خانهاخبار
نگاهی نزدیک به مشخصات فنی و نمونه تصاویر ثبت‌شده با بلک بری Priv

نگاهی نزدیک به مشخصات فنی و نمونه تصاویر ثبت‌شده با بلک بری Priv

بررسی‌ای دیگر از گوشی بلک‌بری Priv؛ این بار با نگاهی نزدیک‌تر به سخت‌افزار گوشی و بررسی نمونه تصاویری که عیار دوربین جدیدترین ساخته بلک‌بری را روشن می‌سازند.
۱۳۹۴/۷/۲۵

گوشی Priv ساخت بلک‌بری بارها در وبسایت‌های مختلف بررسی اولیه شده است. شمار این خبرها و بررسی‌ها چندان زیاد شده که شاید بگویید دیگر به مرز اشباع رسیده‌ایم! اما جالب اینجاست که هنوز وبسایت‌هایی هستند که از دیدگاه‌های مختلف به گوشی جدید بلک‌بری نگاه می‌کنند. derStandard.at از جمله وبسایت‌هایی است که اخیرا به این جرگه پیوسته. نویسندگان این وبسایت به‌تازگی طی نقدی نسبتا کوتاه برجسته‌ترین قابلیت‌های این گوشی را زیر ذره‌بین برده‌اند. مدلی که این وبسایت بررسی کرده هم از نظر سخت‌افزاری و هم از نظر نرم‌افزاری در مرحله پیش از عرضه قرار دارد و شاید برخی قابلیت‌هایش فعلا نهایی نباشد.

 

مشخصات فنی

image

 

صفحه نمایش گوشی پریو ۵.۴ اینچ اندازه دارد. لبه‌های صفحه نمایش به‌صورت خمیده ساخته شده‌اند و دست گرفتن آن حس خوبی به کاربر می‌دهد. این پنل رزولوشنی برابر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دارد که برای صفحه نمایش یک گوشی عدد قابل قبولی است. ضرب و تقسیم اعداد فوق تراکم بسیار بالای ۵۴۴ پیکسل در هر اینچ را نتیجه می‌دهد؛ البته در کاربری روزمره و با چشم غیرمسلح نمی‌توان تفاوت چندانی بین این صفحه نمایش و صفحه نمایش‌های فول اچ‌دی دید.

 

image

 

شبیه گوشی LG G4، وظیفه اجرای اندروید ۵.۱ را روی این گوشی پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ بر عهده دارد. رم ۳ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایتی می‌تواند نیاز اکثر کاربران را برآورده کند. البته از این ۳۲ گیگابابت تنها ۲۲ گیگابایت در اختیار کاربر است؛ به همین دلیل اگر به فضای بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید به‌کمک درگاه میکرو اس‌دی از حافظه‌های جانبی استفاده کنید. در پریو بلک‌بری از جدیدترین فناوری‌های ارتباطی نظیر ال‌تی‌ای، بلوتوث ۴.۱ و ان‌اف‌سی پشتیبانی به عمل آمده و برای اتصال به کامپیوتر یا منبع تغذیه نیز درگاه میکرو یواس‌بی در نظر گرفته شده است.

 

دوربین

image

 

برای ساخت دوربین اصلی بلک‌بری از سنسوری ۱۸ مگاپیکسلی به همراه لنز ساخت شرکت Schneider-Kreuznach استفاده کرده است. استفاده از این تجهیزات در قسمت دوربین موجب شده طراحی پنل پشتی دوربین چندان تخت نباشد و برآمدگی کوچکی در قسمت دوربین شاهد باشیم. البته نباید ماژول فلاش دوآل تن را نیز از قلم بیندازید. برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های تصویری نیز دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی عصای دستتان است.

کیفیت تصاویری که این گوشی ثبت می‌کند جالب توجه است، اما چنان شاخص نیست که زبانزد شود. در نور طبیعی روز عملکرد دوربین کاملا قابل قبول است و حاصل کار تصاویری است با جزئیات بالا و رنگ‌های بسیار نزدیک به واقعیت. اما وقتی نوبت به ثبت تصویر در نورهای غیرطبیعی می‌رسد، سرعت شاتر به‌طور ملموسی کاهش پیدا می‌کند و نتیجه‌اش تصاویری است که حتی با استفاده از قابلیت لرزشگیر اپتیکال باز هم می‌توان متوجه تار بودنشان شد. این نقص سبب می‌شود افت چشمگیری در کیفیت تصاویر شاهد باشیم.

