خانهمقاله‌ها
چگونه زنگ آیفون را تغییر دهیم؟

چگونه زنگ آیفون را تغییر دهیم؟

در این مطلب قصد داریم تا به یکی از قدیمی‌ترین مشکلات کاربران آیفون، یعنی تغییر زنگ این گوشی‌ها پرداخته و روش انجام این کار را به شما نمایش دهیم.

۱۴۰۲/۱۰/۱۰

از زمان عرضه نخستین آیفون در سال ۲۰۰۷، این گوشی‌ها همواره در جمع محبوب‌ترین پرچمداران بازار حضور داشته‌اند. آیفون‌ها با وجود توانایی‌های بی‌شمار خود، نقاط ضعفی نیز دارند و از جمله مهم‌ترین آنها، می‌توان به اعمال برخی محدودیت‌های عجیب و غریب از سوی اپل اشاره کرد.
در سال‌های گذشته، اپل درآمد قابل توجهی را از طریق فروش موسیقی در آیتونز کسب می‌کرد و جهت سوق دادن کاربران به خرید زنگ‌های مورد نظر خود از آیتونز، امکان انتخاب زنگ از بین فایل‌های موسیقی ذخیره شده در گوشی وجود نداشت. متاسفانه، کاهش چشمگیر فروش موسیقی آنلاین و رو آوردن کاربران به سرویس‌های استریمینگ مانند اسپاتیفای و اپل موزیک نیز موجب رفع این محدودیت نشد و کاربران آیفون همچنان باید برای استفاده از زنگ دلخواه خود به صورت رایگان، موانع متعددی را پشت سر بگذارند. در ادامه این مطلب، روش تغییر زنگ در گوشی‌‌های آیفون را به شما نمایش خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

ringtone main.jpg

 

چگونه زنگ‌های پیش‌فرض آیفون را تغییر دهیم؟


همانند سایر گوشی‌های هوشمند، تمامی آیفون‌ها دارای تعدادی زنگ پیش‌فرض هستند و کاربران می‌توانند یکی از آنها را برای استفاده روزمره خود انتخاب کنند. برای تغییر زنگ آیفون به یکی از زنگ‌های پیش‌فرض، ابتدا وارد منوی تنظیمات گوشی شده و گزینه Sound & Haptics را انتخاب کنید. در این منو، وارد بخش Ringtone شوید و در لیست زنگ‌های پیش‌فرض، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

default ringtones.jpg


در صورتی که قبلا رینگ‌تونی را از طریق آیتونز استور خریداری کرده‌اید؛ این رینگ‌تون‌ها پس از انتخاب گزینه «Download All Purchased Tones» در گوشی دانلود و نمایش داده می‌شوند.

 

چگونه زنگ دلخواه خود را به آیفون اضافه کنیم؟


برای استفاده از رینگ‌تون‌های دلخواه در گوشی‌های آیفون، ابتدا به یک کامپیوتر ویندوز یا مک نیاز داریم. در صورتی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید؛ آیتونز را از طریق وب‌سایت اپل یا ویندوز استور نصب کنید. در سوی دیگر، نسخه‌های جدید سیستم عامل macOS فاقد آیتونز هستند و کاربران باید از اپل موزیک و Finder برای این پروسه استفاده کنند.
ابتدا آیتونز را باز کرده و سپس فایل موزیک مورد نظر خود را با استفاده از Drag & Drop درون برنامه قرار دهید.

ringtone 1 new.jpg


روی آهنگ با دکمه سمت راست ماوس کلیک کرده و سپس گزینه «Song Info» را انتخاب کنید.

rintone 2 new.jpg

وارد تب Options شوید و پس از فعال کردن تیک‌های Start و Stop، یک بازه ۴۰ ثانیه‌ای در آهنگ مورد نظر را انتخاب کرده و سپس روی گزینه OK کلیک کنید. آیفون‌ها حداکثر از زنگ‌های ۴۰ ثانیه‌ای پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین بهتر است تا از زمان‌بندی صحیح رینگ‌تون خود مطمئن شوید.

