خانهاخبار
چگونه اندازه متن، اپلیکیشن‌ها و سایر آیتم‌ها را در ویندوز 10 موبایل تغییر دهیم؟

چگونه اندازه متن، اپلیکیشن‌ها و سایر آیتم‌ها را در ویندوز 10 موبایل تغییر دهیم؟

یکی از قابلیت‌های جدیدی که در ویندوز 10 موبایل در اختیار کاربران است تغییر اندازه متن، اپلیکیشن‌ها و سایر موارد برای نمایش در صفحه نمایش گوشی است.
۱۳۹۵/۱۲/۲۵

اگرچه گوشی‌های محدودی اکنون از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند اما نمی‌توان از ویژگی‌های خوب نسخه موبایل سیستم عامل مایکروسافت غافل شد. در ادامه مطالب راهنمای ویندوز فون این بار سراغ یکی از ویژگی‌های جالب در ویندوز 10 موبایل رفته‌ایم.

همان‌طور که در ویندوز 10 روی کامپیوترهای شخصی می‌توانید اندازه متن، برنامه‌ها و سایر آیتم‌ها را تغییر دهید، در ویندوز 10 موبایل نیز این امکان برای شما فراهم شده است. این قابلیت هنگامی به کار شما می‌آید که از فبلت استفاده می‌کنید و می‌خواهید چیزهای بیشتری در نمایشگر گوشی ببینید، یا حتی وقتی که می‌خواهید هرچیزی روی نمایشگر گوشی‌تان بزرگ‌تر دیده شود.

 

image

 

برای انجام دادن این کار در ویندوز 10 موبایل مراحل زیر را دنبال کنید:

به تنظیمات (Settings) بروید.

بخش System و بعد از آن Display را انتخاب کنید.

حالا کافی است اسلایدر زیر بخش Size of text, app, and items on this display را مطابق نیاز خود تنظیم کنید.

پس از تنظیم اسلایدر پیغام ری‌استارت کردن گوشی به شما نمایش داده می‌شود و شما باید گوشی‌تان را ری‌استارت کنید.

به‌طور پیش‌فرض اندازه 200 درصد انتخاب شده است و کشیدن به سمت چپ باعث کوچک شدن و کشیدن به راست باعث بزرگ شدن اندازه‌ها می‌شود.

 

image

 

با توجه به سایز نمایشگر در دیوایس ویندوز 10 موبایل شما، اندازه برخی عناصر رابط کاربری تغییر می‌کند. برای مثال، آدرس‌بار در مایکروسافت اج در صورت کوچک‌تر کردن، از پایین به بالا می‌آید.

اگرچه این قابلیت ممکن است برای بسیاری از کاربران بی‌استفاده باشد، برای کسانی که ترجیح می‌دهند نمایشگر گوشی‌شان متن‌ها و اپلیکیشن‌ها را بزرگ‌تر نمایش دهد بسیار کارآمد است.

منبع: Windows Central

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

djmahdi

۱۳۹۶/۱/۵
از اونجایی این مطلب به ویندوز موبایل ربط داره، شما خودتون هم سری لومیا دست میگیرین یا خیر ؟!