خانهمقاله‌ها
چگونه فضای اشغال‌شده توسط تلگرام را پاک کنیم؟

چگونه فضای اشغال‌شده توسط تلگرام را پاک کنیم؟

پیام‌رسان‌ها همواره در حال ذخیره اطلاعات روی گوشی کاربر هستند و پس از گذشت چندین ماه، بخش قابل توجهی از حافظه داخلی گوشی کاربران را اشغال می‌کنند. در این مطلب، روش پاک کردن فضای اشغال‌شده توسط پیام‌رسان تلگرام را به شما آموزش می‌دهیم.
۱۴۰۲/۸/۲۳

پیام‌رسان‌هایی چون تلگرام در سال‌های اخیر به یکی از بخش‌های مهم زندگی کاربران تبدیل شده‌اند و در کنار تعامل با دوستان و آشنایان، امکان انجام فعالیت‌های حرفه‌ای مانند پشتیبانی برای کسب و کار‌های آنلاین را نیز فراهم می‌کنند. تلگرام مانند سایر پیام‌رسان‌ها همواره در حال ذخیره اطلاعات چت‌ها، تصاویر و ویدیو‌ها روی حافظه داخلی گوشی کاربر است و در صورتی که در گروه‌ها و کانال‌های فراوانی عضو هستید؛ بخش قابل توجهی از حافظه داخلی گوشی شما توسط این پیام‌رسان اشغال خواهد شد.

پر شدن حافظه داخلی گوشی در کنار اعمال محدودیت برای نصب اپلیکیشن‌ها و ذخیره فایل‌های جدید، موجب کاهش سرعت عملکرد گوشی‌های قدیمی نیز خواهد شد؛ بنابراین بهتر است که همواره کش تلگرام را خالی نگه دارید. تلگرام همچنین بر خلاف پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ، تمامی اطلاعات و محتوای چت‌ها را در سرور‌های ذخیره کرده و پس از پاک کردن این اطلاعات باز هم امکان دانلود مجدد و دسترسی به آنها را خواهید داشت. در ادامه این مطلب، نحوه پاکسازی فضای اشغال شده توسط پیام‌رسان تلگرام را به شما نمایش‌ می‌دهیم؛ با ما همراه باشید.

image

چگونه فضای اشغال شده توسط تلگرام را پاک کنیم؟

برای پاکسازی فضای اختصاص یافته به محتوای پیام‌رسان تلگرام، ابتدا این اپلیکیشن را باز کنید و سپس وارد بخش Settings شوید. در گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS، این گزینه در بخش پایینی صفحه قرار داشته و در گوشی‌های اندرویدی نیز می‌توانید با منوی سه خط در بخش بالایی سمت چپ نمایشگر آن را باز کنید.

image

وارد بخش Data and Storage شوید.

image

گزینه Storage Usage را انتخاب کنید.

image

روی گزینه Clear Entire Cache تپ کنید؛ با انتخاب این گزینه محتوای دانلودی توسط تلگرام از گوشی حذف شده و دیگر فضایی را اشغال نخواهد کرد.

image

این پیام‌رسان همچنین به کاربر اجازه تعیین حداکثر فضای مجاز برای حافظه کش را می‌دهد. برای دسترسی به این بخش، در منوی Storage Usage مقداری به سمت پایین اسکرول کرده و سپس حداکثر فضای اختصاص یافته به محتوای تلگرام را مشخص کنید.

image

امیدواریم که با مطالعه این مطلب، دیگر با مشکل پر شدن حافظه داخلی گوشی توسط پیام‌رسان تلگرام مواجه نشوید. در صورتی که سوال خاصی درباره این پروسه دارید یا با مشکل خاصی برخورد کرده‌اید؛ در بخش نظرات با ما همراه باشید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (50 نظر)

پارسا

۱۳۹۶/۳/۱
سلام چطوری میشه کاری کرد که عکسها و فیلمهارو در پوشه ای داخل مموری کارت زخیره کنه؟ نه تو حافظه گوشی یک دنیا ممنون میشم پاسخ بدین

مریم

۱۳۹۶/۱/۱۶
اگر اندروید دارین برین توی setting حالا برین توی data and storgeحالا برین توی storge usageحالا گزینه clear cacheمیاد

mehiyaw

۱۳۹۶/۱/۱۱
دوستان اگه تو تلگرام این دکمه ها فعال نیست ، میتونین از قسمت تنظیمات خود گوشی ، قسمت اپلیکیشن ، قسمت اپلیکیشن منیجر ، تلگرام رو پیدا کنین و روش کلیک کنین ، اپلیکیشن اینفو فعال میشه که تو بخش storage میتونین کلیر کَش رو بزنین - با زدن دکمه ی manage storage ، تصویر آخر نمایان میشه و میتونین کَش رو پاک کنین

دانیال

۱۳۹۵/۱۱/۳۰
نمی دونم چرا بازم میاد!!??

ریحانه

۱۳۹۵/۱۱/۲۹
سلام خسته نباشید ،،
من اگه بخوام بعضی از عکس ها یا فیلم هارو نگه دارم و همه رو پاک نکنم باید چیکار کنم؟
ممنون میشم جواب بدید