خانهاخبار
قابلیت کار با صفحه نمایش بدون لمس آن در پتنت جدید اپل

قابلیت کار با صفحه نمایش بدون لمس آن در پتنت جدید اپل

اپل با ثبت پتنت جدیدی نشان داده که در حال کار روی قابلیت جدیدی برای هوشمندتر کردن محصولاتش است.
۱۳۹۴/۱۱/۱۵
image

 

اپل تا به حال روی صفحه نمایش کارهای تحقیقاتی و عملی بسیاری انجام داده است. آیفون یکی از اولین دستگاه‌هایی بود که قابلیت مولتی‌تاچ را به همراه داشت و همچنین اپل برای اولین بار از صفحه نمایش رتینا استفاده کرد. تاچ سه‌بعدی نیز آخرین قابلیتی است که اپل به محصولاتش اضافه کرده. اما به نظر می‌رسد این شرکت به این حد از هوشمند بودن صفحه نمایش لمسی قانع نشده و در حال کار روی قابلیت جدیدی است؛ قابلیتی که امکان تشخیص ضربه انگشت کاربران را بدون اینکه صفحه نمایش را لمس کنند فراهم می‌آورد.

براساس سندی که اداره ثبت اختراع و نشان تجاری امریکا این هفته منتشر کرده است، پتنت مذکور به‌کمک دیودهای نوری یا سخت‌افزارهایی مانند آن، که بتوانند نزدیکی اشیا را تشخیص دهند، این قابلیت را به وجود می‌آورد که صفحه نمایش بتواند انگشتان را در حالی که با فاصله و در هوا حرکت می‌کنند تشخیص دهد.

 

image

 

وبسایت AppleInsider در این زمینه توضیح داده که این اختراع به‌کمک سنسورهایی خازنی کار می‌کند که داخل صفحه نمایش استفاده شده و روی آنها چندین سنسور نزدیکی‌سنج  قرار گرفته است. اپل در این پتنت با ترکیب سنسورهای خازنی و ال‌ای‌دی‌های اینفرارد و دیود‌های نوری دستگاه را قادر می‌سازد هنگامی که انگشتان به اندازه‌ای نزدیک شده‌اند که حسگرهای نزدیکی‌سنج قادر به تشخیص آنها باشند، دستورات کاربر را دریافت کند. همچنین این تکنولوژی قادر است مولتی تاچ را نیز تشخیص دهد.

احتمال می‌رود اپل از این تکنولوژی در آیفون و سایر دستگاه‌های آی‌او‌اسی استفاده کند؛ حتی شاید در مک بوک نیز شاهدش باشیم. سامسونگ نیز پیش از این به گونه‌ای دیگر از این روش در دستگاه‌های خود استفاده کرده بود. برای مثال، در برخی گوشی‌های سری گلکسی با نگهداشتن انگشت بالای ایمیل و پیامک‌ها می‌توان خلاصه‌ای از آنها را مشاهده کرد. در سری گلکسی نوت نیز ژست‌های حرکتی مشابهی با S Pen قابل استفاده است.

مانند سایر پتنت‌های اپل، این سند تنها نشان‌دهنده این است که این شرکت در آزمایشگاه‌هایش مشغول کار روی چه تکنولوژی‌ای است، ولی در مورد اینکه چه زمانی این تکنولوژی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد یا اینکه اصلا به این مرحله خواهد رسید یا خیر هیچ‌چیز معلوم نیست.

نظر شما در مورد این پتنت چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

علیرضا

۱۳۹۴/۱۱/۱۷
اقای دهداری مثل اینکه ایندفه خلاقیت نیست و کپیه و اونم از سامسونگ

ALIREZA

۱۳۹۴/۱۱/۱۷
عزیز فعلا اپل داره از سامسونگ تو این فناوری کپی میکنه شما اگه بری گوشی های نوت2 اس4 اس5 به بالا رو نگاه کنید این قابلیت رو داره که بهش میگن لمس شناور لطفا اول اطلاعات عمومیتونو بالا ببرید بعد حرف بزنید مرسی

Alex

۱۳۹۴/۱۱/۱۶
به نظرم فعلا آیفون این فناوری رو از روی سامسونگ کپی کرده

امیرحسین

۱۳۹۴/۱۱/۱۶
سلام
اولین بار سونی بود که این امکان رو ( لمس شناور) در گوشی اکسپریا سولا قرار داد

مهمان

۱۳۹۴/۱۱/۱۶
من طرفدار هیچ برند بخصوصی نیستم. ولی تا یادم میاد اولین بار سامسونگ بود که توی گوشیهای S4 به بعدش قابلیت Gestur رو گذاشت که با حرکت دست با یک فاصله کم از موبایل ، برخی کارها مثل اسکرول کردن و ... قابل انجام بود.