خانهاخبار
تماشا کنید: اپل چگونه مقاومت آیفون 6اس را در برابر آب بهبود بخشید؟

تماشا کنید: اپل چگونه مقاومت آیفون 6اس را در برابر آب بهبود بخشید؟

در این مطلب ویدئوی منتشرشده از اجزای داخلی آیفون 6اس را می‌بینیم که نشان می‌دهد اپل چطور این آیفون جدید را به آیفونی تقریبا ضدآب (در عمق کم) تبدیل کرده است.
۱۳۹۴/۷/۱۲

اگر جی‌اس‌ام را دنبال کرده باشید، حتما ویدئویی را که چند روز پیش منتشر شد دیده‌اید که نشان می‌داد آیفون 6s تا بیش از ۱ ساعت زیر آب دوام می‌آورد و بدون هیچ مشکلی کار می‌کند. اما چند روز پس از آن ویدئوی دیگری در اینترنت منتشر شد و نشان داد آیفون 6s را داخل استخری با عمق زیاد می‌اندازند و دقایقی پس از آن آیفون از کار می‌افتد.

طبق بررسی دقیق و موشکافانه iFixit در آیفون 6s، با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شویم اپل دور بدنه داخلی آیفون‌های جدید 6اس و 6اس پلاس واشر مخصوصی به کار برده و از آنجا که عرض آیفون‌های جدید به‌طور خیلی نامحسوسی به اندازه 0.3 میلی‌متر افزایش یافته، این واشر به‌خوبی توانسته در آیفون‌های جدید جا خوش کند!

 

image

 

اپل چندی پیش حق اختراعی به ثبت رساند که طبق آن سیلیکون‌های مخصوص ضدآب روی بورد دستگاه منحصر به این شرکت شد. گویا این شرکت فورا وارد عمل شده و این سیلیکون‌های جدید را در آیفون‌های جدیدش به‌کار برده است.

 

image

 

در ادامه پیشنهاد می‌کنم برای دیدن جزئیات بیشتر ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

 

 

منبع :‌iClarified

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

مهرشاد

۱۳۹۴/۷/۱۳
خب در بزن...

پارسا

۱۳۹۴/۷/۱۳
سونی برای ضد آب کردن از یک لایه ماده آب گریز استفاده کرده نه واشر. اینطوری شد که IP68 گرفت.
آیفون هم کاملا ضد آب نیست و گواهی IP نداره فقط این به خاطر اینه که اگه یه لحظه گوشی افتاد تو آب چیزیش نشه.
از این واشر هم تا حالا هیچ گوشی استفاده نکرده.
بدون اطلاعات نظر نده.

shahdad

۱۳۹۴/۷/۱۳
نمردیمو اپلم یه کارایی کرد پتنتو ثبت کرد از ترس سامسونگ چه مسغره بابا سونی بعدشم سامسونگ فکر کنم چند ساله گوشی ضد آب میزنن
تازه اپل اعلام نکرده ضد آبه

amir1975

۱۳۹۴/۷/۱۲
هیچ کس فکر نمیکنه راه پر فراز و نشیب تولید گوشی ضد اب رو سونی طی کرده و قطعا این سیلیکون و واشر در گوشیهای سونی وجود دارند. طبق معمول اپل تکنولوژی ابداع شده رو میدزده و براحتی با ثبت یک پتنت بعنوان ابداع میده بخورد مشتریان نادانش، اونها هم براحتی باور میکنند.

آرمان

۱۳۹۴/۷/۱۲
ال جی وی 10 معرفی شد این سایت جی اس ام هنوز رو اپل و سامسونگ 2 ماه پیش مانور میره مسخره