خانهاخبار
سامسونگ در حال کار روی گوشی Z3 با سیستم عامل تایزن است

سامسونگ در حال کار روی گوشی Z3 با سیستم عامل تایزن است

آخرین گوشی عرضه‌شده سامسونگ که مبتنی بر تایزن باشد مدل Z1 بود؛ گوشی‌ای ارزان‌قیمت که توجه چندانی به خود جلب نکرد. اما این‌طور که پیداست، جدیدترین عضو خانواده Z قرار است خاطره Z1 را از ذهن‌ها پاک کند.
۱۳۹۴/۷/۹

بر اساس اطلاعات منتشرشده در گزارشی جدید، گفته می‌شود سامسونگ در حال کار روی گوشی‌ای تحت عنوان Z3 است که مبتنی بر سیستم عامل تایزن عمل می‌کند. گوشی Z3 با ساعت هوشمند Gear S2 این شرکت کاملا سازگار خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید، ساعت Gear S2 نیز مبتنی بر سیستم عامل تایزن ساخته شده است؛ از این رو احتمالا شاهد ادغام و سینک پیوسته‌ای بین Z3 و Gear S2 خواهیم بود.

طی سال‌های اخیر گوشی‌های شرکت سامسونگ به‌مدد قلب اندرویدی‌شان توانستند در صنعت گوشی‌های هوشمند مطرح شوند. برای مثال نام سیستم عامل شرکت گوگل با گوشی‌های سری گلکسی کاملا عجین است و بعید به نظر می‌رسد شاهد جدایی بین آنها باشیم. اما شاید این موضوع چندان طول نکشد. سامسونگ از نظر سیستم عامل آینده گوشی‌هایش را جدا از اندروید می‌داند؛ به همین دلیل مدت‌هاست روی پروژه‌ای متن‌باز کار می‌کند که همان سیستم عامل تایزن است. برای آنکه حاصل کار سیستم عاملی قدرتمند باشد، سامسونگ همکاری‌ای با شرکت‌های اینتل، هوآوی، ودافون و اسپرینت شکل داده است و از مهندسان آنها برای قدرت‌بخشی و توسعه تایزن کمک می‌گیرد.

حوزه‌ای که سامسونگ آشکارا از تایزن به‌جای اندروید استفاده می‌کند رده ساعت‌های هوشمند است. از ۷ ساعت هوشمندی که سامسونگ تا امروز عرضه کرده تنها Galaxy Gear است که سیستم عامل Android Wear دارد. بقیه ساعت‌ها، حتی مدل Gear S2 که به‌تازگی معرفی و عرضه شده است، از سیستم عامل تایزن بهره می‌برند.

اما در حوزه گوشی‌های هوشمند شرایط کمی متفاوت است. تا امروز تایزن تنها به یک گوشی هوشمند سامسونگ حیات بخشیده: مدلی تحت عنوان Z1 که گوشی‌ای بسیار ارزان‌قیمت و با مشخصات فنی پایین است. سامسونگ با عرضه Z1 بازارهای آسیا را هدف قرار داده بود. از آنجا که گوشی عرضه‌شده با چنین شرایطی، آن‌طور که باید، مورد توجه قرار نمی‌گیرد، کاربران از عدم سازگاری آن با ساعت‌های هوشمند مبتنی بر تایزن همین شرکت چندان تعجب نکردند. اما ظاهرا سامسونگ با Z3 نقشه‌های بزرگ‌تری در سر دارد.

image

براساس شایعات و خبرهایی که از گوشه‌وکنار منتشر شده‌اند، مدل Z3 مشخصات فنی قابل قبول‌تری خواهد داشت. اگر این گزارش‌ها درست باشد و سازگاری کامل نیز با ساعت‌های هوشمند مبتنی بر تایزن روی Z3 پیاده شود، می‌توان آن را نشانه‌ای روشن و بزرگ از رشد کردن تایزن دانست؛ این بار نه‌تنها روی ساعت‌های هوشمند، بلکه حتی روی گوشی‌های هوشمند. البته انتظار نداشته باشید که سامسونگ بی‌گدار به آب بزند. صنعت گوشی‌های هوشمند سال‌هاست که در تسخیر اندروید و آی‌اواس است و جداشدن یک‌باره از این جریان نهایتا به ضرر سامسونگ تمام می‌شود. باید صبر کرد و دید سامسونگ می‌تواند تایزن را به‌عنوان رقیب اندروید و آی‌اواس پرورش دهد و وارد نبرد کند یا نه.

منابع آگاه از ماه آینده به‌عنوان تاریخی یاد کرده‌اند که سامسونگ Z3 از راه می‌رسد؛ همان تاریخی که گفته می‌شود Gear S2 نیز برای فروش عرضه می‌شود.

 

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)