خانهاخبار
پیام‌رسان واتس اپ برای همیشه مجانی شد!

پیام‌رسان واتس اپ برای همیشه مجانی شد!

امروز WhatsApp مدل تجاری خود را تغییر داد و از این پس همیشه تمام کاربران می‌توانند از این سرویس به‌رایگان استفاده کنند.
۱۳۹۴/۱۰/۲۸

پیام‌رسان محبوب واتس‌اپ، که در مالکیت کمپانی بزرگ فیس‌بوک قرار دارد، هرگز از روش تبلیغات برای کسب درآمد استفاده نکرد، اما در عوض سیاستی متفاوت برای این منظور در پیش گرفته بود. کاربران واتس‌اپ با نصب آن می‌توانستند یک سال به‌رایگان از این برنامه استفاده کنند و سپس از سال دوم می‌بایست به‌ازای هر سال استفاده مبلغی معادل ۹۹ سنت بپردازند. اگرچه این مبلغ زیاد به نظر نمی‌رسد، همین موضوع می‌توانست عاملی باشد برای مهاجرت کاربران به دیگر برنامه‌ها؛ چرا که هم‌اکنون اپلیکیشن‌های بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند و خدمات خود را به‌رایگان عرضه می‌کنند. از طرفی بسیاری از کاربران که بنا به هر دلیل با مشکل دسترسی به کردیت کارت‌های بین‌المللی مواجه بودند، از ادامه استفاده از این اپلیکیشن صرف نظر می‌کردند.

 

image

 

حالا واتس‌اپ اعلام کرده قصد دارد مدل تجاری‌اش را تغییر دهد و اپلیکیشن پیام‌رسان خود را برای همیشه رایگان کند. مدل تجاری جدید واتس‌اپ برپایه ارتباط سازمان‌ها با مشتریان خود چیده شده است. به طور مثال، پیام‌هایی نظیر کنسل شدن پرواز که ایرلاین به دست مشتری می‌رساند یا پیغام‌های اطلاع و هشدار که بانک‌ها برای مشتریان خود ارسال می‌کنند از این پس می‌توان از طریق این پلتفرم ارسال کرد تا منبع درآمد واتس‌اپ باشند. همچنین واتس‌اپ تاکید کرده که هرگز قصد ندارد از تبلیغات به شیوه بنر در برنامه خود استفاده کند. براساس اعلام واتس‌اپ، طی هفته‌های جاری و به‌روزرسانی‌های بعدی گزینه خرید درون‌برنامه‌ای از رابط کاربری این اپلیکیشن حذف خواهد شد. 

واتس‌اپ بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد که آن را به بزرگ‌ترین پلتفرم در زمینه اپلیکیشن‌های پیام‌رسان تبدیل کرده‌ است.

 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

لوميا 520

۱۳۹۴/۱۰/۲۹
تلگرام روی گوشی من سنگینه و خیلی وقتها هنگ میکنه برای همین فکر میکنم خیلی وندوز فونی ها این مشکل رو دارن
تلگرام تماس صوتی برقرار کنه برنده میشه

Arman

۱۳۹۴/۱۰/۲۸
با وجود تلگرام و امکاناتش مگه کسی از واتس اپ هم استفاده میکنه !