خانهاخبار
با Nexus Imprint آشنا شوید: سنسور قدرتمند روی نکسوس‌های 5X و 6P گوگل

با Nexus Imprint آشنا شوید: سنسور قدرتمند روی نکسوس‌های 5X و 6P گوگل

براساس آنچه از گوشه‌وکنار شنیده بودیم، انتظار داشتیم نکسوس‌های جدید به سنسور اثر انگشت مجهز باشند، اما کمتر کسی انتظار داشت گوگل به‌طور مفصل به معرفی نسل جدید سنسور اثر انگشت به اسم Nexus Imprint بپردازد.
۱۳۹۴/۷/۷

در شایعات مختلف مدت‌ها صحبت از این بود که نکسوس‌های بعدی گوگل به سنسور شناسایی اثر انگشت مجهز می‌شوند. بالاخره، با برگزاری کنفرانس امشب، این موضوع به‌طور قطعی تایید شد و دیدیم هر دو نکسوس 5X و 6P به همراه سنسور شناسایی اثر انگشت عرضه شدند. اما ظاهرا این سنسور یک سنسور عادی نیست. Dave Burke، مدیر بخش نرم‌افزار گوگل، طی کنفرانس امشب روی سن رفت و از سنسور جدید به‌کاررفته روی نکسوس 6P و 5X تحت عنوان Nexus Imprint سخن گفت.

 

image

 

بورک استفاده از سنسور جدید برای تصدیق هویت را راهی بی‌کم‌وکاست و امن توصیف کرد. گواه او برای این حرف ۶۰۰ میلی‌ثانیه‌ای است که این سنسور برای تشخیص، بررسی و پاسخ دادن به اثر انگشت شما نیاز دارد. جالب اینجاست که هر چقدر دفعات استفاده از سنسور بیشتر می‌شود، کارایی آن نیز بهبود می‌یابد و سریع‌تر به شما پاسخ می‌دهد. این سنسور به‌طور آزاد عرضه شده و سازنده‌های اپلیکشن‌های سوم‌شخص نیز می‌توانند از آن برای مرحله تصدیق هویت روی اپ‌هایشان استفاده کنند.

 

image

 

بخش اسکنر سنسورهای جدید را یک واحد سخت‌افزاری کاملا ایزوله مدیریت می‌کند. از این نظر می‌توان Nexus Imprint را مشابه سنسور تاچ آی‌دی اپل دانست. پیاده‌سازی چنین سازوکاری موجب می‌شود امنیت اطلاعات ذخیره‌شده توسط سنسور بسیار بالا رود. بدافزارهایی که به‌دنبال سرقت اثر انگشت‌های ذخیره‌شده و عبور از سد امنیتی‌اند در مقابل متد امنی که در این واحد کار گذاشته شده است متوقف می‌شوند.

 

image

 

در کنفرانس Back Hat تابستان امسال دیدیم که چگونه محققان حوزه امنیت توانستند حمله‌ای ترتیب دهند و اطلاعات ذخیره‌شده توسط سنسور شناسایی اثر انگشت HTC One Max را استخراج کنند. این موضوع زنگ خطری بود تا متولیان این حوزه، که شرکت گوگل با گوشی‌های نکسوس و سیستم عامل اندروید در صدر آنهاست، تمهیداتی سفت‌وسخت‌تر بیندیشند. خوشبختانه، به‌لطف استفاده از واحد سخت‌افزاری ایزوله در Nexus Imprint، وجود باگ در سیستم عامل اندروید نیز موجب لورفتن اطلاعات نمی‌شود.

 

منبع: The Verge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

MORTAZA

۱۳۹۴/۷/۷
خوبه