خانهاخبار
نسخه جدید گوگل کروم ۷۰ درصد در مصرف اینترنت صرفه‌جویی می‌کند

نسخه جدید گوگل کروم ۷۰ درصد در مصرف اینترنت صرفه‌جویی می‌کند

اگر به دنبال راهی برای صرفه‌جویی در میزان حجم مصرفی اینترنت گوشی‌تان هستید، نسخه جدید گوگل کروم با قابلیت Data Saver بهبودیافته برای شما توسعه یافته است!
۱۳۹۴/۹/۱۲

این‌طور که پیداست، تیم سازنده گوگل کروم تصمیم گرفته قابلیت Data Saver را از آنچه هست کاربردی‌تر و قوی‌تر کند. مدیر تولید این مرورگر، Tal Oppenheimer، به‌تازگی اعلام کرده است که عملکرد کروم در زمینه صرفه‌جویی دیتای مصرفی بسیار بهبود یافته و به‌لطف این تغییرات، کاربران می‌توانند انتظار صرفه‌جویی ۷۰ درصدی در حجم مصرفی اینترنتشان از سوی کروم داشته باشند.

ظاهرا تغییرات جدید این هوشمندی را به کروم می‌دهد تا کیفیت اتصال اینترنتی را تشخیص دهد که با آن به تبادل اطلاعات مشغول است. اگر این اتصال سرعت پایینی داشت، پیش از آن که بدنه کلی وبسایت و محتوای آن کاملا لود شود هیچ تصویری بارگذاری نخواهد شد. بدین ترتیب سرعت لود صفحات به‌مراتب بیشتر می‌شود و پس از بارگذاری کامل صفحه، اگر کاربر مایل بود، می‌تواند به‌کمک یک گزینه دستور لود شدن تمام تصاویر یا برخی تصاویر موردنظرش را صادر کند.

 

image

 

این خبر برای کسانی که همواره میزان حجم مصرفی اینترنت خود را زیر نظر دارند بسیار خوشحال‌کننده است، اما با وجود این عموم کاربران در مقطع فعلی به این قابلیت جدید دسترسی ندارند. عملکرد بهبودیافته Data Saver در نسخه جدید گوگل کروم تعبیه شده که فعلا به‌صورت محدود تنها در اختیار کاربران کشورهای هند و اندونزی قرار گرفته است. برای آن که شاهد همگانی شدن این نسخه و قابلیت جدید آن باشیم، باید مدتی صبر کنیم. ناگفته نماند که این صحبت‌ها همگی در خصوص پلتفرم اندروید بود و فعلا مشخص نیست که تکلیف آی‌اواس چه خواهد شد. هرچند نهایتا پای این قابلیت به سیستم عامل آی‌اواس نیز باز می‌شود، فعلا نمی‌دانیم که چه زمانی ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد.

 

منبع: PhoneArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

اصغری

۱۳۹۴/۹/۱۲
آقای هاشمی چرا شماره نسخه شو نمیگید