خانهاخبار
اندروید مارشمالو: یک ماه، یک درصد!

اندروید مارشمالو: یک ماه، یک درصد!

اندروید 6.0 گوگل نزدیک به یک ماه پیش وارد بازار شده است و به نظر می‌رسد این سیستم عامل جدید در حال حاضر توانسته بخش کمی از بازار دستگاه‌های اندرویدی را از آن خود کند.
۱۳۹۴/۸/۱۶

گوگل همواره سعی می‌کند به‌روزرسانی سیستم عاملش را سروسامان ببخشد، اما هرسال در این امر ناموفق است. با پیدا شدن حفره امنیتی استیج فرایت (StageFright) این کمپانی بر آن شد تا برای اندروید آپدیت‌های امنیتی ماهانه عرضه کند و با ورود اندورید 6.0 نیز بسیار تلاش می‌کند وضعیت نابسامان دستگاه‌های اندرویدی را سامان بخشد. اما به نظر می‌رسد غول جستجوگر در این امر با شکست مواجه شده است.

 

image

 

در حال حاضر اطلاعات مربوط به توزیع پلتفرم اندروید در ماه نوامبر نشان می‌دهد که تنها 0.3 درصد از دستگاه‌های فعال اندرویدی از اندروید 6.0 استفاده می‌کنند که این رقم بسیار نگران‌کننده است. این اطلاعات با کمک سیگنالی به دست آمده که در پلی استور پخش شده است. در حال حاضر و با کمال تعجب باید گفت اندروید کیت‌کت (KitKat 4.4) محبوب‌ترین نسخه سیستم عامل اندروید است که روی 38 درصد دستگاه‌های اندرویدی که از گوگل پلی استور استفاده می‌کنند وجود دارد. پس از کیت‌کت نوبت به اندروید لالیپاپ (Lollipop 5.0 & 5.1) می‌رسد که 26 درصد از بازار دستگاه‌های اندرویدی را به خود اختصاص داده است.

 

image

 

چه کسی مقصر است؟

جدید‌ترین نسخه اندروید یک ماه پیش عرضه شده است، اما هنوز کیت‌کت بیشترین تعداد دستگاه‌های اندرویدی را در اختیار خود دارد. پیش از آنکه گوگل را مقصر بدانیم، باید انگشت اتهام را به سوی تولیدکنندگان و اپراتورهای همراه نشانه بگیریم. گوگل در تلاش است که وضعیت به‌روزرسانی اندروید را اصلاح کند. شاید پچ‌های امنیتی اندروید بتوانند برای به‌روزرسانی بهتر اندروید راه باز کنند، اما این کار مستلزم داشتن زمان کافی است، چراکه گوگل باید تولیدکنندگان و اپراتورها را متقاعد کند که بدون کمترین فوت وقت به‌روزرسانی‌های اندروید را برای کاربران خود منتشر کنند.

 

image

 

شاید در آینده اندروید مارشمالو را روی دستگاه‌های بیشتری ببینیم، اما قطعا مدت زیادی طول می‌کشد تا رکورد 38 درصدی کیت‌کت شکسته شود.

نظر شما در مورد نحوه به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید چیست؟ آیا دستگاه‌ اندرویدی شما در لیست پذیرندگان به‌روزرسانی اندروید مارشمالو قرار دارد؟ آیا به‌روزرسانی مارشمالو را دریافت کرده‌اید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Engadget

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

امیر

۱۳۹۴/۸/۲۰
سلام htc e8 دارم الان هم اندروید 5 هستم اپدیت امنیتی برای استیج فرایت هم براش اومده اندروید 6 هم قراره تا 1 ماهه دیگه براش بیاد . واقعا از htc بعیده ولی حقیقت محضه

علیرضا

۱۳۹۴/۸/۱۷
دوست عزیز
دیگه شما که سونی داری این حرفو نزن
سونی انقدر آپدیت میده که آدم خسته میشه از دانلود کردنشون
فقط آپدیت اندروید 5 رو یه خرده دیر داد که اونم دلیلشو اعلام کرد و دلیلش این بود که میخواست مشکل معروف اندروید 5 یعنی همون مشکل رم رو برطرف کنه و این کار رو هم کرد
کسایی که سونی دارن از آپدیتای زیادش خسنه میشن نه از آپدیت ندادنش
موفق باشید

Payam

۱۳۹۴/۸/۱۷
نکسوس بگیرید. آپدیت ها سر وقت راحت و بی دردسر. سیستم عامل سبک بدون لگ. یک سال و نیم هست که نکسوس 5 دارم نیازی به ریست فکتوری و ... هم نداشتم. همین دیروز هم آپدیت امنیتی به حجم 2.5 مگابایت اومد براش.

alicivil63

۱۳۹۴/۸/۱۷
خیر

Ashkan

۱۳۹۴/۸/۱۷
گوشی من z1 هست، اینو میگم که نوید اپلی هستم ولی انصافا ابدیت دهی اندرویید خیلی مسخرست. چون اخه چی بگم، ویندوز یا ای او اس به همه گوشی ها حالا با استثنا چندتا ابدیت میدن ولی من که z1 رو با پول زیاد تو زمان خودش 2013 خریدم میتونستم 5 یا 5s بخرم و ابدیت رو دریافت کنم. 5 ماه بعد اینکه اندرویید 5 اومد به گوشی منم ابدیت اومد حالا سه ماه بعد ابدیت 6 اومد اونم به گوشی من نمیاد. واقعا جای تاسف داره. خود کلاهبرداریه