خانهاخبار
استفاده داعش از تلگرام پیش از حملات پاریس

استفاده داعش از تلگرام پیش از حملات پاریس

تلگرام نیز به لیست سرویس‌هایی اضافه شد که گروه تروریستی داعش استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد افراد این گروه علاوه بر پلی استیشن 4 از روش‌های دیگر نیز برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند. تلگرام نیز پیش از حمله پاریس وسیله انتقال اطلاعات گروه داعش بوده است!
۱۳۹۴/۹/۲

تلگرام روز چهارشنبه اعلام کرد که 78 کانال مرتبط با گروه تروریستی داعش را مسدود کرده است. تلگرام از زمان حملات تروریستی پاریس و بیروت مشغول شناسایی این کانال‌هاست. این شرکت در بیانیه‌ای از اینکه سرویس آنها برای مقاصد تروریستی استفاده شده اظهار آشفتگی و پریشانی کرده و از فعالیت اعضای داعش در تلگرام ابراز نگرانی کرده است؛ چراکه آنها از تلگرام برای انتشار و ترویج پروپاگاندای خود استفاده می‌کنند.

 

image

 

موسس تلگرام (پاول دوروف) در مصاحبه‌ای اعلام کرد که آنها از این موضوع باخبر شده‌اند که داعش از تلگرام در جهت مقاصد خود استفاده می‌کند، اما هرگونه دخالت در این ماجرا را رد و محکوم کرده‌اند. «اینکه آنها از تلگرام استفاده می‌کنند طبیعی است، چون همه مردم دنیا از اپ‌های پیام‌رسان استفاده می‌کنند، اما این مسئله سبب نمی‌شود انگشت اتهام به سمت ما گرفته شود.» در ادامه بخشی از مصاحبه پاول دوروف را می‌خوانیم.

 

image

 

مصاحبه‌کننده: آیا استفاده داعش از تلگرام شما را نگران نمی‌کند؟
پاول دوروف: آنها از تلگرام استفاده می‌کنند.
مصاحبه‌کننده: این مسئله شما را نگران می‌کند؟
پاول دوروف: سوال خوبی است!
مصاحبه‌کننده: آیا ناراحت نیستید که تروریست‌ها از پلتفرم شما استفاده می‌کنند؟
پاول دوروف: این سوال بسیار جالب است، اما من به امنیت و حریم خصوصی فکر می‌کنم و اینکه حریم خصوصی افراد بسیار مهم‌تر از ترس ما نسبت به اتفاقات بد و ناگوار است. اگر به داعش و جنگی که در خاورمیانه به‌راه انداخته نگاه کنید متوجه می‌شوید آنها از هر راهی برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند و اگر متوجه شوند که سرویسی که از آن استفاده می‌کنند ناامن است، به‌سرعت سرویس جایگزینی برای برقراری ارتباط به کار می‌گیرند. با این تفاسیر باید گفت ما در این جریانات هیچ‌گونه نقشی نداشته‌ایم. ما در مورد این قضیه احساس گناه نمی‌کنیم و نخواهیم کرد و همچنان بر این باوریم که در حال انجام دادن کار درستی هستیم و باید از حریم خصوصی کاربران خود محافظت کنیم.
مصاحبه‌کننده: شما تصور می‌کنید اگر داعش از تلگرام استفاده نکند، به سرویس دیگری می‌رود؟
پاول دوروف: دقیقا. و در همین راستا باید گفت اپ‌های متن‌بازی هستند که می‌توان با استفاده از آنها پیام‌ها را رمزگذاری کرد. این تکنولوژی برای چنین مقاصدی ساخته نشده، اما ممکن است داعش به استفاده از آنها روی بیاورد.

 

image

 

چنان که مشخص است، تلگرام خشنود نیست که پلتفرمش برای مقاصد تروریستی استفاده شود، اما این هم کاملا مشهود است که تلگرام پیش از حملات پاریس در مورد استفاده داعش از تلگرام اطلاع داشته. به‌هرحال، همان‌طور که رئیس این شرکت اظهار کرده، آنها حریم خصوصی کاربران را در درجه اول اولویت قرار می‌دهند.

نظر شما در مورد این قبیل مسائل چیست؟ آیا با محدود کردن سرویس‌های ارتباطی داعش می‌توان این گروه را تضعیف کرد؟ آیا تلگرام نباید واکنش بهتری در قبال چنین مسائلی نشان دهد؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Engadget

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

mosi229

۱۳۹۴/۹/۳
انشااله

نیما

۱۳۹۴/۹/۲
ان شا الله همشون به هلاکت برسن و به درک واصل بشن. به امید فرج آقا امام زمان