خانهاخبار
گوگل برای بهبود رابط کاربری تاچ ویز به کمک سامسونگ می‌آید

گوگل برای بهبود رابط کاربری تاچ ویز به کمک سامسونگ می‌آید

تاچ ویز سامسونگ با وجود تمام بهبودهایی که یافته، همچنان مورد انتقاد قرار می‌گیرد. حال گویا سامسونگ به‌کمک گوگل می‌خواهد به محبوب‌ترین رابط کاربری اندروید سروسامانی بدهد.
۱۳۹۴/۹/۵

با وجودی که آخرین نسخه تاچ‌ ویز نسبت به نسخه‌های قبلی بسیار سریع‌تر، زیباتر و کار کردن با آن ساده‌تر است، با وجود اینکه بهترین تلاش سامسونگ برای طراحی یک رابط کاربری خوب است و با وجودی که پرچم‌داران سامسونگ نیز خود از این UI استفاده می‌کنند و تمام پیشرفت‌های این رابط کاربری غیرقابل انکار است، باید اعتراف کرد تاچ ویز همچنان مشکلاتی دارد که عمده آنها در بخش مدیریت حافظه است.

اما اگر شایعه‌ای که اخیرا منتشر شده حقیقت داشته باشد، گوگل قرار است به‌کمک سامسونگ بیاید تا بتواند رابط کاربری معروفش را بهینه‌سازی کند. این همکاری نه‌تنها برای کاربران محصولات سامسونگ بسیار مفید خواهد بود، بلکه می‌تواند وجهه عمومی اندروید را از گذشته نیز بهتر کند؛ یک بازی برد-برد برای دو غول دنیای تکنولوژی.

 

image

 

دلیل این همکاری تقریبا واضح است: تاچ ویز، با اختلاف، محبوب‌ترین رابط کاربری اندروید است و در سراسر جهان دستگاه‌های بسیاری پیدا خواهید کرد که از این رابط کاربری بهره می‌جویند. بنابراین کمک به بهبود و بهینه شدن تاچ ویز درواقع بهبود شرایط تبلیغاتی برای اندروید خواهد بود؛ تئوری‌ای که فعلا منطقی‌ترین دلیل این همکاری به نظر می‌رسد.

اگر نگاهی به اوایل سال 2014 بیندازیم، به خاطر می‌آوریم که این دو شرکت طی یک تفاهم‌نامه متعهد شدند که همکاری عمیق‌تری در تحقیقات و توسعه پروژه‌های فعلی و آینده خود با یکدیگر داشته باشند. به‌دنبال همین توافق بود که سامسونگ رابط کاربری مخصوص تبلت‌هایش، Magazine UX، را به‌کلی کنار گذاشت.

اگر این همکاری به وقوع بپیوندد، می‌توان آینده روشنی برای تاچ ویز به‌عنوان رابط کاربری پرسرعت و فوق‌العاده متصور شد. باید دید آیا گوگل و سامسونگ این آینده را رقم خواهند زد یا خیر.

 

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

shahdad

۱۳۹۴/۹/۱۰
فقط میتونم بگم ای بابا
شما با اپل خوش باشید

amir.nasri

۱۳۹۴/۹/۶
رابط کاربری سامسونگ کاربری راحتی داره ولی واقعا مزخرفه...

افرا

۱۳۹۴/۹/۶
شاید گوگل بتونه ی دستی به ای بقالی بکشه و سرو سامونش بده

ali_saghaei

۱۳۹۴/۹/۵
این خبر باید زنگ خطری جدی برای اپل و کمپانی های دیگه تولید کننده گوشی های هوشمند باشه. چراکه درصورت همکاری گوگل و سامسونگ و بهبود عملکرد تاچ ویز و رفع ایرادای فعلی ، محبوبیت این رابط کابری بین تمامی دستگاه های اندرویدی به مراتب بیشتر از چیزی میشه که الان هست و این یعنی سنگینی کفه ترازوی تقاضای بازار گوشی های هوشمند به نفع سامسونگ. به شخصه از مشکلاتی مثل مشکل پرشدن بیش از حد حافظه و کند شدن سرعت اندروید به مرور زمان توی گوشی های سامسونگ چندان دل خوشی ندارم و بی صبرانه منتظر شنیدن خبرهای خوشی از این همکاری خوب گوگل و سامسونگ در آینده خیلی نزدیک هستم. ممنون جی اس ام

VistaMobile

۱۳۹۴/۹/۵
تو عکس مشخصه که گوگل گفته تاچ ویز بیخیال اندروید خام رو بچسب .
به نظرم باید سامسونگ از HTC کمک بخواد که در حال حاضر بهترین و پرسرعت ترین و پایدارترین رابط کاربری رو داره .