خانهاخبار
از مراسم این هفته مایکروسافت چه انتظاری داریم؟

از مراسم این هفته مایکروسافت چه انتظاری داریم؟

چهاردهم مهرماه برای طرفداران مایکروسافت روز بسیار مهمی است؛ تاریخی که این شرکت از دستاوردهای جدیدش رونمایی می‌کند و محصولات مختلفی در دسترس مشتریانش قرار می‌دهد. در این روز معلوم می‌شود آماده‌سازی‌ها و برنامه‌های اهالی ردموند تا چه حد در جلب نظر کاربران نهایی موفق خواهند بود.
۱۳۹۴/۷/۱۱

شهر بزرگ نیویورک شاهد مراسم مهم مایکروسافت خواهد بود. معمولا در چنین کنفرانس‌هایی از چند محصول سخت‌افزاری و یکی-دو نرم‌افزار جدید رونمایی می‌شود و همه‌چیز تمام می‌شود؛ اما مایکروسافت به‌دنبال دستاوردهای بیشتری است و چنین دورنمایی راضی‌اش نمی‌کند. درواقع انتظار اهالی ردموند و طرفدارانشان از این رویداد بسیار فراتر از چنین گمانه‌زنی‌هایی است.

شرکت‌های رقیب در چند وقت اخیر مراسم مختلفی برگزار کرده‌اند. اپل محصولات تازه‌ای به بازار فرستاد و گوگل هم دستگاه‌های جدیدی برای کاربرانش عرضه کرد. بنابراین انتظارات از غول بزرگی مانند مایکروسافت بسیار زیاد شده؛ شرکتی که با دست پر به این همایش می‌آید و چند محصول جالب برایمان در نظر گرفته است. این موارد را در ادامه با یکدیگر مرور می‌کنیم.

 

لومیاهای جدید

image

 

مایکروسافت با خرید نوکیا قدم بزرگی برای ورود جدی‌تر به بازار موبایل برداشت، هرچند موفقیت چندانی از این معامله به دست نیاورد. حالا با توجه به معرفی ویندوز 10 امیدهایش دوباره زنده شده است. ویندوز 10 هنوز در مرحله توسعه به سر می‌برد و مایکروسافت وعده داده برنامه‌های نوشته‌شده برای این ویندوز در تمام دستگاه‌های مبتنی بر آن به‌خوبی اجرا شوند.

 احتمالا در مراسم آتی این کمپانی باید انتظار رونمایی از لومیا 950 و 950XL را داشته باشیم. شایعات متعددی درباره این تلفن‌ها به گوش می‌رسد و شاهد لو رفتن اطلاعات بسیاری از جزئیات فنی‌ آنها در رسانه‌ها بوده‌ایم. مایکروسافت در ارائه وسایل جانبی برای موبایل‌هایش سابقه چندان جالبی ندارد؛ اغلب شاهد معرفی چند قاب نه‌چندان زیبا یا بلندگوهای بلوتوثی بی‌فایده از این شرکت بوده‌ایم. ولی این بار احتمال حضور قلم هوشمند Surface Pen و یک کاور هوشمند داده می‌شود؛ کاوری که دسترسی شما را به نوتیفیکیشن‌های دستگاه بسیار آسان‌تر می‌کند.

شاید مایکروسافت نتواند در این زمینه مخاطبانش را شگفت‌زده کند، اما عرضه دو تلفن هوشمند قدرتمند به‌خوبی اراده بالای این شرکت را برای راضی کردن طرفداران ویندوز فون نشان می‌دهد. نتایج این تصمیم در آینده بخش موبایلی مایکروسافت نقشی حیاتی ایفا خواهد کرد.

 

Windows Hello / Continuum

image

 

لومیاهای تازه صرفا دو موبایل جدید با سخت‌افزار به‌روزشده نیستند. مایکروسافت قبل از هر چیز شرکتی نرم‌افزاری است و در این بخش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گفته می‌شود هر دو اسمارت‌فون جدید ردموندی‌ها از ویژگی‌های Windows Hello / Continuum بهره‌مندند. ویژگی Windows Hello امکان تشخیص چهره و اثر انگشت را برای این تلفن‌ها فراهم می‌کند و دیگر به وارد کردن پین و رمز عبور نیازی نخواهید داشت.

قابلیت Continuum هم به کاربران اجازه می‌دهد توانایی‌های بیشتری از تلفن همراه خود به دست آورند. به‌صورت وایرلس یا با اتصال صفحه‌کلید و ماوس می‌توان از این موبایل مانند رایانه استفاده کرد. شرکت‌های مختلفی برای این هدف بزرگ تلاش ‌کرده‌اند و خواستار یکپارچه‌ کردن تجربه کاربری موبایل و دسکتاپ‌ شده‌اند؛ مشکلی قدیمی که به نظر می‌رسد مایکروسافت قدم بلندی برای برطرف کردن آن برداشته است.

 

سرفس پرو 4

image

 

تجربه موفق سرفیس پرو 3 باعث شده انتظارات از مدل بعدی این دستگاه بسیار افزایش یابد. مشتریان زیادی منتظر معرفی مدل جدید این تبلت/لپ‌تاپ محبوب مایکروسافت‌اند. برخلاف لومیاها، شایعات چندان قرص و محکمی درباره خصوصیات فنی این دستگاه منتشر نشده، هرچند بعید به نظر می‌رسد ردموندی‌ها در طراحی این محصول تغییر اساسی دهند.

