژ طولانی‌تر می‌شود. پس بهتر است هنگام شارژ دست به گوشی‌تان نزنید و بگذارید با خیال راحت انرژی موردنیاز خود را دریافت کند.

اما راه‌حل شارژ سریع‌تر آیفون چیست؟

  • نخست آیفون خود را در حالت Airplane قرار دهید. در این حالت گوشی دیگر به دنبال سیگنال وای‌فای و شبکه مخابراتی نمی‌گردد و اتصال آن از دستگاه‌هایی مانند ساعت یا دستبند هوشمند قطع می‌شود.
  • سپس از شارژر آیپد برای شارژ آیفون خود استفاده کنید.

شارژرهای USB به‌طور معمول از ولتاژ ۵ ولت و جریان ۱ آمپر پشتیبانی می‌کنند، مانند شارژر پیش‌فرض در جعبه آیفون که دقیقا همین خروجی را در پورت یواس‌بی خود ارائه می‌کند. پورت‌های یواس‌بی روی کامپیوتر و لپ‌تاپ نیز ولتاژ ۵ ولتی دارند، اما جریان خروجی آنها ۰.۵ آمپر است. این بدان معنی است که رسیدن به شارژ کامل با پورت یواس‌بی روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ دو برابر بیشتر از شارژ کردن با شارژر ۱ آمپری طول می‌کشد. اما چاره کار استفاده از شارژرهایی مانند شارژر آیپد است که با وجود خروجی ۵ ولتی، می‌تواند جریانی معادل با ۲.۱ آمپر در اختیار آیفون شما قرار دهد.

بدین ترتیب استفاده از شارژر آیپد درمقایسه با شارژر آیفون دو برابر بازدهی بیشتر به‌همراه دارد. آیفون‌های 6 و جدیدتر به‌خوبی با شارژر ۲.۱ آمپری آیپد سازگارند و استفاده از این نوع شارژر به گوشی شما و باتری آن آسیبی وارد نمی‌کند.

در این مورد آزمایشی صورت گرفته است که نتیجه‌اش را می‌توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید. در این آزمایش دو آیفون  6s Plus را می‌بینیم که یکی با شارژر ۱ آمپری و دیگری با شارژر ۲.۱ آمپری شارژ می‌شود. پس از گذشت ۵ دقیقه، آیفونی که به شارژر ۲.۱ آمپری متصل بوده به میزان ۱۰ درصد شارژ شده، اما آیفونی که به شارژر ۱ آمپری متصل بوده نصف این میزان، یعنی ۵ درصد، شارژ دریافت کرده است.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

اشكان

۱۳۹۴/۱۱/۱۹
باشه بابا فهميديم دستت به اپل نميرسه. شارژر وايرلس اندرويد كه يه روز كامل طول ميكشه شارژ شه بعدم كه بازدهى باترى رو 47% كم ميكنه اطلاعات ندارى مطالعه كن ياد بگير.??? شما فعلا با همون گوشى اندرويد ارزنت تو همين خط ادامه بده ببينم با اين حرفاى هوشمندانه ات به كجا ميرسى

آرش

۱۳۹۴/۱۱/۱۷
جی اس ام جان الان فقط باید سری شارژر آیفون با آیپد عوض شه یا یو اس بی و اون سری شارژر باهم؟؟؟

milad

۱۳۹۴/۱۱/۱۷
سلام
چرا روی حالت low power mode ک میزارم باطری خیلی سریعتر شارژ میشه؟فرقی با حالت عادی نداره؟
خواهشا یکی جواب بده

amir1975

۱۳۹۴/۱۱/۱۷
جرات نداره بگه شارژ دهی باتری اش در حد یک گوشی ارزان اندرویده، داره مقاله رو بزک میکنه!
ضعیفه عزیزم، ضعیفه. آیفون خریدی شارژرت هم همیشه تو کیفته! حالا دوست داشتی با این رهنمودها!!!! سریعتر شارژ کن!!!
خخخ

hossein

۱۳۹۴/۱۱/۱۷
با ایفون 5s هم میشه همین کار رو کرد؟