خانهاخبار
نوکیا 1100 پرفروش ترین گوشی در جهان!

نوکیا 1100 پرفروش ترین گوشی در جهان!

شاید هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که نوکیا 1100 پرفروش‌ترین گوشی موبایل در جهان باشد؛ گوشی سال‌های نه‌چندان دور که البته بیشترمان تجربه کار کردن با گوشی‌هایی مشابه آن را داشته‌ایم.
۱۳۹۴/۷/۱۲

وقتی که با سوال «کدام گوشی رکورددار بیشترین تعداد فروش است؟» روبرو می‌شویم، همه گمان می‌کنند پاسخش آیفون است. این احتمال در حالی داده می‌شود که آیفون حتی به پاسخ این سوال نزدیک هم نیست. در مدت سه ماه 71.5 میلیون دستگاه آیفون 6 به فروش رفته، ولی این رقم در مقایسه با آمار فروش نوکیا 1100 رقم قابل ملاحظه‌ای نیست.

نوکیا 1100، که اواخرسال 2003 راهی بازار شد، نه به دوربین مجهز بود و نه نمایشگر خمیده داشت؛ تنها از فلش‌لایت بهره می‌برد و کیس ضد گردوخاک داشت. گوشی کلاسیک نوکیا درواقع برای تصاحب بازار در حال رشد چین ساخته شد.

 

image

فکر می‌کنید این گوشی چقدر فروش داشته است؟ طی حدود 5 سال 250 میلیون دستگاه 1100 نوکیا فروش رفته؛ طوری که توانسته نه‌تنها عنوان بیشترین فروش بین گوشی‌های موبا‌یل بلکه بین دیوایس‌های الکترونیکی جهان را هم به خود اختصاص دهد! عنوان یک میلیاردمین نسخه از گوشی‌های نوکیا که به فروش رسید نیز متعلق به گوشی نوکیا 1100 بود.

اما چه چیز باعث شده بود نوکیا 1100 این‌قدر محبوب شود؟

اولین عامل شاید به قیمت مقرون‌به‌صرفه و ارزان این گوشی مربوط باشد. نوکیا 1100 قیمتی حدود 100 دلار داشت که حتی با استانداردهای 2003 هم قیمت مناسبی بود. این گوشی همچنین از فلش‌لایت، رینگ‌تون‌های مونوفونیک (36 رینگتون از پیش نصب‌شده و امکان ساخت 7 رینگتون توسط کاربر)، گنجایش ذخیره 50 مخاطب، زمان شارژ استندبای 400 ساعتی و، مهم‌تر از همه، احتمالا بازی Snake برخوردار بود! بازی Snake II و Space Impact شاید در مقایسه با بازی‌های سه‌بعدی امروزی خیلی ساده به نظر برسند، اما همان بازی‌های ساده 250 میلیون کاربر داشتند.

 

image

هرچند تولید این گوشی بعد از مدتی متوقف شد، در سال 2009 فروش گوشی‌های 1100 کارکرده با قیمتی بسیار کم و حدود 32 دلار روند روبه‌رشدی پیدا کرد.

در ماه مارس امسال نشانه‌هایی از حضور مجدد این گوشی در بنچمارک گیک بنچ پدیدار شد؛ این بار با پردازنده چهارهسته‌ای و 1.3 گیگاهرتزی مدیاتک MT-6582. البته به‌دلیل وجود قرارداد بین مایکروسافت و نوکیا، تولید چنین گوشی‌ای تا پیش از سال 2016 امکان‌پذیر نیست، اما اگر بار دیگر این گوشی با طعم اندروید روانه بازار شود، مطمئنا هواداران زیادی پیدا می‌کند.

منبع: phonearena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

bahi_good

۱۳۹۵/۱/۲۶
با اینکه بی ام دبلیو آی ایت ندارم ولی عاشقشم!!

محمد یاهل

۱۳۹۴/۷/۱۴
آفرین دوست عزیز همه عزیزان متوجه شدن آیفون 6اس دارید:))

مرتضی

۱۳۹۴/۷/۱۲
عاشقشم
با اینکه گوشیم آیفونه 6 اس هست