خانهاخبار
ال جی و سامسونگ: شرکای اپل برای تولید آیفون با صفحه نمایش OLED

ال جی و سامسونگ: شرکای اپل برای تولید آیفون با صفحه نمایش OLED

سامسونگ و ال‌جی قرار است صفحه نمایش‌های OLED برای نسل‌های بعدی آیفون تولید کنند و قرارداد بین این دو شرکت و اپل در آستانه انعقاد است.
۱۳۹۴/۱۰/۱۰

پیش از این در خبرها آمده بود که اپل طبق برنامه‌ریزی خود قصد دارد تا حداکثر دو سال آینده بخشی از آیفون‌های تولید خود را به صفحه نمایش OLED مجهز کند. حال به نظر می‌رسد این شایعه یک گام دیگر به حقیقت نزدیک شده است. بر اساس گزارش ETNews، اپل در آستانه انعقاد قراردادی با سامسونگ و ال‌جی برای تولید صفحه نمایش OLED برای آیفون است. ارزش این قرارداد 12.8 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

هم سامسونگ و هم ال‌جی این روزها به تکاپو افتاده‌اند و قصد دارند طی یک یا دو سال آینده ظرفیت تولید نمایشگرهای OLED خود را افزایش دهند. ال‌جی در این رابطه، برای کاهش هزینه ایجاد خط تولید جدید، یکی از خط‌های تولید LCD خود را به خط تولید OLED تغییر کاربری داده است. همچنین به نظر می‌رسد اپل بخشی از هزینه این افزایش ظرفیت تولید سامسونگ و ال‌جی را تقبل خواهد کرد.

 

image

 

با وجودی که در این گزارش در رابطه با زمان این اتفاق حرفی زده نشده، یک نکته آشکار است: آیفون 7 احتمالا سپتامبر 2016 (شهریور 95) عرضه می‌شود و به نظر نمی‌رسد به نمایشگر OLED مجهز شود. از آنجا که مشکلاتی در زمینه تولید انبوه OLED وجود دارد، تا برطرف شدن این مشکلات تکنیکی باید صبر کرد. امیدواریم در آیفون‌هایی که سال 2017 یا 2018 عرضه خواهند شد شاهد صفحه نمایش OLED باشیم.

بر اساس این گزارش، با وجود این که توافق بین اپل و ال‌جی تقریبا قطعی است، مذاکره برای عقد قرارداد بین سامسونگ و اپل همچنان ادامه دارد. سامسونگ که اکنون نیز قطعاتی از گوشی‌های اپل را تولید می‌کند، دوست دارد در زمینه پنل‌های OLED نیز تامین‌کننده عمده اپل باشد؛ از طرفی اپل می‌خواهد سامسونگ، به‌دلیل حجم بالای سفارشی که قرار است دریافت کند، سود دریافتی خود را کاهش دهد. حال باید دید آیا توافق بین سامسونگ و اپل حاصل خواهد شد یا خیر.

 

منبع: iPhone Hacks

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

reza

۱۳۹۴/۱۰/۱۲
آقا كوچولو يكم مطالعه كن به جا اين حرفا..الان هر شركتى داره خودشو ميكشه و سود دريافتيش رو كاهش ميده تا با اپل همكارى كنه..برو متنو بخون بعد بيا جوك بنويس نمك

فرهاد

۱۳۹۴/۱۰/۱۲
زانو زدن اپل در مقابل سامسونگ بزرگ و حتی ال جی رو به طرفداران متعصب اپل تسلیت عرض می کنیم!!!

raha

۱۳۹۴/۱۰/۱۲
بالاخره بحث چند ساله lcd بهتر است یا led تمام شد ....همش زورکی میگفتن lcd بهتره و چنین و چنانه ....بگذریم .
الان اپلیا میان میگن اپل همه تکنولوژی led رو میکرون به میکرون اختراع میکنه و فقط میده سامسونگ مثل یه کارگر براش تولید میکنه .
راستش من یکی تا حالا به خاطر همین lcd ایفون نمیخریدم .ولی با led میرم و میخرم .
از قدیم گفتن شنیدن کی بود مانند دیدن .
میدیدن led چقدر بهتر و کم مصرفتره ها اما میگفتن نه بابا lcd .....

j.e.a.n.c.l.u.d.e.

۱۳۹۴/۱۰/۱۰
درود به همه علاقه مندان واقعی و باادب و بدون تعصب کور به تکنولوژی, من در گذشته عرض کردم هرکز کاملترین وجود نداره و همه شرکت ها ومحصولاتشان عالی هستن ومزایا و معایب خاص خودشون رو دارن… و اینجا تکرار نمیکنم به شکل کامل , در یک جمله کوتاه (زنده باد اپل و سامسونگ و ال جی و آفرین به این سه شرکت )سال2016 سال خوبی خواهد بود , باید دید درعمل چه اتفاقی رخ میدهد, لطفا به شرکت ها و در واقع به دوستدارانشون احترام بگذارید همشون عالی هستن و مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن ! دوست دارم ببینم در سال2016 سامسونگ با بهترین و بهینه ترین صفحه نمایشش در میان تمام انواع دیگر صفحه نمایش ها LEDاختصاصیش سوپرآمولدکه روی تلفن همراه هایش استفاده میکند چیکار میکنه! و ال جی و اپل چه جایگاهی خواهند داشت , صفحه نمایشOLEDهم خوب هس,من فقط طرفدار هر تلفن همراهی (( فبلت )) که بهترین بشه هستم و خریداریش میکنم اگه پول باشه

alex

۱۳۹۴/۱۰/۱۰
سلام علی رضا نمیدونی حرف نزن
برعکس بهرین قرا رداد میشه