خانهاخبار
مایکروسافت به‌روزرسانی ویندوز 10 موبایل را کنترل می‌کند

مایکروسافت به‌روزرسانی ویندوز 10 موبایل را کنترل می‌کند

به‌‌نظر می‌رسد مایکروسافت از اشتباه بد گوگل و اندروید درس گرفته است و قصد دارد به‌روزرسانی ویندوز 10 موبایل را کنترل کند.
۱۳۹۴/۷/۲۱

تکه‌تکه بودن یا از هم گسیختگی یکی از مشکلات اصلی اندروید است. دستگاه‌های اندرویدی، آن‌طور که باید، به‌روزرسانی‌های اندروید را دریافت نمی‌کنند و این امر سبب شده نسخه‌های مختلفی از اندروید روی دستگاه‌ها حضور داشته باشند. مایکروسافت با درک این موضوع به این نتیجه رسیده است که آپدیت ویندوز 10 موبایل را کنترل کند تا چنین بلایی سر سیستم عامل موبایلش نیاید.

 

image

 

مایکروسافت در حال چانه‌زنی با اپراتور‌های همراه است تا سر به‌روزرسانی ویندوز 10 موبایل به توافق برسند. به نظر می‌رسد مایکروسافت در این امر موفق بوده است و کنترل به‌روزرسانی‌ها را در دست خود گرفته. این امر سبب می‌شود، به‌جای ارسال آپدیت‌ها از طرف اپراتورها که اغلب با تاخیر بسیار زیادی همراه است، آپدیت ویندوز 10 موبایل توسط مایکروسافت عرضه شود؛ یعنی مایکروسافت هر زمانی که لازم ببیند، آپدیت جدیدی برای سیستم عامل موبایلش منتشر می‌کند و اپراتورها دخل و تصرفی در این کار ندارند.

«در حال حاضر، طبق توافقات حاصل‌شده، ما (مایکروسافت) تصمیم می‌گیریم چه زمانی به‌روزرسانی‌ها را منتشر کنیم؛ البته در این امر از مشورت اپراتورها نیز استفاده می‌کنیم، اما تصمیم نهایی بر عهده تیم مایکروسافت است.»

 

image

 

«بهترین راه برای اینکه اطمینان حاصل کنیم که کاربرانمان از بهترین ویندوز استفاده می‌کنند این است که آخرین به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 را به آنها تقدیم کنیم. ارائه ویندوز 10 به‌عنوان یک سرویس این امکان را به ما می‌دهد تا به‌صورت مداوم به‌روزرسانی‌های امنیتی، ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید به کاربران پیشنهاد دهیم. ما در مایکروسافت علاقه داریم اطمینان حاصل کنیم که همه کاربران به‌محض در دسترس بودن آپدیت جدید به آخرین نسخه ویندوز 10 دسترسی داشته باشند.»

 

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت به شبکه‌های موبایل اجازه مشارکت می‌دهد و زمانی برای آزمایش به‌روزرسانی‌ها در اختیار آنها قرار می‌دهد، اما، همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر شد، تصمیم نهایی را مایکروسافت می‌گیرد و این شرکت قصد دارد به‌روزرسانی‌های سیستم عاملش را به صورت منظم منتشر کند.
خوشبختانه این تصمیم مایکروسافت ورق را به‌نفع کاربران برمی‌گرداند و آنها قادر خواهند بود در سریع‌ترین زمان ممکن به‌روزرسانی‌های ویندوز را دریافت کنند.

منبع: TechRadar

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Arash

۱۳۹۴/۸/۱۱
یه روزی میرسه که ویندوزفون به قدری پیشرفت کنه که اسم اندروید و آی او اس از ذهن ها پاک میشه.
حتی همین الانشم با اجرای نر افزار های اندروید و آی او اس روی ویندوزفون ، اندروید و آی او اس کم کم ... Ehem :)

sina rashidi

۱۳۹۴/۷/۲۱
زنده باد ویندوز فون
عاااااجقتم

reza

۱۳۹۴/۷/۲۱
چه عالی

MohamadAlia

۱۳۹۴/۷/۲۱
LIKE