خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه جی‌اس‌ام: LG V10؛ خبرسازترین محصول سال 2015 ال جی

بررسی اولیه جی‌اس‌ام: LG V10؛ خبرسازترین محصول سال 2015 ال جی

این روزها تمام اخبار تکنولوژی به سمت LG V10 جهت داده شده و کمپانی ال جی تبلیغات بسیاری برای این محصول جدید انجام داده است. از این رو بر آن شدیم تا نگاهی اجمالی به این محصول نوآورانه بیندازیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۸/۲۰

در سال‌های اخیر کمپانی ال‌جی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا جواب سری نوت سامسونگ را با سری G Pro خود بدهد. اما شاید دلیل این عدم موفقیت، مزایایی است که کاربران نوت در سری G Pro ال‌جی ندیده‌اند. اما این کمپانی به دنبال راه دیگری، به غیر از داشتن قلمی مانند S-Pen سامسونگ درفبلت جدید خود است.

 

image

 

شاید خیلی‌ها انتظار داشته باشند که V10 با صفحه نمایش بزرگ‌تری نسبت به G4 ارائه شود، اما اگر شما هم این طور فکر می‌کنید، سخت در اشتباهید! چراکه این محصول با ترفند بسیار جالبی وارد عرصه نبرد در دنیای تکنولوژی شده و آن ترفند داشتن صفحه نمایش ثانویه بالای صفحه نمایش اصلی است که احتمالا برای نمایش نوتیفیکیشن ها و استفاده از میانبر استفاده خواهد شد.

 

طراحی

LG V10 یک محصول متفاوت با G4 است: درحالی‌که G4 با طراحی پشت چرم و لبه‌های خمیده و خوش‌دست طراحی شده، V10 طراحی فلت، بزرگ و درشت دارد. این پدیده جدیدی در طراحی فبلت‌های ال‌جی است که البته، مانند طراحی‌های قبلی این کمپانی، این محصول نیز دکمه‌های پاورو ولوم را در پشت بدنه جای داده. ولی این باز هم به معنی تولید نسخه بزرگ‌تر G4 نیست. ال‌جی در پرچم‌دار قبلی خود کاربران را با بدنه چرمی ظریف G4 سورپرایز کرد. ولی به نظر میرسد در این محصول از این نوع ساختار خبری نیست و از بدنه‌ای پلاستیکی و ارزان استفاده شده است. برای دستگاه پنج رنگ متفاوت در نظر گرفته شده و لبه‌های فلزی نیز جلوه خاصی به این غول جدید ال‌جی داده است. 

 

image

 

LG V10 شکل ظاهری معتدل و عالی دارد، اما حیف که وزنش 192 گرم است که کمی زیاد به نظر می رسد.

 

صفحه نمایش

طراحی این محصول، با داشتن صفحه نمایش بزرگ 5.7 اینچی، یک طعم فوق‌العاده برای طرفداران فبلت‌هاست و با وجود رزولوشن 1440 در 2560 و پنل تصویر IPS، مطمئنا کیفیت تصویر عالی با نور صفحه نمایش بالا را در این محصول شاهد خواهیم بود.
مسئول محافظت از این پنل قدرتمند Corning Gorilla Glass 4 است.

 

image

 

رابط کاربری و صفحه نمایش ثانویه

ال جی در این محصول اندروید 5.1 را با رابط کاربری جدیدی در اختیار کاربران قرار داده است تا قابلیت‌های صفحه نمایش ثانویه جدیدش را در آن جای دهد. ای‌کاش اندروید مارشمالو را در این محصول می‌دیدیم، اما مطمئنا آپدیت این نسخه نیز در راه است.

 

image
 
image

 

و اما صفحه نمایش دوم. در نگاه اول وجود صفحه نمایش ثانویه در محصولی که صفحه نمایشش 5.7 اینچی است تا حدودی عجیب و دست‌وپاگیر به نظر می‌رسد. اما درواقع این یک مزیت در برابر لبه‌های خمیده +S6 Edge است. آنچه می‌توان از عکس‌های صفحه نمایش وی10 درباره این پنل ثانویه فهمید این است که قرار است به‌عنوان ابزاری دم دستی از آن استفاده شود.

 

image

 

پردازنده و رم

ال‌جی در V10 پردازنده بالارده و قدرتمندی تعبیه کرده و تا حدود زیادی رضایت کاربران را نسبت به محصول خود جلب کرده است. اما این پردازنده، یعنی اسنپدراگون 808، همان پردازنده‌ای است که در پرچم‌دار قبلی این برند، G4، استفاده شده بود. این پردازنده دارای دو هسته با فرکانس 1.8 و چهار هسته با فرکانس 1.4 گیگاهرتزی است. این پردازنده شش هسته‌ای حداقل، برخلاف اسنپدراگون 810، داغ نمی‌کند و خوشبختانه این کمپانی به‌جای دادن وعده مهار کردن حرارت این پردازنده، از پردازنده قدرتمند خنک‌تری استفاده کرده است! با توجه به این پردازنده، پردازشگر گرافیکی این محصول نیز آدرنو 418 خواهد بود که با وجود یک رم 4 گیگابایتی، پردازش نسبتا مناسبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

دوربین

قبلا در مقایسه G4، پرچم‌دار قبلی ال‌جی، دیدیم که دوربین این محصول با قابلیت‌های جالبش توانست محصولی رقابتی برای پرچم‌داران کمپانی‌هایی مثل سامسونگ و اپل باشد. توقع ما این است که با توجه به افزایش عدد پیکسل‌های دوربین در پرچم‌دار جدید به 16 مگاپیکسل، تصاویر بهتری ثبت شود. شایان ذکر است که دوربین سلفی این محصول، مانند Lenovo Vibe P1، دارای دو لنز برای جذب بیشتر نور دریافتی است.

