خانهاخبار
​آیا تلگرام فیلتر شده است؟

​آیا تلگرام فیلتر شده است؟

بسیاری از کاربران اپلیکیشن تلگرام امروز با مشکلاتی در این پیام‌رسان مواجه شده‌اند. دلیل این مشکلات چیست؟
۱۳۹۴/۱۰/۱۲

صبح روز 12 دی ماه اپلیکیشن تلگرام با مشکلات و اختلالاتی همراه شده و کاربران این اپلیکیشن چند ساعتی است که با قطعی‌های موقت در این پیام‌رسان مواجهند. این اختلالات عملا به‌معنای فلج شدن این اپلیکیشن تلقی می‌شود و بسیاری از کاربران گمان می‌کنند تلگرام از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است.
به همین دلیل خیلی‌ها این مسئله را به نهادهای ذی‌ربط ایران انتقال دادند و علت اختلالات را از آنها جویا شدند. این نهادها اعلام کردند که تاکنون هیچ‌گونه اقدامی در راستای فیلتر یا ایجاد اختلال در این شبکه اجتماعی انجام نشده است. همچنین فرنقی‌زاده، مدیر روابط عمومی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد اختلالات این پیام‌رسان از سوی این وزارتخانه نیست.

 

image

 

این اختلال چند ساعته هم‌اکنون در سایر کشورها نیز دیده می‌شود و مشکل مختص ایران نیست. در نقشه زیر نقاط زرد رنگ نشان‌دهنده کشورهایی هستند که در تلگرام دچار همین مشکل شده‌اند.

 

image

 

در ایران تلگرام یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌هاست، به نحوی که سایت این شبکه ارتباطی جزو 100 سایت پربازدید داخلی است. به‌علت انتشار محتوای غیراخلاقی در تلگرام بارها موضوع فیلترینگ آن در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه طرح شده است، به نحوی که در آخرین جلسه این کارگروه تصمیم بر آن شد که به این پیام‌رسان مهلتی کوتاه برای رفع مشکلات داده شود. گفتنی است سابقه اختلالات جهانی در این پیام‌رسان پیش از این نیز وجود داشته است.

آیا شما هم این اختلال را امروز تجربه کرده‌اید؟


منبع: YJC

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

امیرحسین

۱۳۹۴/۱۰/۱۲
سلام ،امروز این مشکل برای من هم پیش اومد که بعد از 4 ساعت درست شد،البته الان سرعتش کند شده

احسان

۱۳۹۴/۱۰/۱۲
بله متاسفانه سر جلسه امتحان داشتیم با استفاده از تلگرام تقلب میکردیم که قطع شد...
خوشبختانه در حد 10 نمره نوشته بودیم :|

سپهر

۱۳۹۴/۱۰/۱۲
آره ولى بعد يه ساعت درست شد