خانهاخبار
با 14 قابلیت شاخص نکسوس 6پی آشنا شوید

با 14 قابلیت شاخص نکسوس 6پی آشنا شوید

دو روز پیش گوگل بالاخره نکسوس 6P را معرفی کرد؛ گوشی هوشمندی که با مشخصات فنی چشمگیرش پتانسیل فروش بالایی در روزها و ماه‌های آینده دارد.
۱۳۹۴/۷/۹

پس از گذشت چندین ماه پر حرف و حدیث، که هر چند روز یک بار شایعه‌ای جدید به گوشمان می‌رسید، نکسوس 6P گوگل، ساخت شرکت هوآوی، دو روز پیش رنگ واقعیت به خود دید. اگر پیگیر پوشش زنده جی‌اس‌ام یا اخباری بوده باشید که در مورد نکسوس‌های جدید منتشر شده، درباره آنچه تحت عنوان جدیدترین گوشی‌های گوگل وارد بازار می‌شوند اطلاعات خوبی پیدا کرده‌اید. اما حتی کسانی که اخبار را پیگیری کرده‌اند از جمع‌بندی اطلاعات استقبال می‌کنند. از این رو در این مطلب ۱۴ قابلیت شاخص نکسوس 6P را معرفی می‌کنیم؛ ۱۴ قابلیتی که این مدل را یکی از محصولات مطلوب سال ۲۰۱۵ می‌کند.

 

۱- بدنه تمام‌فلزی

 

image

 

نکسوس 6پی نخستین عضو خانواده نکسوس است که بدنه تمام‌فلزی دارد. موادی که گوگل و هوآوی تصمیم گرفته‌اند برای ساخت بدنه از آنها استفاده کنند از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. این مورد را در کنار لبه‌های تراشیده‌شده با الماس و بدنه پشتی خوش‌تراش قرار دهید تا قدرت به‌کاررفته در طراحی برایتان هویدا شود.

 

۲- باریکی قابل توجه

 

image

 

در قیاس با 6پی، نکسوس 6 مدل زخمت‌تری بود. ضخامت بدنه این مدل تقریبا به ۱۰.۲ میلی‌متر می‌رسید که سبب می‌شد، در نهایت ارفاق، باز نتوان طراحی‌اش را شیک دانست. اما خوشبختانه هوآوی در این زمینه خبره است؛ این شرکت توانسته مدل 6P را تنها با ۷.۵ میلی‌متر ضخامت تولید کند.

 

۳- رنگ‌بندی جدید

 

image

 

برخلاف مدل قبلی، نکسوس 6P، به‌جای دو رنگ، در سه رنگ تولید و عرضه می‌شود. شاید نتوان رنگ‌بندی جدید را از نظر تنوع چندان شاخص دانست، اما به‌هرحال وجود سه انتخاب سفید، مشکی و نقره‌ای (رنگ طلایی فعلا فقط در ژاپن عرضه می‌شود) ممکن است طیف وسیع‌تری از کاربران را راضی کند.

 

۴- صفحه نمایش کوچک‌تر

 

image

 

گوگل پیش از این بیشتر به تولید گوشی‌هایی در اندازه‌های ۵ یا کمتر از ۵ اینچ تمایل نشان داده بود. اما عرضه نکسوس ۶ با صفحه نمایش ۶ اینچی قاعده را تغییر داد. اگر تا به حال با نکسوس ۶ کار نکرده‌اید، محض اطلاع بگوییم که ابعاد آن را تنها با لغت «بزرگ» می‌توان توصیف کرد! شاید بازخوردهایی که گوگل از نکسوس ۶ دریافت کرده به کاهش اندازه صفحه نمایش در مدل 6P به ۵.۷ اینچ منجر شده است. ظاهرا گوگل ترجیح داده چیزی را تولید کند که قابل قبول‌تر است. البته با وجود کاهش اندازه صفحه نمایش، رزولوشن Quad HD سر جای خود باقی است.

 

۵- باتری بزرگ‌تر

یکی از خصوصیات گوشی‌های هوشمند که هرچه بر آن افزوده شود کاربران باز هم تقاضای افزایش بیشترش را دارند عمر باتری است. گوگل فبلت نکسوس خود را این بار به باتری‌ای با ظرفیت ۳۴۵۰ میلی‌آمپرساعت مجهز کرده است. برای آنکه بتوان قیاس کرد، در نظر بگیرید که نکسوس ۶ باتری‌ای ۳۲۲۰ میلی‌آمپرساعتی داشت. با توجه به این که قابلیت‌های مختلف حفظ باتری نیز در اندروید مارشمالو تعبیه شده است، امید می‌رود عملکرد جالب توجهی در زمینه باتری از نکسوس 6P شاهد باشیم.

 

۶- پورت یواس‌بی Type-C

 

image

 

شایعات در مورد پورت اتصالی نیز درست بودند. نکسوس 6پی به نسلی از پورت ارتباطی یواس‌بی مجهز است که دیگر مشکل سر و ته بودن در آن رفع شده. گوگل در کنفرانسش به میزان توانی که شارژر نکسوس 6P دارد اشاره دقیقی نکرد، اما به‌وضوح گفت که نکسوس 6P به قابلیت شارژ سریع مجهز است. از قابلیت شارژ بی‌سیم سخنی به میان نیامد و بعید می‌دانیم در این دستگاه تعبیه شده باشد.

