خانهمقاله‌ها
چگونه از هک شدن اکانت تلگرام جلوگیری کنیم؟

چگونه از هک شدن اکانت تلگرام جلوگیری کنیم؟

در این مطلب قصد داریم تا بهترین روش‌ها برای افزایش امنیت اکانت تلگرام را به شما نمایش دهیم تا هرگز با مشکلاتی چون دسترسی سایر افراد و هکر‌ها به اکانت خود مواجه نشوید.

۱۴۰۲/۱۰/۱۸

تلگرام که از جمله محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها در سطح جهان محسوب می‌شود؛ در کشور ما نیز کاربران بی‌شماری داشته که از آن برای ارتباط با دوستان یا نزدیکان و فعالیت‌های کاری استفاده می‌کنند. با وجود قابلیت‌هایی چون رمزگذاری پیام‌ها که نقش مهمی در حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران دارند؛ عده‌ای از هکرها و افراد سودجو همچنان با استفاده از روش‌های فیشینگ به اکانت و اطلاعات کاربران دسترسی پیدا می‌کنند.
در ادامه این مطلب، قصد داریم تا بهترین نکات برای افزایش امنیت در تلگرام و جلوگیری از دسترسی هکر‌ها به اکانت و اطلاعات شخصی کاربران در این پلتفرم را به شما نمایش دهیم؛ با ما همراه باشید.


از نسخه رسمی تلگرام استفاده کنید

telegram main 3.jpg


یکی از مهم‌ترین عوامل برای حفظ امنیت کاربران در تلگرام، استفاده از نسخه‌ رسمی این پیام‌رسان است. توصیه می‌کنیم تا هرگز اکانت خود را در نسخه‌های ایرانی یا غیر رسمی تلگرام لاگین نکنید و این پیام‌رسان را از طریق منابعی چون اپ استور یا گوگل پلی روی دستگاه خود نصب کنید.

دانلود تلگرام از اپ استور برای iOS | دانلود تلگرام از گوگل پلی برای اندروید

کد‌های یکبار مصرف مخصوص لاگین را در اختیار سایر افراد قرار ندهید

telegram main 2.jpg


هنگامی که کاربران تلگرام قصد ورود به اکانت خود در یک دستگاه جدید را داشته باشند؛ این پیام‌رسان کدی پنج رقمی را به حساب آنها ارسال می‌کند. بسیاری از هکر‌ها، خود را به عنوان مقامات تلگرام به کاربران معرفی کرده و ادعا می‌کنند که در صورت عدم ارسال کد پنج رقمی لاگین به آنها، اکانت کاربر غیر فعال خواهد شد. 

telegram main 5.jpg


اینگونه ادعاها به هیچ وجه حقیقت ندارند و تلگرام هرگز با استفاده از پیام‌ها و گفتگو با افراد، کد لاگین را از آنها دریافت نمی‌کند. اکانت رسمی تلگرام در هنگام لاگین در دستگاه‌های جدید، به کاربران اطلاع داده و کد‌های یکبار مصرف ورود را نیز به آنها ارسال می‌کند؛ اما امکان گفتگوی مستقیم با آن وجود ندارد. حساب رسمی تلگرام همچنین دارای یک تیک آبی در کنار نام خود است که تشخیص آن از اکانت‌های جعلی را آسان‌تر می‌کند.

لیست دستگاه‌های فعال (Active Sessions) را به طور منظم چک کنید

telegram main 1.jpg


یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های تلگرام، نمایش لیستی از تمامی دستگاه‌های فعال با دسترسی به اکانت کاربر است. توصیه می‌کنیم تا برای حفظ امنیت خود در این پیام‌رسان، همواره این لیست را چک کرده و در صورت مشاهده دستگاه‌های ناشناس، دسترسی آنها را متوقف کنید.
برای مشاهده این لیست، ابتدا تلگرام را باز کرده و سپس در بخش Settings روی گزینه Devices تپ کنید.

telegram security.jpg


همانطور که می‌بینید؛ تمامی دستگاه‌های دارای دسترسی به اکانت کاربر به همراه موقعیت مکانی و آخرین زمان دسترسی در این لیست قابل مشاهده هستند.

احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید

telegram main 4.jpg


قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای که در سال‌های اخیر به پلتفرم‌های متفاوتی راه یافته است؛ امنیت اکانت تلگرام شما را کاملا تامین خواهد کرد. پس از فعالسازی این قابلیت باید در کنار کد پنج رقمی مخصوص لاگین، یک رمز عبور را نیز برای ورود به حساب خود وارد کنید. 
برای فعالسازی احراز هویت دو مرحله‌ای در این پیام‌رسان، ابتدا تلگرام را باز کرده و سپس در بخش Settings، گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید. در این صفحه، وارد بخش Two-Step Verification شوید و پس از انتخاب گزینه Set Additional Password، رمز عبور مورد نظر برای اکانت تلگرام خود را وارد کنید.

telegram 2fa 1.jpg


پس از انجام این پروسه، باید یک آدرس ایمیل معتبر را نیز جهت بازیابی رمز عبور در اختیار تلگرام قرار دهید. یک کد تایید نیز به ایمیل شما ارسال می‌شود که باید آن را در صفحه بعدی وارد کنید. پس از نمایش پیغام Password Set، تایید دو مرحله‌ای برای اکانت شما فعال شده است. شما همچنین می‌توانید راهنمای کامل فعالسازی احراز هویت دو مرحله‌ای تلگرام را در این لینک نیز مشاهده کنید.

امیدواریم که با مطالعه این مطلب، با تمامی روش‌های افزایش امنیت اکانت تلگرام و جلوگیری از دسترسی هکر‌ها و افراد سودجو به اطلاعات شخصی خود آشنا شده باشید. آیا تا به حال تجربه هک اکانت تلگرام خود را داشته‌اید؟ تجربیات خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران جی اس ام به اشتراک بگذارید. 
 

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

king

۱۳۹۵/۱۰/۲۴
الان چه ربطی به سیستم عامل و مدل گوشی داشت این مطلب ... این مقاله کاملا عمومی و شامل تمامی سیستم عامل ها و نسخه های تلگرام هستش پس خواهشا مطالب زائد رو کامنت نکنید

محسن

۱۳۹۴/۱۱/۶
اينها همه دردسرهاي اندرويد هستش با ios حتي به هك فكر نميكنم

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۱۱/۵
خیر

Mohammad

۱۳۹۴/۱۱/۵
برای منم این اتفاق افتاد که تو اکتیو سیشن طرف رو غیر فعال کردم.