 

نمونه تصاویر ثبت‌شده با دوربین بلک‌بری پریو

 

image


image

 

با وجود این که بررسی derStandard.at نگاه خوبی به این وسیله داشته و ضعف و قوت‌های بلک‌بری پریو را به‌طور متعادلی بررسی کرده، باز هم نباید نهایی نبودن سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی را فراموش کنیم. این نکته به‌خصوص زمانی مهم می‌شود که در نظر بگیریم برخی قابلیت‌هایی که پیش از این شاهد بررسی‌شان در وبسایت‌های دیگر بودیم روی مدل بررسی‌شده جدید کار نمی‌کنند؛ نظیر قابلیت نمایش میزان باتری باقیمانده در لبه کناری گوشی. بنابراین این سوال طرح می‌شود: نرم‌افزار به‌کاررفته روی این مدل چقدر قدیمی است و تا تکمیل توسعه چقدر راه پیش روی خود دارد؟

در صورتی که به آشنایی بیشتر و مطالعه کامل بررسی علاقه‌مندید، می‌توانید از این لینک کمک بگیرید.

 

منبع: AndroidCentral

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۸/۸
آخر دوربین جلو پنجه یا دو؟؟؟؟؟؟؟؟؟

N

۱۳۹۴/۷/۲۵
اوکی.جی اس ام فقط طرفدار اپل و سامسونگه.درحالی که اگه یبار با اچ تی سی یا الجی یا مایکروسافت کار کنن کلا بیخیال اپلو سامسونگ میشن که بازم بعیده,چون شدیدا به اپل و سامسونگ تعصب دارن

بلک بری

۱۳۹۴/۷/۲۵
سلام به جی اس ام
اول سپاس گذارم از اینکه مرتب اخبار بلک بری رو پوشش میدید و بعد از اون نظر سنجی کلی در سال گذشته و اهمیت شما به این درخواست که اخبار بلک بری رو پوشش بدین کامل اعمال شده و من میبینم که این اخبار همزمان با سایت های خارجی بروزرسانی میشه ومن با دوستام در bbmبه این موضوع رسیدیم که سایت در رابطه با پوشش خبری بلک بری عالی عمل کرده.
دوم اینکه امیدوارم جان چن بتون بلک بری رو از ورشکسته شدن نجات بده و امید دارم این محصول بتون به فروش قابل توجهی در بازار برسه برای دوام این برند که به هر حال هنوزم مثل محصولات خاصش طرفدارهای خاص خودش رو هم داره در آخر تشکر میکنم از اخبار بروزتون مرسی از جی اس ام.

حمید

۱۳۹۴/۷/۲۵
موافقم
اینو خوب اومدی.

yh

۱۳۹۴/۷/۲۵
من خیلی برام جالبه که وقتی کمپانی htc میاد تو m9 از صفحه نمایش full hd استفاده میکنه شما به صراحت یکی از نقاط ضعف این گوشی نداشتن صفحهqhd اعلام میکنید و لی در بلک بری با این پنل QHD و پیکسل 542 PPI شما به وضوح به نداشتن تفاوت بین صفحه QHD و FULL HD اشاره میکنید کاملا بی اهمیت جلو میدین ... حال اینکه در گوشیهای سامسونگ کلی تعریف و تمجید میشه و بارها تو بررسی بهش اشاره میشه که صفحه نمایشQHD دارن و به هیچ وجه هم گفته نمیشه که با FULL HD هیچ تفاوتی نداره و یا در گوشی آیفون بر عکس... زیاد اهمیتی داده نمیشه که صفحه نمایشش حتی فول اچ دی هم نیست !!!... خودتون بگین علت این همه تناقض در چیه؟!!!!...
البته چند روز پیش که بررسی تخصصی آیفون 6S انجام شد در آخر آیفون رو کنار یه سری گوشی های دیگه باهاش عکس گرفتین که من توجه کردم مثل اینکه فقط اس 6 دم دستتون بود .... چون فقط کنار اون عکس گذاشته بودین