خانهاخبار
تماشا کنید: طرح مفهومی از آیفون 7 همراه با کیبورد فیزیکی

تماشا کنید: طرح مفهومی از آیفون 7 همراه با کیبورد فیزیکی

تا معرفی نسل بعدی آیفون زمان زیادی مانده است، اما این باعث نشده علاقه‌مندان اپل طرح‌های مفهومی متفاوت و خلاقانه خود را برای آیفون 7 منتشر نکنند!
۱۳۹۴/۹/۷

image

 

از زمان رونمایی آیفون 6 اس تنها دو ماه گذشته، اما در همین مدت علاقه‌مندان اپل طرح‌های مفهومی (concept) بسیاری منتشر کرده‌اند که تصورات آنها را، و در برخی موارد آرز‌وهای آنها را، در مورد آیفون 7 نشان می‌دهد که سال 2016 رونمایی خواهد شد.

با وجودی که کاملا مشخص است تنها افراد معدودی در کوپرتینو و شاید تعدادی در چین می‌دانند که سمت‌وسوی طراحی اپل برای آیفون بعدی چگونه خواهد بود، این مسئله جلو هنرمندان را برای به تصویر کشیدن تصوراتشان نگرفته است.

طرح مفهومی‌ای که اخیرا منتشر شده از تمام طرح‌ها جالب‌تر است. در این طرح شاهد آیفون با لبه‌های خمیده هستیم، ولی آنچه بیش از همه جلب توجه می‌کند وجود صفحه کلید فیزیکی برای آیفون است؛ صفحه کلیدی که به سبک صفحه کلید BlackBerry Priv طراحی شده.

اما این طرح چقدر ممکن است به واقعیت نزدیک شود؟ تقریبا صفر درصد! چراکه بلک‌بری با تولید چنین گوشی‌هایی بدترین دوران عمر تجاری‌اش را سپری می‌کند. مدیر اجرایی بلک‌بری هشدار داده که اگر سال آینده 5 میلیون از دستگاه‌های تولیدی این شرکت به فروش نرسد، به‌طور جدی به خروج از بازار تولید تلفن همراه فکر خواهد کرد. به همین دلیل ساده الهام گرفتن از گوشی‌های شرکتی که در آستانه خروج از بازار موبایل است عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

با تمام این تفاسیر، این طرح مفهومی جالب و سرگرم‌کننده است و می‌توانید تصاویرش را در ادامه مشاهده کنید. نظر شما چیست؟ آیا طراحی آیفون ممکن است زمانی به این سمت‌وسو سوق پیدا کند؟

پیش از این نیز طرح‌های مفهمومی از آیفون 7 منتشر شده بود که نمونه‌های آن را می‌توانید اینجا و اینجا ببنید.

 

 

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

احمد

۱۳۹۴/۹/۲۰
دوستان. اپل خودش چند سال پيش با توليد آيفون به كار كيبورد فيزيكى پايان داد. حالا معقوله كه اين كار رو بكنه؟

yh

۱۳۹۴/۹/۸
اصلا به اینایی که گفتی ربطی نداره.. بلک بری هم گوشیاش خوبه ... سیستم عاملش هم بد نیست(از نظر اینکه سبکه و هنگ نمیکنه و بسیار ایمنه.. حرف نداره و عالیه).. ولی متاسفانه به خاطر محدودیتهای بیشمارش که برا ایمن بودنش گذاشته شده اصلا توسعه داده نشده.... یعنی امروزه حرف اول رو میزان تنوع برنامه ها و امکانات نرم ،زاری میده بعد کیفیت گوشی... متاسفانه بلک بری به خاطر شرایطش که لقب امنترین سیستم عامل رو گرفته ... متن باز نیست... برا همین توسعه دهنده ها دستشون باز نیست براش نرم اپلیکیشن بسازن... به خاطر همین خیلی محدود و ضعیف مونده.... دقیقا هم همین امر برای مایکروسافت صادقه... ویندوز موبایل جزو بهترین سیستم عاملهاست ولی چون توسعه دهنده ها دستشون بسته است و برا همین اپلیکیشن کمی(در حدود کمتر از یک سوم اندروید) براش هست تازه الان وضعیتش خیلی خوب شده قبلا که خیلی بدتر بود.... منتهی یه فرق اساسی بین مایکروسافت و بلک بری وجود داره اونم اینه که مایکروسافت پشتوانه مالی عظیمی داره ... درسته فعلا سیستم عاملش به بلوغ نرسیده ولی به سبب همین پشتوانه مالی( به خاطر فروش سیستم عامل ویندوز که 80 در صد کامپیوتر های دنیا ازش استفاده میکنند) میتونه خودشو بهبود بده و اینقدر تو بازار بمونه و به جذابیتهاش اضافه کنه و نواقصشو برطرف کنه که توسعه دهنده ها رو ترغیب به استفاده از ویندوز کنه ... کاری که الان داره میکنه ... آیفون هم دقیقا مثل ویندوزه درسته سیستم عاملش بسته است ولی پشتوانه پولی داره و با تبلیغات و پول تونسته سیستم عاملشو توسعه بده... ولی بک بری با وجو د اینک هسیستم عاملش هیچ کم و کاستی نسبت به ویندوز و آی او اس نداره و حتی در برخی موارد هم بهتره ولی چون فاکتور مهم پشتوانه مالی نداره و کارش صرفا فقط تولید موبایله و از راه دیگه در امد زایی نداره که بیاره خرج کنه ... نمیتونه سیستم عاملشو توسعه بده و توسعه دهنده ها رو مجاب به ساختن اپلیکیشن برا سیستم عاملش کنه... یعنی در این حد بگم اگر این سیستم عامل دست سامسونگ- ال جی- و حتی سونی که پشتوانه مالی عظیم دارند بود الان این سیستم عامل جزو سه سیستم عامل برتر بود... برا همینه که سامسونگ سال پیش بسیار تلاش میکرد این کمپانی رو بخره... چون در آینده بقای کمپانیهای سازنده گوشی در گرو داشتن سیستم عامل مختص خودشونه...

mostafa

۱۳۹۴/۹/۸
عمرا اپل این کارو نمیکنه

فرجاد

۱۳۹۴/۹/۸
درود
کاملا شبیه به BlackBerry priv

A

۱۳۹۴/۹/۷
دليل كم فروش بودن بلك برى به خاطر سيستم عامل منحصر بفردش نه طراحيش كه كسى نخواد از طراحيش الگو بردارى كنه. بلك برى به عقيده ى مفسران دنياى تكنولوژى، بهترين سيستم عامل رو داره و هميشه گوشى هاى با كيفيت تو هر زمينه و عمر باترى بالا رو توليد ميكنه كه به همه ى اينها بهترين كيبورد فيزيكى مخصوص بلك برى هم اضافه ميشه. اميدوارم حالا كه بلك گوشى اندرويد تولىد كرده، مردم استفاده كنن تا بتونن ادعا كنن تو عمرشون موبايل درست و حسابى دستشون گرفتن