خانهاخبار
​شبکه 5G سرعتی بالغ بر 3.6 گیگابیت در ثانیه خواهد داشت

​شبکه 5G سرعتی بالغ بر 3.6 گیگابیت در ثانیه خواهد داشت

هرچقدر که 4G ال‌تی‌ای سریع است، 5G چند برابر سریع‌تر از آن است. واحد شبکه هوآوی با همکاری اپراتور ژاپنی NTT DoCoMo دست به آزمایش میدانی 5G در ژاپن زده است.
۱۳۹۴/۷/۱۸

هوآوی و دوکومو در این تست از پهنای باندی زیر 6 گیگا‌هرتز استفاده کرده‌اند و این دو شریک با کمک آن توانسته‌اند به سرعت 3.6 گیگابیت در ثانیه برسند. نکته‌ای که این آزمایش را جالب می‌کند این است: از باندی که در این آزمایش استفاده شده می‌توان در دنیای عادی نیز استفاده کرد. سایر آزمایشات 5G، مانند آزمایشاتی که نوکیا و سامسونگ انجام داده‌اند، از باندهایی استفاده کرده‌اند که به زیرساخت‌های جدیدی نیاز دارند و پیاده‌سازی آنها سال‌ها زمان می‌برد.

 

image

 

این تست در شرایط غیرآزمایشگاهی نیز انجام شده است. صنعت تکنولوژی‌های بی‌سیم امیدوار است 5G را تا سال 2020 روانه بازار کند. همچنین وریزون در مورد 5G و سال 2017 صحبت‌هایی کرده است. این خبر را راجر گورنانی، رئیس بخش اطلاعات و معماری تکنولوژی شرکت بیگ رد، منتشر کرده است.
«موفقیت در انجام دادن این آزمایش یک قدم روبه‌جلوست. بسیار تحسین‌برانگیز است که صنعت تکنولوژی در تکاپوست تا 5G را تا سال 2020 به بهره‌برداری تجاری برساند. تلاش هوآوی و دوکومو بسیار ستودنی است. بسیار خوشحالم که به شما بگویم وقتی وارد فاز جدید آزمایش شویم، به نتایج بهتر و جالب‌تری می‌رسیم.»
طبق گفته ITU، سرعت 5G باید به 20 گیگابیت در ثانیه برسد. در حال حاضر شبکه 4G ال‌تی‌ای وریزون آزمایش شده و موتورولا دروید توربویی که در این آزمایش به‌کار رفته به سرعتی بالغ بر 33 مگابیت در ثانیه رسیده است. در این سرعت فیلم‌ها در چند دقیقه دانلود می‌شوند، درحالی‌که در 5G این امر در چشم به‌هم‌زدنی اتفاق می‌افتد.
وریزون ماه پیش هم در مورد 5G چیزهایی گفته بود. این اپراتور در تلاش است آزمایشات میدانی 5G را سال آینده کلید بزند. این شرکت در حال حاضر با آلکاتل-لوسنت، سیسکو، اریکسون، نوکیا، کوالکام و سامسونگ همکاری می‌کند تا هرچه سریعتر بستر‌های شبکه را برای ورود 5G آماده کند.


منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

سامان کردستانی

۱۳۹۴/۱۲/۲۳
حالا درسته شرایط اینترنت توو ایران افتضاحه و مخصوصا" قضیه ‌ی‌ محدودیت‌ حجم‌ خیلی‌ آزار دهنده‌ست، اما اینطور نیست که این استانداردها که گفتی هیچ فرقی با هم نداشته باشن. من خودم با تست سرعت با سرورهای اروپا سرعت ارتباطمو از سالها پیش اندازه‌گیری میکنم. روی شبکه نسل ۲.۵ یا همون GPRS سرعت‌ام تا ۱۲۸ مگابیت بر ثانیه، رو شبکه‌ی نسل ۲.۷۵ یعنی EDGE تا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه، نسل سوم HSPA و +HSPA تا ۳ الی ۵ مگابیت برثانیه و نسل چهار با سیمکارت eUICC (تو ایران بهش یوسیم هم میگن) تا ۲۴ مگابیت بر ثانیه.ضمنا" ADSL خط ثابت هم در بیشتر ساعت های روز سرعت اتصالی در حدود ۷ مگابیت بر ثانیه داره. بنابراین سرعت اینترنت توو ایران اونقدرها هم بد نیست. هرچند همونطور که گفتم محدودیت ترافیک (و گرون بودن ترافیک) همه‌چیز رو خراب میکنه.

pouya

۱۳۹۴/۷/۱۹
من نمی دونم کسایی بدون تحقیق میان نظر میدهند من خودم هم 3g دارم هم 4g الان سرعت سل سوم ایرانسل 2 مگایات دانلود می کنه سرعت باز کردن سایتشم عایه و سرعت نسل 4 4-5 مگابایت هست حالا اگه ایران اجازه نمی ده سرعت واقعی داده بشه چرا فناوری زیر سوال می بری نسل 5 سرعتش بالاتر از مگاباین هست و دققیقا به 20-30 گیگابایت می رسه

احمد

۱۳۹۴/۷/۱۸
اینطور که من شنیدم همین 3G چند تا استاندارد داره که پایین ترین سطحه استانداردش تو ایران اجرا میشه.

sobhan

۱۳۹۴/۷/۱۸
اگه اونا اینترنت دارن پس ما چی داریم,5g باسرعت 20 گیگابایت بر ثانیه !!! . 40 سال دیگه میاد ایران باسرعت زیر 1 مگ بر ثانیه بعدش با این پیشرفت باید اون موقع ماهی 300 هزار برای 1 گیگ حجم بدیم

جواد

۱۳۹۴/۷/۱۸
سلام مردم ایران در خواب بینن پنبه دانه من چند هفته پیش عراق بودم برای زیارت تو هتل بهمون اینترنت وایرلس دادن باور کنید ایرانیها اونجا فکشون اومده بود پایین سرعت نمیدونم چقدر بود فقط از اپ گوگل پلی یک فایل تقریبا 40 مگی رو تو کمتر 8 ثانیه دانلود کرد یوتویوب به محض اینکه اشاره میکردی باز میشدخوشبحالشون اینجا .........