خانهاخبار
نکسوس 5X با اسنپدراگون 808 و دوربین 12 مگاپیکسلی معرفی شد

نکسوس 5X با اسنپدراگون 808 و دوربین 12 مگاپیکسلی معرفی شد

کنفرانس گوگل در جریان است؛ کنفرانسی که گفته می‌شد نکسوس 5X ساخت ال‌جی در آن به نمایش درمی‌آید و همین‌طور هم شد.
۱۳۹۴/۷/۷

بالاخره پس از مدت‌ها گمانه‌زنی، گوگل رسما از نکسوس 5X ساخت ال‌جی پرده برداشت؛ گوشی‌ای با صفحه نمایش ۵.۲ اینچی که رزولوشنش برابر ۱۰۸۰p است. روی این صفحه با گوریلا گس ۳ پوشانده شده تا محافظت لازم در برابر خراشیده شدن به عمل آید. همان‌طور که حدس زده می‌شد، نکسوس 5X به اندروید مارشمالو و پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ با ۶ هسته مجهز است. رم ۲ گیگابایتی، پردازنده گرافیکی Adreno 418 و فضای ذخیره‌سازی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی سایر مشخصات فنی این وسیله را تشکیل می‌دهند. شاید نکته منفی در مورد فضای ذخیره‌سازی داخلی غیرقابل افزایش بودن آن باشد.

دوربین عقب نکسوس 5X رزولوشنی به اندازه ۱۲.۳ مگاپیکسل ثبت می‌کند و گشادی دیافراگم آن به اندازه f/2.0 است. هر پیکسل در دوربین این گوشی ۱.۵۵ میکرون اندازه دارد. دوربین نکسوس 5X فاقد قابلیت لرزشگیر است، اما خوشبختانه می‌توان با آن ویدئوهایی با کیفیت ۲۱۶۰p ضبط کرد.

ابعاد نکسوس جدید ۱۴۷ در ۷۲.۶ در ۷.۹ میلی‌متر است. با این اعدادوارقام می‌توان مدل جدید را باریک‌تر از مدل قبلی دانست. وزن وسیله ۱۳۶ گرم است که در قیاس با مدل سال ۲۰۱۳ نکسوس ۶ گرم سنگین‌تر شده. دلیل این افزایش وزن سنسور شناسایی اثر انگشتی است که روی این مدل به کار رفته. باتری نیز نسبت به قبل بزرگ‌تر شده و، با ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت، بر افزایش وزن تاثیر گذاشته است. همان‌طور که از شایعات نیز شنیده بودیم، پورت یواس‌بی-سی روی گجت دیده می‌شود.

 

image

در زمینه ارتباطات بی‌سیم، نکسوس 5X با جدیدترین فناوری‌های روز ساخته شده است. وای‌فای مبتنی بر پروتکل 802.11ac، چیپ NFC، بلوتوث ۴.۲ و چی‌پی‌اس، چیپ‌های ارتباطی‌ای هستند که روی این مدل به کار رفته‌اند.

image

نکسوس 5X ال‌جی را از امروز می‌توان پیش‌خرید کرد. پیش‌فروش این گجت پیش از هر جا در امریکا، انگلیس، کره جنوبی، ژاپن و ایرلند با قیمت ۳۷۹.۹۹ دلار برای مدل ۳۲ گیگابایتی آغاز می‌شود؛ قیمتی که شایعات منتشرشده در واپسین لحظات پیش از کنفرانس نیز حکایت از آن داشتند.

 

منبع: GSMArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

پـــویا

۱۳۹۴/۷/۱۳
این گوشی مادون قرمزه داره آیا؟

محمد

۱۳۹۴/۷/۱۱
گوشی خوبیه ولی دوربینش جالب نیست. اخه گوشی با این امکانات باید حداقل 16 مگا داشهته باشه. داییم ازشون دیروز گرفت

unknown

۱۳۹۴/۷/۸
یک و سیصد

bahador

۱۳۹۴/۷/۸
قیمت حدودا یک و چهارصد پونصد اگه اشتباه نکرده باشم

پیمان

۱۳۹۴/۷/۷
سلام عالیه قیمتش چنده.