خانهاخبار
اپل مپس در iOS گوگل مپس را به زانو درآورده است

اپل مپس در iOS گوگل مپس را به زانو درآورده است

سه سال از معرفی سیستم نقشه‌یابی اپل با نام Apple Maps می‌گذرد و به نظر می‌رسد این سیستم بالاخره توانسته به سلطه Google Maps در iOS خاتمه دهد.
۱۳۹۴/۹/۱۸

 

image

 

سال 2012 بود که اپل از سیستم نقشه‌یابی خود با نام Apple Maps با هدف جایگزین کردن آن با Google Maps و به‌عنوان سیستم نقشه‌یابی استاندارد iOS رونمایی کرد. در ابتدای کار این اپلیکیشن مشکلات زیادی داشت، تا جایی که اپل مدیر تولید این محصول، اسکات فورستال، را مجبور به عذرخواهی عمومی کرد و پس از اینکه وی از این کار سر باز زد، او را اخراج کرد و شخص تیم کوک این عذرخواهی را انجام داد.

اما سه سال از آن زمان گذشته، سه سال سخت، و به نظر می‌رسد تونلی که اپل در این مدت در آن حرکت می‌کرده به روشنایی ختم شده است. بنابر گزارش آسوشیتدپرس، اپل مپس اکنون سه برابر بیشتر از گوگل مپس در iOS استفاده می‌شود و درمجموع بیش از 5 میلیارد درخواست نقشه‌خوانی در طول هفته دریافت می‌کند.

بنابر این گزارش، اپل در حال حاضر از بیش از 3000 منبع برای لیست‌های موجود در نقشه‌هایش بهره می‌برد و به‌تازگی شروع به ارسال وسایلی با سنسور‌های مخصوص برای نقشه‌برداری از جاده‌ها کرده است؛ کاری شبیه فعالیت گوگل در این زمینه.

 

image

 

اما واقعا چرا اپل مپس در میان کاربران آی‌او‌اس به این تعداد طرفدار رسیده و توانسته گوگل را از صحنه بیرون براند؟ آیا تنها دلیل بهبود عملکرد این سرویس است؟

یکی از دلایل اصلی شاید این باشد که بسیاری از کاربران آیفون و آیپد از این وسایل برای کارهای روزمره خود استفاده می‌کنند. آنها چندان درگیر رقابت گوگل و اپل و تفاوت‌های سرویس نقشه‌یابی این دو شرکت نیستند و شاید برایشان آن‌قدرها هم محسوس نباشد. کاربران تمایل دارند از سرویسی استفاده کنند که آنها را به دردسر نیندازد و احتمالا نصب اپلیکیشن رقیبی مانند گوگل مپس روی دستگاهشان سختی‌های خاص خودش را دارد.

از طرف دیگر کاربران هنگامی که از سیری درخواست می‌کنند نقشه‌ای برایشان نمایش دهد، اهمیت نمی‌دهند که سیری به‌کمک گوگل مپس نقشه را به آنها نشان بدهد یا اپل مپس. به احتمال زیاد آنها حتی نمی‌دانند سیستم نقشه‌یابی پیش‌فرض iOS روی Apple Maps تنظیم شده و غیر قابل تغییر است!

اما دلیل پیروزی اپل بر گوگل در این زمینه تنها همین نکته است؟ گرچه این موضوع احتمالا بسیار تاثیرگذار است، نمی‌توان تلاش‌های اپل برای بهبود سرویس نقشه‌یابی‌اش را نادیده گرفت.

نظر شما در این زمینه چیست؟ به نظرتان دلیل غلبه Apple Maps بر Google Maps چیست؟

منبع: VentureBeat

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

جواد

۱۳۹۴/۹/۲۰
Sygic

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۹/۲۰
ایم امارو از کی گرفتی ای راستگوی باصداقت

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۹/۲۰
همه گوگل به زانو خواهد درامد

sirvan

۱۳۹۴/۹/۱۹
مطلب جوری نوشته شده که انگار جز کار برای اپل کسی از مپ استفاده نمیکنه تازه کاربر اگه از گوگل مپ استفاده کنه یه بار مثل بنده دیگه ای مپس واسش بی معنا میشه...هنوز هم گوگل مپس بهترین مپ هستش بعدش هم یه اپ افلاین 25 دلاری هست که اسمش و الان یادم نیست ولی خیلی جامع تر از ای مپس هست....جی اس ام عادت کرده اپل رو گنده کنه...همچین نوشته به زانو در اورده فک کردم اپل ویرگی جدیدی ارایه کرده....بعضی از نویسنده های جی اس ام اپل واسشون خداس..و همین باعث شده مطالب نا درست بنویسن

سبحان

۱۳۹۴/۹/۱۹
استاندارد اپل یعنی شما فقط باید از نقشه اپل استفاده کنی نه نقشه کامل گوگل جالبیش اینجاس حق تعویض هم نداری حالا هی بیاد بگه همه تو ایفون از نقشه اپل مپس استفاده میکنن و هی بگه گوگل به زانو دراورده چه فایده وقتی رقابت نیست و شما مجبوری فقط از اپل مپس استفاده کنی,شمام هی تعصبی فکر کن