خانهاخبار
​احتمالا اینتل در ساخت آیفون‌های نسل بعد به کمک اپل می‌رود

​احتمالا اینتل در ساخت آیفون‌های نسل بعد به کمک اپل می‌رود

مدت زیادی از عرضه آیفون‌های 6اس و 6اس پلاس نمی‌گذرد که شایعاتی درباره آیفون‌های جدید منتشر شده است. این بار شایعات حول محور اینتل و اپل می‌گردد. به‌نظر می‌رسد تیم کوک قصد دارد آیفون‌های جدیدش را به مودم‌های LTE اینتل مجهز کند.
۱۳۹۴/۷/۲۵

اینتل منابعش را در اختیار پروژه آیفون بعدی اپل قرار داده است. مودم ال‌تی‌ای نسل جدید اینتل محصولی است که این کمپانی قصد دارد آیفون‌های جدید را به آن مجهز کند. اینتل می‌خواهد مودم 7360 ال‌تی‌ای را جایگزین مودم ال‌تی‌ای 9X45 کوالکام کند. هدف نهایی این همکاری تراشه SOC است که این‌روزها آن را با نام خط تولید Ax می‌شناسیم. اپل دوست دارد تراشه آیفون‌های نسل بعد نیز به اندازه تراشه آیفون‌های جدید کوچک و قدرتمند باشد و به‌نظر می‌رسد اینتل در حال جذب رضایت اپل است تا نسل جدید مودم‌های ال‌تی‌ای این کمپانی مجوز لازم برای حضور در آیفون‌های نسل بعد را بگیرد؛ آیفون‌هایی که احتمالا با نسل جدید تراشه Ax همراه می‌شوند.

image

 

اپل برای ساخت تراشه A9، که در آیفون‌های 6اس و 6اس پلاس به کار رفته، از رقیبش سامسونگ و TSMC کمک گرفته، البته در کنار این کمپانی‌ها نام کوالکام نیز به چشم می‌خورد. مودم ال‌تی‌ای کوالکام امکان برقراری ارتباط را در آیفون‌های جدید فراهم کرد. این تغییر دستور کار سبب می‌شود اپل روابط بهتری با اینتلی داشته باشد که امضای منحصربه‌فردی در ساخت تراشه دارد و درنتیجه اپل بیشتر فرایند ساخت محصولش را در خانه انجام می‌دهد.

منبع: TheVerge

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

shahdad

۱۳۹۴/۷/۲۵
نمردیمو یکی حرف حساب زد
ساطان شما تا حالا کجا بودی
ممنون از جی اس ام که این نظرارو هم میزاره

پارسا

۱۳۹۴/۷/۲۵
استاد همین سامسونگ بسیار قدرتمندت هم به خاطر همین سودشه که داره با اپل همکاری می کنه.
مثل این خبر ها رو هم نخوندی! عملکرد tsmc بهتر از samsung بوده رو A9!
من دیگه حرفی ندارم :|

amir1975

۱۳۹۴/۷/۲۵
عمرا عمرا عمرا..
اینتل مثل اپل دندونش گرده، دنبال سود 4 تا 5 برابر از فروش تراشه های خودش هست. دلیل مستند هم دارم : حاضر به همکاری با سونی برای ساخت PS4 و مایکروسافت برای ساخت Xbox one نشد و هر دوی اینها سراغ AMD برای تامین تراشه رفتند وگرنه همه میدونیم که کیفیت اینتل بخصوص برای کنسول که دمای بالا تولید میکنه بالاتر از AMD هست.
محاله اپل با شرکتی همکاری کنه که خودش دنبال سود 4 الی 5 برابره. با توجه به گندی که اخیرا بر سر تفاوت در سی پی یو های ساخت سامسونگ و TSMC به بار آورد این دروغ جدید رو شایعه کرده تا به اعتبار اینتل، مشتریان نادان خودش رو حفظ کنه.
اپل با سیاستی که داره، تا ابد مهمان سامسونگ و شرکتهای متفرقه دیگه مثل TSMC واحتمالا مدیا تک و ... خواهد بود.