خانهاخبار
تیک تاک هوشمند: اپل واچ را به دست بیندازید تا عاشقش شوید!

تیک تاک هوشمند: اپل واچ را به دست بیندازید تا عاشقش شوید!

اپل سال گذشته اولین ساعت هوشمندش را به بازار عرضه کرد که توانست عده زیادی از کاربرانش را خوشحال کند؛ ساعتی در ۳ مدل مختلف برای تمام اقشار جامعه، از ورزشکاران گرفته تا ثروتمندانی که حاضرند بیش از ۱۷۰۰۰ دلار بابت ساعتشان بپردازند.
۱۳۹۴/۷/۲۴

شاید چند سال پیش که کم‌کم اخباری در زمینه ابزارهای پوشیدنی به گوشمان می‌رسید آن را کمتر جدی می‌گرفتیم و هیچ‌گاه فکر نمی‌کردیم این‌گونه وسایل پوشیدنی و به‌خصوص ساعت‌های هوشمند فراوان و رنگارنگ بازار را احاطه کنند و سرعت رشد و فروش آنها هر روز بیشتر شود. حالا جی‌اس‌ام نیز جدالی در این رابطه آغاز کرده که اولین مطلبش را دوست خوبم آرش سلیمانی درباره ساعت هوشمند شرکت سامسونگ، Gear S2، نوشت و مطلب دوم را دوست عزیزم حسن سیدی در خصوص ساعت هوشمند شرکت موتورولا، موتو ۳۶۰. در آخرین بخش با من و ساعت محبوب Apple Watch همراه خواهید بود. برای شما جی‌اس‌امی‌های عزیز نظرسنجی‌ای در نظر گرفته‌ایم که در روزهای آتی منتشر می‌شود تا به ساعت موردعلاقه‌تان رای بدهید و بتوانید نظر و علاقه شخصی خودتان را با دیگر بازدیدکنندگان سایت به اشتراک بگذارید.

 

image

 

طراحی

اگر این ساعت را از نزدیک نگاه و لمس کنید، بی‌شک شیفته طراحی فوق‌العاده آن می‌شوید. بدنه آن، برخلاف اغلب ساعت‌های هوشمند موجود در بازار که گردند، از طرح معروف تمام محصولات اپل بهره می‌برد؛ یعنی مستعطیل یا مربعی با گوشه‌های خمیده یا همان کِرو.

اپل واچ در ۳ نوع مختلف اسپورت، معمولی و ادیشن عرضه می‌شود که آنها را از نظر طراحی و جنس بدنه مقایسه می‌کنیم.

image

مدل اسپورت: جنس بدنه این مدل از آلومینیوم معروف سری ۷۰۰۰ است که در برابر ضربه ۶۰ درصد مقاوم‌تر از آلومینیوم‌های معمولی است و، علاوه بر آن، چگالی بسیار سبکی دارد؛ یعنی کاربر هنگام دست کردن آن راحتی خاصی احساس می‌کند. از این نوع آلومینیوم در صنعت ساخت هواپیما نیز استفاده می‌شود. شیشه به‌کاررفته روی صفحه نمایشگر از نوع ضدضربه خاصی موسوم به Ion-X glass است که علاوه بر سبکی، برای راحت‌تر کار کردن ورزشکاران با آن، در برابر ضربه‌های احتمالی نیز بسیار مقاوم است. شایان ذکر اشت از این نوع شیشه برای پنجره‌های شاتل‌هایی استفاده می‌شود که به فضا فرستاده می‌شوند و نیز برای قطارهای بسیار بسیار پرسرعت.

مدل معمولی: جنس بدنه آن از استیل ضدخش است که نسبت به مدل اسپورت مقاوم‌تر اما سنگین‌تر و البته شکیل‌تر به نظر می‌رسد. محافظ به‌کاررفته روی نمایشگر از یاقوت مصنوعی است که سخت‌ترین و مقاوم‌ترین ماده شفاف روی کره خاکی عزیزمان است.

مدل ادیشن: بدنه این مدل از طلای ۱۸ عیار ساخته شده که نسبت به طلا‌ی معمولی ۲ برابر مقاوم‌تر است. این نسخه در ۲ رنگ طلایی زرد رنگ و رز گلد عرضه می‌شود و محافظ نمایشگرش، مانند مدل معمولی، از یاقوت مصنوعی ساخته شده است.

 

image

 


 

سازگاری 

با توجه به اکو‌سیستم خاص اپل، اپل واچ فقط با تلفن‌همراه خود این شرکت یعنی آیفون سازگاری دارد و برای استفاده از آن به آیفون 5 یا مدل‌های بالا‌تر نیاز دارید. شایان ذکر است کمتر پیش می‌آید گجتی پوشیدنی، مانند بند مایکروسافت، با ۳ سیستم عامل iOS ،Android و Windows Phone سازگاری داشته باشد.

 

image

 

سخت‌افزار 

اپل واچ از پردازنده ساخت خود این شرکت به نام Apple S1 استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی PowerVR SGX543 و ۵۱۲ مگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز دارد. صفحه نمایشگر آن رتینا با تکنولوژی AMOLED در دو اندازه ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری است.

 

image

 

image

 

رابط کاربری

رابط کاربری اپل واچ بسیار آسان و کار با آن لذت‌بخش است. WatchOS از هسته سیستم عامل iOS  بهره می‌برد. این سیستم عامل برای این‌گونه صفحه نمایشگرهای کوچک بهینه شده است و برای کارهایی مانند زوم و اسکرول به‌جای Multi-Touch، که انجام دادن کارهای چند انگشتی روی صفحه کوچک ساعت با آن سخت است، از Digital Crown و Force-Touch استفاده می‌کند.

 

image

 

ضد‌آب بودن

خوشبختانه اپل واچ از استاندارد IPX7 بهره می‌برد و شما با اپل واچ خودتان با خیال راحت می‌توانید زیر باران بروید، دستتان را بشویید و حتی با آن زیر دوش استحمام کنید! شایان ذکر است دستگاه‌هایی که تاییدیه این استاندارد را دریافت می‌کنند به مدت ۳۰ دقیقه تا عمق ۱ متری زیر آب دوام می‌آورند.

 

image

 

باتری 

کارکر و دوام اپل واچ در نوع خود بی‌نظیر است. دوام آن تا بیش از ۱۸ ساعت متوالی است، به مدت ۳ ساعت می‌توانید با آن صحبت کنید، ۶.۵ ساعت توان پخش صدا را به همراه خود دارد، ۶.۵ ساعت تست ورزش با آن انجام شده و  ۴۸ ساعت در حالت نمایش ساعت روشن می‌ماند.

نکته بسیار جالبی که کمتر به آن اشاره شده قابلیت Power Reserve آن است؛ قابلیتی مانند Low Power Mode در آیفون که زمانی که باتری در حال اتمام است، تا ۷۲ ساعت به عمر باتری می‌افزاید.


image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

amirreza

۱۳۹۴/۸/۷
درود بر شما
شما در رابطه با اپل واچ های کلاسیک یا معمولی گفتید ک از استیل ضد خش درست شده. من یه اپل واچ میلانیز لوپ دارم و ب راحتی خش میوفته. اگر باور نمیکنید در جواب این پیام بگید ک عکسش را بفرستم ب طریقی
لطفا پاسخ دهید

جی اس ام

۱۳۹۴/۸/۱
خیر هیچ کدام سیم کارت خور نیستند

kiarash

۱۳۹۴/۷/۳۰
ایا این ساعت سیم کارت خور است؟ moto 360 چطور؟