 

۷- دوربین عقب قوی‌تر

 

image

 

دوربین عقب نکسوس 6P از برجسته‌ترین مشخصات آن است. سنسور ۱۲.۳ مگاپیکسلی سونی، گشادی دیافراگم f/2.0 و پیکسل‌های بزرگ ۱.۵۵ میکرونی نوید ثبت عکس‌هایی را می‌دهند که طیف گسترده‌ای از کاربران را راضی می‌کند. گوگل می‌گوید دوربین نکسوس 6پی در شرایط چالش‌برانگیز نظیر موقعیت‌های کم‌نور، در قیاس با دوربین نکسوس ۶، قادر است ۹۰ درصد نور بیشتر جذب کند. در کنار دوربین، فلاش دو رنگ LED و اتوفوکوس لیزری را نیز در اختیار خواهید داشت. همان‌طور که انتظار می‌رفت، دوربین نکسوس 6P قادر است ویدئو را با کیفیت 4K ضبط کند. جالب اینجاست که ویدئوهای اسلوموشن را هم می‌توان تا سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه ثبت کرد.

 

۸- دوربین سلفی ارتقایافته

 

image

 

در خانواده نکسوس کیفیت دوربین سلفی همواره ناامیدکننده بود، اما از این به بعد دیگر این طور نیست. سنسور دوربین به‌کاررفته در جلو نکسوس 6پی رزولوشن ۸ مگاپیکسلی و گشادی دیافراگم f/2.4 دارد. مانند دوربین عقب، اندازه پیکسل‌ها نیز افزایش یافته و به ۱.۴ میکرون رسیده است. از نظر نرم‌افزاری هم اپلیکیشن +HDR را در اختیار خواهید داشت که امکان ثبت تصاویر پویاتری فراهم می‌کند.

 

۹- دابل کلیک دکمه پاور برای فراخوانی دوربین
 

نکسوس 6P یک قابلیت کوچک ولی کاربردی از تولیدات شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و ال‌جی به عاریت گرفته است: دکمه پاور را دو بار پشت سر هم فشار دهید تا دوربین آماده به کار شود. قبول داریم که با بهبود و قابلیتی جزئی طرفیم، ولی پتانسیل همه‌گیرشدن آن به قدری است که شاید در آینده شاهد پیاده‌سازی آن روی قریب به اتفاق گوشی‌ها باشیم.

 

۱۰- Nexus Imprint

 

image

 

قبلا به‌طور ویژه در مورد Nexus Imprint صحبت کردیم؛ نسل جدیدی از اسکنرهای اثر انگشت که روی نکسوس 6پی تعبیه شده است. هنگام استفاده از این سنسور برای باز کردن قفل گوشی دیگر نیاز نیست که اول سیستم عامل را از خواب بیدار کنید. گوگل هم سرعت و هم دقت را در این سنسور افزایش داده و زمان پاسخگویی را به زیر ۶۰۰ میلی‌ثانیه رسانده است.

 

۱۱- استفاده رایگان ۹۰ روزه از گوگل پلی موزیک

 

image

 

نکسوس 6P امکانات مختلفی به همراه دارد دارد که هر یک به تنهایی می‌تواند انگیزه کافی برای خریدش را در دل کاربران ایجاد کند! یکی از این امکانات استفاده رایگان ۹۰ روزه از سرویس گوگل موزیک پلی است.

 

۱۲- پنجاه دلار کمک‌هزینه خرید از پلی استور

 

image

 

جمله نخست مورد پیشین را که به یاد دارید؟ جا دارد همان حرف را بار دیگر تکرار کنیم! خریداران نکسوس 6پی اعتباری به میزان ۵۰ دلار دریافت می‌کنند که می‌توانند از آن برای خرید از پلی استور استفاده کنند.

 

۱۳- Nexus Protect

 

image

 

گوگل در کنفرانسش از برنامه جدیدی تحت عنوان Nexus Protect رونمایی کرد. تحت این برنامه، با پرداخت ۸۹ دلار، یک سرویس گارانتی ۲ ساله دریافت می‌کنید. طی این دو سال اگر آسیبی متوجه گوشی یا صفحه نمایش آن شود، گوگل بدون هیچ هزینه مازادی تعمیر آن را بر عهده می‌گیرد. جالب‌ترین بخش این گارانتی را زمانی می‌بینید که از نظر نرم‌افزاری بلایی سر گوشی‌تان بیاورید که آن را بلااستفاده کند. در چنین مواقعی گوگل تا یک روز کاری یک متخصص برایتان می‌فرستد تا به گوشی‌تان حیات دوباره ببخشد.

 

۱۴- قیمت معقول‌تر

 

image

 

نکسوس ۶ با قیمت ۶۴۹ دلاری برای مدل آنلاک‌شده یک سنت‌شکنی در روند قیمت‌گذاری گجت‌های سری نکسوس گوگل محسوب می‌شد، اما خوشبختانه در نکسوس 6پی از این غافلگیری‌ها خبری نیست. این گجت با هزینه ۴۹۹ دلاری برای مدل ۳۲ گیگابایتی می‌تواند با قیمت‌های موجود در بازار رقابت کند. اگر ۳۲ گیگابایت برایتان کافی نیست، می‌توانید ۵۴۹ دلار هزینه کنید و مدل ۶۴ گیگابایتی را خریداری کنید، یا این که با ۶۴۹ دلار سراغ مدل ۱۲۸ گیگابایتی بروید.

 

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

نیما

۱۳۹۴/۷/۱۹
فوق العادست.خدای گوشیه!!!

Milad

۱۳۹۴/۷/۹
لطفا در مورد nexus 5x بیشتر مطالب بگذارید ممنون

M.r

۱۳۹۴/۷/۹
انقدر تبلیغ سامسونگ و هوآوی نکنید.

مهدی

۱۳۹۴/۷/۹
خط اخر رو تصحیح کنید. اشتباهه

MohammaD.EZ

۱۳۹۴/۷/۹
649 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی/جهت اصلاح فقط
ممنون!