خانهاخبار
توافق مایکروسافت و ایسوس: نصب پیش‌فرض آفیس برای موبایل‌های اندرویدی

توافق مایکروسافت و ایسوس: نصب پیش‌فرض آفیس برای موبایل‌های اندرویدی

پنجشنبه گذشته دو شرکت مایکروسافت و ایسوس به توافقی مهم درباره پتنت‌هایشان دست یافتند. یکی از نتایج این توافق نصب پیش‌فرض آفیس در محصولات اندرویدی ایسوس است؛ اقدامی که نشان می‌دهد مایکروسافت همچنان به برنامه‌هایش برای گسترش حضور در سایر اکوسیستم‌ها سرسختانه ادامه می‌دهد.
۱۳۹۴/۷/۱۱

ایسوس در تولید موبایل و تبلت یکی از مطرح‌ترین شرکت‌هاست و مایکروسافت با همکاری جدیدش با این شرکت می‌تواند در قسمت‌هایی مانند راه‌حل‌های خلاقانه، نرم‌افزارها و حتی دیوایس‌ها حضور موثرتری در محصولات اندرویدی تایوانی‌ها داشته باشد. ساتیا نادلا از آغاز دوران مدیریتش در مایکروسافت سیاست‌های جدیدی در پیش گرفته و نمی‌خواهد همه‌چیز را صرفا به ویندوز فون محدود کند.

مدیر جدید ردموندی‌ها برای افزایش استفاده از راه‌حل‌های نرم‌افزاری مایکروسافت در سایر سیستم‌عامل‌ها برنامه‌ای جدی تدوین کرده و عملکردی موفق در این زمینه به ثبت رسانده است. تاکنون، علاوه بر ایسوس، شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ و 20 مجموعه دیگر نیز به تولید دستگاه‌هایی با نصب پیش‌فرض نرم‌افزارهای مایکروسافت روی آورده‌اند.

 

image

 

ایسوس پیش‌تر، بنا به درخواست ردموندی‌ها، تولید لپ‌تاپ/تبلت‌هایی با بوت دوگانه ویندوز و اندروید را متوقف کرده بود. گوگل و مایکروسافت هم بارها برای پتنت‌های مختلف با یکدیگر درگیر شده‌اند؛ هرچند اکنون صلح میان دو کمپانی برقرار شده و نادلا ترجیح می‌دهد، به‌جای نبرد با گوگل در کسب سهم بازار اندروید، برای نرم‌افزارهای مایکروسافت مشتریان بیشتری به دست آورد.

سامسونگ نیز چندی پیش آپدیت 200 مگابایتی برای مدل‌های Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge منتشر نمود که بخش مخصوص نرم‌افزارهای مایکروسافتی را به این تلفن‌ها اضافه کرد. برنامه‌هایی مانند ورود، اکسل، وان‌نوت و پاورپوینت در دسترس کاربران این موبایل‌ها قرار گرفتند و شرکت کره‌ای اعلام کرد از این پس محصولاتش به‌طور پیش‌فرض نرم‌افزارهای مایکروسافتی را خواهند داشت.

آیا تداوم چنین رویکردی ممکن است باعث استفاده بیشتر از محصولات مایکروسافت شود؟ یا حتی، در ابعاد بزرگ‌تر، کاربران را به خرید تلفن هوشمند مبتنی بر ویندوز فون وسوسه کند؟ به نظر می‌رسد ساتیا نادلا بیش از هر کس دیگری به‌دنبال جواب‌های خوشایند برای این سوال‌هاست!

 

منبع: engadget

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)