 

image

 

در بخش فیلم‌برداری این محصول نیز قابلیت تنظیم‌های دستی و البته 4K وجود دارد که با این حساب دوربین دستگاه از دوربین پرچم‌داران دیگر برندها هیچ‌چیز کم ندارد. 

 

باتری

باتری این دستگاه نیز، نسبت به صفحه نمایش بزرگ با رزلوشون بالا و همچنین پردازنده قدرتمندی که دارد، واقعا به‌صرفه و عالی است. این دستگاه، مانند Galaxy Note5، از باتری 3000 میلی‌آمپری نیرو می‌گیرد.
علاوه بر این V10 از قابلیت دیگری نیز در باتری‌ برخوردار است و آن قابل تعویض بودن باتری است. شاید این مسئله تا یکی-دو سال پیش برای اسمارتفون‌های اندرویدی مزیت محسوب نمی‌شد، اما امروزه با بیشتر شدن تعداد اسمارتفون‌هایی که باتری داخلی دارند، قابل تعویض بودن باتری برای کاربر اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

 

image

 

جمع‌بندی

کمپانی ال‌جی نیز مانند دیگر برندهای موبایلی از جمله سامسونگ و اپل می‌خواهد به سهم بازار بیشتری در صنعت فبلت‌ها برسد. در این راه ال‌جی سری G Pro را برای دستیابی به این سهم به بازار ارائه کرد که نتیجه چندان جالبی نداشت. اما V10 جنگجوی جدیدی از این کمپانی است که برای همین هدف روانه بازار شده که قیمت بالاتری نسبت به پرچم‌دار قبلی خود دارد و باید منتظر بود و دید که این پرچم‌دار جدید تا چه حد می‌تواند در بازار موفق شود.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (93 نظر)

Boom bang

۱۳۹۵/۱۱/۳۰
برادر تو اینو با s6 مقایسه کردی اصن قابل نیستن تو s6بگیر دستت دیگه دات نمیاد بزاریش زمین بعد این چی وقتی ادم دستش میگیره حس میکنه اجر دستشه از همه نظر s6 از این بالاتره

S.M.S

۱۳۹۵/۹/۲۰
بله64در بازار هست اما مانند رنگهای ابی,بژ و سرمه ای شرکتی نیست وفاقد گارانتی معتبره وفقط 32 مشکی وسفید شرکتی با (گارانتی)عرضه میشه

مرتضی

۱۳۹۵/۷/۳۰
من خیلی از دنیای اسمارت فون ها سر در نمی آرم ولی پارسال به پیشنهاد دوستم که LG G2 داشت و خیلی از گوشیه تعریف میکرد وی10 گرفتم...... یک کلام و ختم کلام خداااااست

Peyman shahbazi

۱۳۹۵/۷/۱۹
دوستان عزیز. و اساتید فن نظرات اکثر شما عزیزان رو خوندم و هرکس نصبت به برداشت شخصی و ی تجربه درمورد این گوشی یعنی ال جی وی 10 نظری داشت. بنده گوشی های زیادی عوض کردم الان هم با وی 10دارم این پیام رو بهتون میدم اگه فکر میکنید با خرید این گوشی پولتون رو حروم کردید سخت در اشتباهین با افتخار میتونم بگم یکی از فوق العاده ترین شاهکار های. ال جی هستشو حتی از نظر امنیت فراتر از انتظارات من و شما اگه در مورد این پرچمدار که واقعا هم لایق این لقب هست هر تعریفی کنم باز کمه و وقت شما عزیزان رو هم میگیره درمورد سامسونگ هم بگم جز s4که یک استثنا بود اون هم ورژن 4هستشi9505 ما بقیمدلهای این شرکت خالی از ضعف نبودن و تو خانواده ی ال جی هم v10واقعا شاهکاره

آرمین

۱۳۹۵/۷/۱۴
از همه نظر هم بهتر از اپله و هم بهتر از برندهای دیگه اخه اپل میخری با 2700 کیفیت عکساش پایینتر از اینه تازه ابن دوتا صفحه داره اونم یکی اگه گوشیای اپل اون ارم اون سیب گاز خورده رو نداشته باشه بیشتر از 700 نمی ارزه ولی مردم فقط عقلشون به چشمشونه توی جشنواره سی اس بهترین گوششی دنیا اعلام شد حتی اپل هم نتونست تو کاربرد ازش بالا بزنه حالا طرفدارای بقیه مارکا برن مقایسه کنن تا ببینن فرقشون چیه بعد بیان اظهار نظر بدن