خانهاخبار
اپل بالاخره watchOS 2.0 را منتشر کرد

اپل بالاخره watchOS 2.0 را منتشر کرد

آن‌طور که در کنفرانس اپل در تاریخ ۱۸ شهریورماه سال جاری گفته شد، قرار بود این شرکت در تاریخ ۱۶ سپتامبر، همزمان با عرضه نهمین نسخه آی‌او‌اس، واچ او‌اس ۲ را هم عرضه کند. اما گویا در دقایق آخر اپل یک باگ بزرگ در این سیستم عامل پیدا کرد و عرضه این نسخه واچ او‌اس به امروز موکول شد. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۴/۶/۳۱

image

 

واچ او‌اس ۲ بالاخره، بعد از پنج روز تاخیر، شب گذشته عرضه شد. این نسخه واچ اواس قرار بود همزمان با آی‌او‌اس ۹ عرضه شود اما پیدا شدن یک باگ در نسخه نهایی باعث شد عرضه سیستم عامل جدید گجت پوشیدنی اپل به تاخیر بیفتد.

نسخه جدید سیستم عامل ساعت‌های اپل با ویژگی‌های جذاب و فراوان عرضه شده است. شاید مهم‌ترین تغییری که در اپل واچ با نسخه جدید سیستم عامل رخ می‌دهد پشتیبانی از اپلیکیشن‌های بومی است؛ یعنی اکنون اپل واچ می‌تواند اپلیکیشن‌هایی داشته باشد که مستقیما برای همین دستگاه ساخته شده‌اند. یکی از مزایای این مدل اپلیکیشن‌ها باز شدن سریع و اجرا شدن روان آنهاست. همچنین اکنون اپلیکیشن‌ها قادرند از سخت‌افزار اپل واچ به نحو احسن استفاده کنند. در واچ او‌اس ۲ اپلیکیشن‌ها می‌توانند از پیچ دیجیتالی، Taptic Engine، سنسور شتاب‌سنج، سنسور ضربان قلب، بلندگو و میکروفون هم استفاده کنند.

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به Travel Time اشاره کرد که به کاربر اجازه می‌دهد در صفحه ساعت با چرخاندن پیچ دیجیتالی، ساعت را جلو ببرد و همزمان برنامه‌های آتی‌ای را ببیند که برای همان روز دارد. همچنین چند واچ فیس جدید به این سیستم عامل افزوده شده و با قابلیت Complications کاربران اکنون می‌توانند واچ فیس‌های خود را شخصی‌سازی کنند. درواقع Complications به کاربر اجازه می‌دهد به‌نوعی از ویجت اپلیکیشن‌های مختلف در واچ فیس خود استفاده کند.

در کنار این ویژگی‌ها، قابلیت‌های کوچک و بزرگ دیگری هم به واچ اواس افزوده شده است. اکنون می‌توانید دوستان بیشتری در صفحه Favorite داشته باشید. اگر کاربر اپل پی هم باشید، اکنون کارت‌های بانکی بیشتری می‌توانید به اپل واچ خود اضافه کنید. درنهایت ویژگی آخری که با این به‌روزرسانی به اپل واچ اضافه می‌شود Activation Lock نام دارد. این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد که اگر ساعت هوشمندش به سرقت رفت یا آن را گم کرد، از راه دور ساعتش را قفل کند تا افراد سودجو نتوانند از آن استفاده کنند.

این نسخه واچ اواس را می‌توانید هم‌اکنون از اپلیکیشن مربوط به اپل واچ در آیفون دریافت کنید. نظر شما درباره به‌روزرسانی جدید اپل واچ چیست؟

منبع: GSMArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسين

۱۳۹۵/۳/۲
عاليه