خانهاخبار
​گلکسی اس7 و نمایشگر حساس به فشار

​گلکسی اس7 و نمایشگر حساس به فشار

در صنعت موبایل بازی جدیدی تحت عنوان «نمایشگر حساس به فشار» شروع شده است. به نظر می‌رسد سامسونگ نیز قصد دارد در این بازی خودی نشان دهد و نسل آینده پرچم‌دارانش را به این مدل نمایشگر مجهز کند.
۱۳۹۴/۷/۲۰

هوآوی اولین شرکتی بود که از نمایشگر حساس به فشار در گوشی خود استفاده کرد و پس از آن آیفون‌های جدید اپل بودند که با تاچ سه‌بعدی روانه بازار شدند. به نظر می‌رسد سال 2016 سال بُعد جدید در نمایشگر گوشی‌های هوشمند باشد.
سیناپتیکس (Synaptics)، تولیدکننده قطعات لمسی و کنترلی، ظاهرا سامسونگ را به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای استفاده از نمایشگرهای جدیدش انتخاب کرده است. این نمایشگرهای لمسی با تکنولوژی کلیرفورس (ClearForce) حساس به فشار تولید می‌شوند. طبق گزارش‌های منتشرشده، این تکنولوژی بسیار شبیه تاچ سه‌بعدی اپل است، با این تفاوت که امکانات بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ به‌عنوان مثال، سرعت متغیر اسکرول، باز کردن قفل صفحه و بیدار شدن، کنترل‌های متغیر بازی کردن و...

 

image

 

هوآوی با میت اس این بازی را شروع کرد. جالب اینجاست که هوآوی برای اضافه کردن بُعد جدید در میت اس از سیناپتیکس سری 3700 استفاده کرده بود. البته امروزه این بعد جدید را با نام فورس تاچ می‌شناسیم. در حال حاضر سیناپتیکس در حال همکاری با شرکت‌های تولیدکننده قطعات (شرکت‌های OEM و LCM) است تا بعد جدید لمسی را در گوشی‌های هوشمندی ببینیم که اوایل 2016 عرضه می‌شوند. 
منبعی اعلام کرده که سامسونگ قصد دارد از این تکنولوژی در گلکسی اس7 استفاده کند. سامسونگ به احتمال زیاد این گوشی را اوایل سال 2016 معرفی می‌کند و با توجه به اینکه سیناپتیکس قصد دارد نمایشگرهای جدیدش را اوایل 2016 به دست تولیدکنندگان برساند، غیرمنطقی نیست اگر انتظار داشته باشیم گلکسی جدید با فورس تاچ همراه باشد.

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (26 نظر)

رضا

۱۳۹۴/۷/۲۲
چرا دروغ خواهشا اینقدر چرت و پرت نگید . مردم رو گمراه نکن برادر من .. رفتی سامسونگ گرفتی الکی نیا بگو سامسونگ خرابی نداره . من خودم تعمیرات موبایل کار میکنم شیراز حواستی ادرس هم میدم خودم هواوی دارم هم ایفون 5s سامسونگ خرابیش از هواوی هم بیشتر هس

علیرضا

۱۳۹۴/۷/۲۲
آقا شما یهدوربین به من معرفی کن که کیفیتش از چشم انسان بیشتر باشه !! مهندس کل دنیا دارن تلاش میکنن وسایلی رو بسازن که کار انسان رو انجام بده !! اونوقت میگی چشم انسان نمیتونه رزولوشن بالا رو درک کنه ؟؟ مگه داریم دوربینی قوی تر از چشم هایی که خدا به ما داده ؟؟

علی حسینی

۱۳۹۴/۷/۲۲
خب وقتی اپل دید مردم دنیا حالیشون نیست پیکسل بالاتر تشخیص داده نمیشه پیش خودشون گفتن ما هر چی بگیم اینا درک نمیکنن فقط تبلیغات تو خالی رو قبول دارن و نهایتا افزایش پیکسل دادن.
مردم یعنی ای اشیپ هایی مثل شما؟؟؟اهان هر چی گفتن تو و امثال تو نفهمیدی یعنی هر چی اپل گفت شما حالیتون نشد؟؟

برای بار دوم خدایا صبر خخخ

۱۳۹۴/۷/۲۲
همون شما فک کنی منطق داری کافیه خخخخ
خب وقتی اپل دید مردم دنیا حالیشون نیست پیکسل بالاتر تشخیص داده نمیشه پیش خودشون گفتن ما هر چی بگیم اینا درک نمیکنن فقط تبلیغات تو خالی رو قبول دارن و نهایتا افزایش پیکسل دادن.
جواب سوال که پرسیدی سال 2000 اپل کجا بوده من دقیق نمی دونم از صاحبش بپرس خخخخ فقط می دونم اون موقع سامسونگ تلویزیون و یخچال به مردم می فروخت و یهویی جو گیر شد با پول فروش یخچال اومد گوشی ساخت خخخخ
داداش برادر ببین کسی از منطق حرف میزنه که خودش معنای واقعی منطق رو درک کنه
در پایان شما با هنگرویدت کار کن و ما با اپل هر کسی در حد لیاقت خودش زندگی میکنه

علی حسینی

۱۳۹۴/۷/۲۱
اسمت چه جالبه از اسمت مشخصه ای شیپ بی فکری هستی (بازم ای خدا صبر ) خخخخخ
منطق داری؟؟؟؟؟؟؟مگه جابز سامسونگ بخاطر صحفه نمایش های بزرگش مسخره نمیکرد؟؟؟؟چرا اپل گوش 5 اینچ به بالا تولید کرد؟؟
کپی از این تابلو تر؟؟؟؟؟جواب بده
سنسور اثر انگشت ایفون استفاده نکرد اولین بار گوشی ساژم در سال 2000 جواب اینو چی میدی؟؟؟سال 2000 ایفون کجا بود؟