خانهاخبار
سونی در حال کار روی چیپست اختصاصی خود است

سونی در حال کار روی چیپست اختصاصی خود است

امروزه اکثر تولیدکنندگان برتر اسمارت‌فون‌ها چیپست‌های محصولاتشان را خودشان طراحی می‌کنند و به نظر می‌رسد سونی نیز قرار است به آنها بپیوندد.
۱۳۹۴/۸/۲۹

بر اساس خبری که وب‌سایت تایوانی Digitimes منتشر کرده است، سونی در حال کار روی طراحی چیپست اختصاصی برای محصولاتش است و پس از اپل، سامسونگ، هوآوی و ال‌جی قرار است پنجمین شرکت معتبری باشد که دست به طراحی تراشه‌های اختصاصی می‌زند.

پیش از آنکه بیشتر در مورد جزئیات خبر بخوانید، باید این نکته را ذکر کرد که وب‌سایت Digitimes در مورد افشای اخبار کمپانی‌های مختلف به صورت سینوسی عمل می‌کند؛ گاه خبرهایش موثق و گاه ناموثق است. پس احتمال دارد که این خبر بعدا تکذیب شود.

به گزارش دیجی تایمز و به نقل از منبعی بی‌نام، سونی در حال طراحی و توسعه یک SoC (سیستم روی تراشه) است. با نگاهی به برترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند متوجه می‌شویم که اکثر آنها خود دست به طراحی چیپست‌های محصولاتشان می‌زنند. اپل چیپست‌هایAx  و هوآوی چیپست‌های Kirin را طراحی می‌کند. علاوه بر آنها سامسونگ هم طراحی و هم تولید انبوه چیپست‌های اختصاصی Exynos را انجام می‌دهد.

اکنون حتی ال‌جی نیز وارد این عرصه شده است. گرچه چیپست اختصاصی LG Nuclun فاجعه‌ای تمام‌عیار بود، اخیرا اخباری منتشر شده مبنی بر این که این شرکت در حال کار روی LG Nuclun 2 است که مهندسان ال‌جی طراحی‌اش کرده‌اند و قرار است Intel یا TSMC آن را به تولید انبوه برساند. گفته می‌شود این چیپست پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی خود دارد.

با تمام این تفاسیر، گزارش دیجی تایمز در مورد اینکه دقیقا چه انتظاری از چیپست سونی می‌توان داشت حرفی نزده است. با توجه به گسترش ارتباطات، بعید به نظر می‌رسد که در صورت پیشرفت قابل توجه سونی در این زمینه این مسئله از چشمان تیزبین افشاگران اطلاعات دیجیتالی پنهان بماند. در هر صورت اگر سونی واقعا قصد داشته باشد چنین کاری انجام دهد، نباید به این زودی انتظار استفاده از این چیپست را در پرچم‌داران این شرکت، یعنی خانواده Xperia Z، داشت.

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

افشین

۱۳۹۴/۹/۵
یه چرتی گفت ولش کنید.
اپل خودش سرتا پا تقلیده.
اصلاً آیفون به وجود آمدنش از طرح واکمن بتامکس سونی بوده حالا دیگه این چرندیاتو نگید لطفاً.
اگرم میگید نه یه سرچ کوچک بکنید میفهمی،وقتی اپل از سامی شکایت مردن که گلکسیو تقلید محض کرده از روی ایفون،سامی وقتی دید محکومیتش قطعیه اسنادیو که نشون میداد خود ایفون کاملا کپی از بتامکس سونیه رو رو کرد که دیگه اپل هم کوتاه امد و رفتن باهم توافق کردن.خود استیوجابز خدا بیامرز بارها تمجیدو تعریف کرده بود از نوآوریها و طرحهای سونی و به صراحت گفته بود ما از طرح و ایده خوب الهام نیگیریم،یعنی چی؟! یعنی ابایی نداریم از کپی طرح و ایده خوب،که البته سامسونگ دیگه استاده در این زمینه و اپل هم بی هیچش نیست.
این کاریه که همه دارن میکنن حالا اگه سونی هم چیپستشو خودش تولید کنه تقلید کرده از اپل؟! یکم فکر کنید بعد حرف بزنید لطفاً،
خدا کنه سونی اینکارو بکنه،وقتی که خودش این تراشرو تولید کرد اونوقت خدمتتون عرض میکنم کپیه یا نه،سونی اگه اینکارو بکنه دیگه هیچ چیپی تو دنیا به پاش نمیرسه،چون سابقه و تبحری که سونی در تولید تراشها و چیپهای الکترونیکی داره هیچ کس نداره و میبینم که چیپها و تراشهایی که در هرزمینه دیگه تولید میکنه هیچ رقیبی براشون نیست،اگرم هم وارد عرصه تولید تراشهای پردازشی گوشی نشده تا امروز دلایل خودشو داشته،ولی زمانی که بشه دیگه رقیب نداره.

parsia

۱۳۹۴/۹/۱
bayad arz konam ke na appel na samsung va na aksare sherkat haye dige cpu haye tolidishun taghlidi az hamdige nist chon hamashun zire AVM va ba tarahie risc kar mikonan . dar vaghe mishe intor goft ke madare hamashun dar tolide cpu yeki hast ama tafavoteshun bekhatere tafavote soc beineshun hast . ama bedune hich shaki agar in be estelah taghlid ha surat nemigereft alan ma hanuz maximum tuye sathe IBM360 mimundim

امیرحسین

۱۳۹۴/۹/۱
اپل کلا فقط چیپستهاشو طراحی می کنه هیچ چیزیش نیس که تولید خودش باشه نه دوربین نه سیپیو منتاژه حالا من نمی دونم شما چرا می گی تقلید مگه اولین چیپستو اپل درست کرده؟

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۸/۳۰
تقلید واضح از اپل

امیرحسین

۱۳۹۴/۸/۲۹
این جوری پیش بره هیچ گوشی اسنپدراگون توش نیست و کوالکم یا بر شکست می شه ویا یه تولید کننده