خانهمقاله‌ها
چگونه از داغ شدن گوشی خود جلوگیری کنیم؟

چگونه از داغ شدن گوشی خود جلوگیری کنیم؟

داغ شدن و افزایش غیرعادی دما به یکی از مشکلات شایع گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. بعضی مواقع این مشکل به کارخانه سازنده برمی‌گردد، اما در مواقع دیگر این نحوه استفاده کاربر است که موجب داغ شدن گوشی می‌شود. در این مطلب به شما نکاتی را متذکر می‏‌شویم که از داغ شدن گوشی شما جلوگیری می‌کنند.
۱۳۹۵/۱۱/۵

حتما شما هم به‌عنوان کاربر تجربه داغ شدن گوشی‌ را داشته‌اید؛ مسئله‌ای که خوشایند هیچ‌کس نیست. داغ شدن گوشی، علاوه بر اینکه موجب نگرانی کاربر می‎شود، ممکن است به قطعات داخلی دستگاه آسیب برساند و حتی در مواردی موجب انفجار گوشی شود. داغ شدن معمولا به‌دلیل افزایش فشار پردازشی رخ می‌دهد که به دستگاه وارد می‌شود، اما عوامل دیگری نیز ممکن است در آن دخیل باشد.
در ادامه به شما خواهیم گفت که برای جلوگیری از داغ شدن گوشی خود چه کارهایی می‌توانید انجام دهید. اما قبل از آن بهتر است با مواردی آشنا شوید که موجب بالا رفتن بیش از حد دمای دستگاه می‌شود.

image

کاور و قاب پلاستیکی

بسیاری از مردم عادت دارند برای محافظت از گوشی‌ آن را درون قاب یا کاور پلاستیکی یا لاستیکی بگذارند. از آنجا که پلاستیک ماده نارساناست، مانع انتقال گرمای گوشی به خارج می‌شود و درنتیجه دمای دستگاه بالا می‌رود.

باگ‌های نرم‌افزاری یا ویروس

گاهی اوقات باگ‌های نرم‌افزاری یا ویروسی شدن دستگاه موجب افزایش غیرعادی فشار بر پردازنده می‌شود که نتیجه آن چیزی جز داغ شدن دستگاه نیست.

بازی کردن طولانی‌مدت

امروزه بازی‌های موبایلی به قدری جذاب و خوش‌‌ساخت هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. اما اگر مدتی طولانی با گوشی خود بازی کنید، متوجه داغ شدن بدنه دستگاهتان می‌شوید.

اتصال به اینترنت موبایل

تصور گوشی هوشمند بدون قابلیت اتصال به شبکه 3G/4G غیرممکن است. با اینکه اتصال به اینترنت موبایل ممکن است بسیار کار راه‌انداز باشد، منجر به دو مشکل می‎شود: مصرف زیاد باتری و داغ شدن دستگاه.

سخت‌افزار معیوب

خرابی یکی از قطعات دستگاه شما مثل باتری، پردازنده، مادربورد و... ممکن است در داغ شدن گوشی تاثیر بسیاری داشته باشد. بعضی از این قطعات از اساس دچار مشکل‌اند (مثل پردازنده اسنپدراگون 810) و بعضی دیگر (مثل باتری) بعد از یکی-دو سال دچار مشکل می‌شوند.

image

برای اینکه از داغ شدن زیاد دستگاه جلوگیری کنید، باید از مواردی که موجب پیش آمدن این مشکل می‌شود پرهیز کنید. عمل کردن به توصیه‌های زیر می‌تواند در حل این مشکل به شما کمک کند:

  • همواره سعی کنید از گذاشتن گوشی‌تان در قاب یا کاور پلاستیکی/ لاستیکی بپرهیزید یا حداقل زمانی که فکر می‌کنید فشار زیادی به دستگاه وارد می‌شود (مثل زمان بازی کردن)، آن را از قاب دربیاورید.
  • همیشه گوشی خود را از نظر نرم‌افزاری به‌روز نگه دارید تا مطمئن باشید آخرین اشکالات در اپلیکیشن‌ها و سیستم عامل دستگاه شما رفع شده است.
  • برای مدت طولانی و پیوسته با گوشی خود بازی نکنید یا با آن به شبکه 3G/4G متصل نشوید. خوب است هر از چند گاهی به گوشی خود استراحت دهید تا خنک شود.
  • از شارژرهای ارزان و تقلبی برای شارژ کردن گوشی استفاده نکنید. همچنین زمانی که گوشی در حال شارژ است، با آن کار نکنید.
  • درنهایت اگر قطعه‌ای از گوشی‌تان خراب شده، آن را تعمیر کنید یا اگر مثل بعضی گوشی‌ها از اساس مشکل دارد، به فکر تعویض آن باشید.

به جز راهکارهای بالا شما چه پیشنهادی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی دارید؟

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (129 نظر)

رضا

۱۴۰۰/۲/۸
گوشی من جی شیش هستش ۲۰۱۸ دستم میگیرم یکم بازی میکنم یا تو یه برنامه دیگه داغ میکنه تو ۱۰ دقیقه یه بار افتاد تو اب و بعد ۱ سال یا چند ماه بروز کردم از اون موقع یه جوری داغ میشه نمیتونم کاری کنم مجبور میشم اون سوراخ پایین گوشی رو با سوزن تمیز کنم تا شاید دماش عوض شه اقه میدونین چکار کنم
بگین .

مهدی

۱۳۹۹/۱۰/۱۳
به نظر من برنامه هایی رو که باعث داغ امدن گوشی میشود باد غیر فعال کنبم

ماهان

۱۳۹۹/۹/۷
سلامن ایفون ۱۱ پرو گرفتم و ی خورده موقع بلزی کردن داغ میکنه طبیعیه ؟؟

فاطمه

۱۳۹۹/۲/۲۷
سلام گوشی من a9 هستش وقتی باهاش کار میکنم داغ میکنه در واقع از وقتی اندرویدشو اپدیت کردم اینجوری شده .چیکار کنم داغ نکنه‌‌؟

مهرزاد

۱۳۹۸/۱۱/۱۳
با سلام من یه گوشی دارم خبدکه خیلی داغ میکنه بعد هنگ میکنه
چکار کنم داغ نکنه