خانهاخبار
گلایه برخی خریداران نکسوس 5ایکس از مشکل زردی رنگ‌های صفحه نمایش

گلایه برخی خریداران نکسوس 5ایکس از مشکل زردی رنگ‌های صفحه نمایش

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره نکسوس‌های جدید به دست کاربران رسیده‌اند، اما در برخی مدل‌ها مشکلی وجود دارد که شاید خیلی‌ها را از خریدشان پشیمان کند.
۱۳۹۴/۸/۷

مدت زیادی از عرضه گوشی‌های نکسوس جدید نمی‌گذرد که مشکل عجیبی در برخی مدل‌ها شناسایی شده است. تعدادی از نخستین خریداران گوشی نکسوس ۵ایکس در بحثی که به‌تازگی در وبسایت ردیت شکل گرفته است گرد آمده‌اند و از مشکل گرم‌تر بودن رنگ‌های صفحه نمایش گوشی هوشمندشان گله می‌کنند. عده‌ای از این کاربران تصاویری نیز ضمیمه کرده‌اند که مشکل را به‌شکل واضحی نشان می‌دهد. اکثر آنها صفحه نمایش نکسوس ۵ایکس را با صفحه نمایش گوشی‌های موبایل دیگر مقایسه کرده‌اند. از این رو شاید شک و شبهه‌ای به وجود بیاید؛ اما برای رفع تمام این شک و شبهه‌ها کاربری با نام graffixnyc یک دستگاه نکسوس ۵ایکس را در کنار یک نکسوس ۵ایکس دیگر قرار داده و از آنها عکس گرفته است.

وقتی دو نکسوس ۵ایکس را با یکدیگر مقایسه می‌کنید، انتظار دارید که طیف رنگی و دمای رنگ‌های به‌کاررفته در صفحه نمایش هر دو دستگاه یکسان باشد، اما در تصویر graffixnyc به‌وضوح می‌بینیم که یکی از این دو دستگاه صفحه نمایشی عادی و دیگری صفحه نمایشی با رنگ‌های گرم‌تر دارد.

 

image

 

در مقطع فعلی ریشه مشکل در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما بر اساس تجربه‌های پیشین می‌توان حدس‌هایی در این خصوص زد. یکی از حدس‌هایی که به احتمال زیاد تبدیل به یقین خواهد شد این است که مشکلی در فرآیند پخت پیش آمده. پیش از این در صفحه نمایش گوشی‌هایی که مشکل مشابهی داشتند دیده بودیم که چسب زیر شیشه کاملا خشک نشده بود و نتیجه آن انعکاس جلوه‌ای زردرنگ روی صفحه نمایش بود. دلیل دیگر ممکن است تفاوت شرکت سازنده صفحه نمایش‌ها باشد. تفاوت فرآیند تولید در دو کارخانه ممکن است به تفاوت‌هایی منجر شود که مشکل پیش‌آمده نیز از طریق آن قابل توجیه است.

تعدادی از کاربرانی که در بحث وبسایت ردیت شرکت کرده‌اند گفته‌اند که گوگل مشکل را به گردن گرفته و به آنها وعده داده است که دستگاهی جایگزین برایشان بفرستد. اما عده‌ای دیگر نیز این جواب را از گوگل شنیده‌اند که نکسوس 5X در قیاس با صفحه نمایش نکسوس‌های پیشین صفحه نمایش گرم‌تری دارد و تفاوت رنگ در صفحه نمایش مشکل چندان بزرگی نیست. دلیل مشکل و راه‌حل آن هر چه باشد، منابع موثق خبر داده‌اند که گوگل فعالانه به دنبال ریشه‌یابی مشکل و حل آن است.

 

منبع: 9to5google

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

amin

۱۳۹۴/۸/۱۰
اگر همه گوشیهای سامسونگ رو اینجوری میبینید احتمالا مشکل از گوشی نیست از چشم شماست دوست عزیز !

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۸/۹
نیومده گندش درومد

Idin

۱۳۹۴/۸/۸
تو نکسوس های جدید گوگل فقط Nexus 6P از نظر من یه گوشی بی ضعف و پر قدرتیه؛ علی رغم این که از برخی محصولات LG مانند G4 و V10 خوشم میاد و معتقدم میشه بعنوان یه گوشی کامل و قوی به شمار آوردشون، اما Nexus 5x بخصوص تو تست هایی هم که در قالب ویدئو تو سایت های مختلف وجود داره، نشون داده که تو برخی از موارد دارای نقاط ضعف بالایی هستش
اما بر خلاف این، 6p یه چیز دیگه بود؛ تو دبی ۱۵ دقیقه دستم گرفتم و باهاش کار کردم و با آیفون ۶ پلاس خودم و گلکسی اس ۶ برادرم بصورت حرفه ای مقایسه کردم هیچ ضعفی ندیدم که هیچ، بلکه به جرات میتونم بگم رقیب قدرتمندی برای غول های جدید بازار مثل نوت ۵، اس ۶ اج پلاس، آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس، اکسپریا زد ۵ و زد ۵ پرمیوم و ال جی جی ۴، به شمار میاد! تا به حال برای شخص خود من که از زمان N73 نوکیا تا کنون یه گوشی باز حرفه ای (!) شدم، سابقه نداشته که یه برند چینی تا این حد مورد علاقم باشه!
جنس فلزی با انحناهای زیبا و رنگ های متنوع، دوربین فوق العاده با کیفیت با قابلیت فیلمبرداری ۴k (با این که ۱۲ مگاپیکسل بود اما با ۱۶ مگاپیکسل گلکسی اس ۶ برابری میکرد) و از همه مهم تر چیزی که برای شخص من محبوبیت بالایی داشت، عرضه این گوشی تو سه مدل ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی بود؛ که علی رغم حذف درگاه کارت حافظه اما قابلیت تحسین برانگیزی بود که مانند آیفون و سامسونگ این خلاقیت رو به خرج داد؛ اندروید خام مارشمالو رو این گوشی شاهکار بود! کیفیت QHD ال سی دی هم که برای همگان روشنه؛ حالا انشاالله گوشی به ایران برسه و جی اس ام زحمت بررسی تخصصی اش رو بکشه متوجه میشین چه جنس باکیفیتی هست که با نظارت مستقیم گوگل و درستکاری هواوی تولید شده
(پوزش بابت طولانی بودن متن)
موفق باشین

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۸/۷
نیومده گندش درومد

محمد جواد

۱۳۹۴/۸/۷
این که چیز جدیدی نیست همه ی گوشی های سامسونگ اینطور هستند