گفته می‌شود مایکروسافت قصد دارد این دستگاه را از همیشه سبک‌تر و نازک‌تر کند؛ بنابراین، با وجود بزرگ‌تر شدن احتمالی نمایشگر، حاشیه‌‌اش باریک‌تر از نسخه قبلی می‌شود. وضوح تصویر افزایش می‌یابد و بعید نیست شاهد حضور فناوری 4K یا حتی 5K‌ در سرفیس پرو جدید باشیم. همچنین اهالی ردموند قلم جدید این دستگاه را دقیق‌تر و سریع‌تر از همیشه طراحی کرده‌اند و پاسخ درخوری برای Apple Pencil در چنته دارند.

همچنین مایکروسافت می‌خواهد، با کمک حسگر اثر انگشت، ورود شما را به دستگاهتان ساده‌تر کند: کاربری ترک پد سرفیس جدید را آسان‌تر از گذشته کرده و البته غافلگیری بزرگ‌تری هم برایتان در نظر گرفته است. اگر این شایعه به حقیقت بپیوندد، احتمالا به بازار فروش لپ‌تاپ‌ها هم تکان بزرگی می‌دهد.

ممکن است مایکروسافت بخواهد نسخه بزرگ‌تری برای سرفیس پرو جدید تولید کند. نام مشخصی برای این دستگاه اعلام نشده و می‌توانیم آن را لپ‌تاپ سرفیس بنامیم؛ دستگاهی که نمایشگر 14 اینچی دارد و از رم 16 گیگابایتی، هارد 1 ترابایتی و دوربین ویندوز هلو برخوردار است. ردموندی‌ها سابقه لغو کردن تولید یک محصول را دارند؛ مانند سرفیس مینی. اما تولید لپ‌تاپ واقعی از مایکروسافت شاید رویای بسیاری از مشتریان این شرکت باشد.

 

بند هوشمند مایکروسافت: برداشت دوم!

image

 

موبایل‌ها و تبلت‌ها بازار جذابی برای شرکت‌های مختلف‌اند، اما پوشیدنی‌های هوشمند هیجان‌انگیزترین صنعت روبه‌رشد را در دنیای فناوری تشکیل داده‌اند. نخستین تلاش مایکروسافت در این زمینه با معرفی اولین نسخه مایکروسافت بند نسبتا آبرومندانه و موفق بود؛ هرچند نمی‌توان آن را پیروزی عظیمی برای ردموندی‌ها دانست.

به نظر می‌رسد طراحی دومین مدل از این بند هوشمند بسیار بهبود یافته و امکانات متعددی به آن افزوده شده است. مایکروسافت همواره بر بخش نرم‌افزاری سلامت و اپلیکیشن‌های این حوزه نگرشی جدی داشته و احتمالا شاهد حضور چند قابلیت مهم در این قسمت خواهیم بود. حسگرهای قدم‌شمار و ارتفاع‌سنج این دستگاه دقیق‌تر شده‌اند و توسعه‌دهندگان سوم‌شخص هم دسترسی‌های بیشتری برای تولید برنامه‌های مناسب این وسیله دارند.

نسخه جدید این محصول همزمان در کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس، امریکا، ایتالیا و اسپانیا عرضه می‌شود و به‌تدریج شاهد گسترش پخش آن خواهیم بود. احتمالا بهترین عملکرد این وسیله جانبی را در دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 خواهیم دید.

 

ایکس باکس، ویندوز 10 و دیگران

image

 

ویندوز 10 از مدتی پیش رسما ارائه شده و مایکروسافت دارندگان نسخه‌های مختلف ویندوز را به استفاده از این محصول ترغیب کرده است. از قبل هم آپدیت مهمی در ماه نوامبر برای این سیستم‌عامل وعده داده شده که شاید در اجلاس آتی شاهد جزئیات بیشتری از آن باشیم. مشتریان احتمالی لومیاهای جدید هم بی‌صبرانه منتظر رونمایی از قابلیت‌های نرم‌افزاری ویندوز 10 موبایل‌اند. اگر عملکرد مایکروسافت در این بخش خوب باشد، شاید حتی کاربران سایر اکوسیستم‌ها هم به خرید لومیاهای جدید مجاب شوند.

از سوی دیگر در ماه نوامبر شاهد معرفی ویندوز 10 برای ایکس باکس وان خواهیم بود. گروهی برگزیده از کاربران مدت‌ها در حال آزمودن این سیستم‌عامل در دستگاه‌هایشان بوده و احتمالا مایکروسافت گزارش دقیق‌تری از عملکرد این پروژه را در اجلاس آینده ارائه می‌کند. البته گفته می‌شود شاید ردموندی‌ها کنسول کوچک‌تری نیز معرفی کنند، ولی خیلی بعید به نظر می‌رسد. به‌هرحال اگر چنین اتفاقی بیفتد، شاید بزرگ‌ترین غافلگیری مایکروسافت برای هوادارانش باشد.

 

منبع: Theverge

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

فرنام

۱۳۹۴/۷/۱۱
شمارو نميدونم، ولي من انتظار دارم مايكروسافت چشم جي اسمو دربياره(ب استثناي خانوم فاني)