خانهاخبار
Surface Book: اولین لپ‌تاپ مایکروسافت

Surface Book: اولین لپ‌تاپ مایکروسافت

شرکت مایکروسافت در مراسم دیشب خود سورپرایزی برای هوادارانش داشت و آن چیزی نبود جز Surface Book؛ لپ‌تاپی قدرتمند که به تبلت هم تبدیل می‌شود!
۱۳۹۴/۷/۱۵

در کنفرانس شب گذشته مایکروسافت، که وبلاگ‌نویسی زنده آن هم در جی‌اس‌ام انجام شد، همه از مایکروسافت انتظار رونمایی دو گوشی جدید لومیا 950 و 950XL و نسل جدید تبلت موسوم به Surface Pro 4 را داشتند و خب طبق انتظار هم این محصولات معرفی شدند. اما مایکروسافت برای کاربرانش سورپرایزی هم نزد خودش نگه داشته بود؛ اتفاقی که این روزها معمولا نمی‌افتد، چون همه محصولات قبل از معرفی رسمی لو می‌روند.

این سورپرایز چیزی نبود جز Microsoft Surface Book؛ لپ‌تاپی قدرتمند با صفحه نمایشگر ۱۳.۵ اینچ با گنجایش ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ و فناوری PixelSense با قابلیت جدا شدن از بدنه اصلی و تبدیل شدن آن به تبلت، درست مانند Surface Pro، و زاویه باز شدن تا ۳۵۹ درجه. سوالی که پیش می‌آید این است که چرا مایکروسافت این قابلیت باز شدن صفحه نمایشگر را تا ۳۵۹ درجه در این دستگاه نهفته است، با وجود اینکه صفحه نمایش را می‌توان به‌راحتی جدا کرد. جواب سوال را اینجا می‌توان یافت که کارت گرافیکی سرفیس بوک در قسمت زیر کیبورد جا خوش کرده و برای انجام دادن کارهای گرافیکی سنگین، مانند کار کردن با برنامه AutoCad، اتصال دو قسمت دستگاه به یکدیگر لازم است.

 

image

 

طبق گفته این شرکت، Surface Book را نباید با Serface Pro مقایسه کرد، بلکه آن را باید با لپ‌تاپ‌های قدرتمندی مانند MacBook Pro ساخت شرکت اپل مقایسه کرد؛ کاری که در کنفرانس دیشب هم انجام شد. مایکروسافت ادعا می‌کند Surface Book دو برابر سریع‌تر از MacBook Pro عمل می‌کند، هرچند مشخص نیست این شرکت با کدام MacBook و طبق چه آزمایشی به این نتیجه رسیده است. کمپانی سازنده SurfaceBook می‌گوید این دستگاه بیشتر برای کسانی مناسب است که زمان زیادی صرف تایپ کردن می‌کنند و نیازمند صفحه نمایشگر بزرگ‌ترند. کیبورد این محصول جدید هم، طبق معماری جدید ساخت آن، عمق بیشتری پیدا کرده که هنگام کار کردن حس راحت‌تری به کاربر می‌دهد. گفته شده کیبورد این دستگاه بی‌صداست و کلیدها تا عمق ۱.۶ میلی‌متری فرو می‌روند.

ترک‌پد سرفیس بوک از جنس شیشه و با قابلیت مالتی‌تاچ ساخته شده است و قدرت تشخیص ۵ اثر انگشت را دارد.

قلب تپنده این دستگاه از آخرین نسل سری Core شرکت Intel بهره می‌برد و البته در مدل‌های مختلف آن از Core i5 و Core i7 استفاده شده است. پردازنده گرافیکی آن سری GeForce شرکت Nvidia است و حافظه رمش GDDR5. مایکروسافت می‌گوید این سریع‌ترین لپ‌تاپی است که در نوع خود ساخته شده.

باتری این دستگاه تا ۱۲ ساعت دوام می‌آورد که با توجه به اجرای سیستم عامل سنگینی مانند ویندوز در مقابل iOS در iPad Pro رقم قابل توجهی است.

قیمت Surface Book از ۱۴۹۹ دلار شروع می‌شود، آن هم برای نسخه‌ای با قدرت سخت‌افزاری نه‌چندان چشمگیر، برخلاف آنچه در کنفرانس برای قدرتمندترین مدل اشاره شد. این قیمت پایه برای نسخه‌ای با حافظه ۱۲۸ گیگابایت، پردازنده Core i5 و رم ۸ گیگابایتی تعیین شده است. اگر از دستگاهتان قدرت کارکرد بیشتری می‌خواهید، مجبورید مدل‌های گران‌قیمت‌تر آن را بخرید که هزینه‌شان، با قیمتی بالاتر از ۲۶۹۹ دلار، سر به فلک می‌کشد.

در کل ابتکار و نو‌آوری مایکروسافت را در تولید این محصول باید تحسین کرد، چراکه دیگر شرکت‌ها را هم به فکر می‌اندازد تا در تولید محصولاتشان نو‌آوری بیشتری به خرج دهند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

جی اس ام

۱۳۹۴/۷/۲۰
دوست عزیز ممنون از همراهی شما این مشکل به زودی حل می شود.

وحید

۱۳۹۴/۷/۱۷
سلام. از جی اس ام بابت سایت و اپ به روز و مجلات خوبی ( جیبی) که منتشر می کند ممنونم.
لازم دیدم نکته ای را دراطلاع دهم. گالری تصاویری که در سایت در صفحات خبر وجود دارند به درستی کار نمیکنند. البته در گوشی موبایل اینطور است و شاید با پی سی و لب تاپ بدون ایراد باشد که تست نکرده ام. مشخص نیست که چرا تصاویر در دو کادر قرار داده شده و عکس های یکسانی دارند و البته با سوایپ کردن به چپ و راست تصویر هر دو عوض مس شود ولی کند و با تاخیر و نکته اصلی اینجاست که چرا تصاویر را نمیتوان بزرگ کرد و حتی با کپی آدرس در مرورگر هم تصاویر اندازه کوچکی دارند و بی کیفیت هستند.
لطفا درصورت امکان تصاویر را با کیفیت بالاتر و با قابلیت بزرگ نمایی قرار دهید.
با تشکر

سهیل

۱۳۹۴/۷/۱۶
خداییش با این قدرت هرکی بره اپل بخره یه دکتر حتما بره

LH G2

۱۳۹۴/۷/۱۵
محصول معرفی شده سطح بخصوصی از بازار را هدف قرار داده که بدون داشتن دغدغه مالی به دنبال بهترینهای بازار هستند.
درآینده ای نزدیک شاهد تولید محصولاتی با مشخصات مختلف، با سطوح قیمتی متفاوت خواهیم بود. با این حال فراموش نکنیم که محصول معرفی شده نماینده ماکروسافت در قلمرو لب تاپ هاست ونیازمند این فاکتورها در مشخصات خود است.
همانند محصولات رقابتی شرکت هایی چون لامبورگینی،فراری،بوگاتی ،استون مارتین و ...در مبحث خودروسازی.