خانهاخبار
روت کنیم یا نکنیم؟ پاسخ نهایی این سوال چیست؟

روت کنیم یا نکنیم؟ پاسخ نهایی این سوال چیست؟

روت کنیم یا روت نکنیم؟ پاسخ دادن و تصمیم‌گیری در این مورد ممکن است بسیار سخت و در عین حال خیلی آسان باشد. اگر به دنبال جوابی برای این سوالید تا تکلیف خود را برای روت کردن دستگاهتان روشن کنید، شاید این مطلب بتواند تا حد زیادی کمکتان کند.
۱۳۹۴/۷/۳

در دو مطلب قبل در مورد دلایل روت کردن و روت نکردن گوشی اندرویدی سخن گفتیم و اشاره کردیم که با روت کردن گوشی می‌توانید از قابلیت‌ها و امکانات بیشتری روی گوشی‌تان استفاده کنید، اما استفاده از این ویژگی‌ها کاملا بی‌خطر نیست و گاهی ممکن است به‌قیمت روشن نشدن دستگاهتان تمام شود.
اما واقعا جواب این سوال چیست؟ آیا روت کردن گوشی و تبلت اندرویدی ضروری است یا بدون آن هم می‌شود از اندروید لذت برد؟
باید بگویم که این موضوع نهایتا به خودتان بستگی دارد. اگر در حال حاضر هیچ مشکلی با گوشی‌تان ندارید و فکر می‌کنید تمام نیازهای شما را پاسخ می‌دهد، پس بهتر است سراغ روت کردن نروید. اما اگر احساس می‌کنید به چیز بیشتری نیاز دارید، از روت کردن دستگاه خود پشیمان نمی‌شوید.

 

image


اجازه دهید مثالی بزنم. ممکن است ماشینی که از کارخانه می‌خرید (بدون آنکه بخواهید تغییری در موتور آن دهید) وسیله نقلیه مناسبی برای شما باشد که بدون مشکل از آن برای حمل‌ونقل استفاده کنید. اما قطعا با تیونینگ کردن، قدرت و قابلیت‌های ماشین شما افزایش می‌یابد و از رانندگی لذت بیشتری می‌برید.
روت کردن گوشی آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید سخت و ترسناک نیست، ولی، مثل هر کار دیگری، قدم اول آن ممکن است سخت باشد. در هر صورت ما به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم بدون مطالعه کافی قدم در این راه بگذارید.


نظر شما در مورد روت کردن دستگاه‌های اندرویدی چیست؟ آیا تا به حال گوشی یا تبلت اندرویدی خود را روت کرده‌اید یا فکر می‌کنید این کار ارزش خطر کردن ندارد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

Amiir.

۱۳۹۴/۷/۱۹
کسی نیست جواب منو بده.درباره سونی سوال کرده بودم.

bahi_good

۱۳۹۴/۷/۱۵
من نوت3 مدل 9005 دارم خودم روتش کردم خیلی راضیم از این حرکت از اوتو اینستال و برنامه xmode

ا

۱۳۹۴/۷/۸
اگه میخوای از گارانتیش استفاده کنی آنروتش کن روت کردن اگه دانش استفادش داشته باشین به هیچ عنوان مضر نیست اتفاقا کار بسیار ساده ای هست پیشنهاد میشه اگه روت کردید حتاالمکان یه کاستوم رام (ترجیحا سیانوژن) هم نصب کنید که کارایی و عملکرد دستگاه هم بالاتر بره هم امکانات بیشتری در اختیار داشته باشید احتمال آسیب به دستگاه هم پایین میاد

ا

۱۳۹۴/۷/۸
این حرفت کاملا اشتباهه بالعکس با روت کردن هنگ و کندی به خاطر دسترسی ریشه به تمام بخش های ترم افزاری فوق العاده کمتر میشه به سی پی یو هم اگه کارتونو درست انجام بدید هیچ صدمه ای نمیرسه

مهدی

۱۳۹۴/۷/۶
داداش منم گوشیم با شما یکیه میشه بگی چجوری به 4.4.4 ارتقاع دادی البته گوشیم روت هست اگه میشه بگی ممنون میشم
idline:smart_mahdi