ringtone 3 new.jpg


پس از انجام این کار، آهنگ مورد نظر خود را هایلایت کرده و سپس روی گزینه File، Convert و Create AAC Version کلیک کنید. آیتونز سپس یک نسخه ۴۰ ثانیه‌ای از آهنگ شما را ایجاد خواهد کرد. با استفاده از قابلیت Drag & Drop، نسخه ۴۰ ثانیه‌ای آهنگ را از آیتونز به دسکتاپ خود منتقل کنید.
پس از انتقال فایل ۴۰ ثانیه‌ای آهنگ به دسکتاپ، باید فرمت فایل را از M4A به M4R تغییر دهیم. آیفون‌ها تنها امکان استفاده از فایل‌های M4R به عنوان رینگ‌تون را دارند و از سایر فرمت‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. روی فایل کلیک راست کنید و پس از انتخاب گزینه Rename، عبارت .m4r را به انتهای نام فایل اضافه کنید و پس از نمایش پیغام مربوط به تغییر فرمت، گزینه تایید را انتخاب کنید. برای مثال، نام فایل شما باید به شکل test.m4r نمایش داده شود. (در صورتی که از کاربران ویندوز ۱۱ هستید؛ برای تغییر فرمت فایل‌ها از طریق Rename باید ابتدا وارد منوی تنظیمات ویندوز شده و در بخش System > For Developers > File Explorer، گزینه Show File Extensions را فعال کنید.)
پس از انجام این کار، آیفون خود را به کامپیوتر متصل کرده و گزینه Continue در آیتونز و سپس Trust روی آیفون را انتخاب کنید. در منوی کناری آیتونز، روی نام آیفون خود کلیک کنید و سپس وارد بخش Tones شوید. فایل .M4R ساخته شده را با استفاده از Drag & Drop به این بخش منتقل کرده و سپس روی دکمه Sync کلیک کنید.

ringtone 4 new.jpg


پس از پایان این پروسه، می‌توانید آیفون خود را از کامپیوتر قطع کرده و در منوی تنظیمات وارد بخش Sound & Haptics و سپس Ringtone شوید. همانطور که می‌بینید؛ فایل رینگ‌تون شما حالا در بخشی جداگانه قابل مشاهده است و امکان استفاده از آن به عنوان زنگ گوشی را خواهید داشت.

custom ringtone.jpg

امیدواریم که با مطالعه این مطلب، با روش انتقال زنگ‌های دلخواه به آیفون و استفاده از آنها آشنا شده باشید. در صورتی که با مشکل خاصی روبرو شده یا سوالی درباره این پروسه دارید؛ در بخش نظرات با ما و سایر کاربران جی اس ام همراه باشید.
 

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (38 نظر)

Ainuddin Valiollah

۱۳۹۹/۷/۱۱
Phone - Contacts ازین قسمت می تونید برای مخاطب ها و سیم کارت آهنگ جداگانه تعریف کنید.

mohammad

۱۳۹۹/۵/۱۲
ضر نزن وقتی شعور os نداری

محمد

۱۳۹۹/۵/۶
گوشی من سینگ نمیشه با برنامه ایتونس داخل ویندوس راه حل لطفا؟؟

مجی

۱۳۹۹/۳/۲۷
یه سوال داشتم ایفون من دوسیمکارته هست میخوام برای هر کدوم آهنگ جدا تعریف کنم هر کاری کردم نشد چکار کنم

سمیه

۱۳۹۸/۴/۲۴
نمیشه میخواد به اپل موزیک وصل بشه اونم اطلاعات کارت بانکی میخواد
یعنی ادم با گوشی اپل سرویس میشه بخدا
ایتونز هم فقط با وی پی ان میاد بالا
سرویس میکنه مغز ادمو