خانهاخبار
نبرد پرچمداران: پیروز میدان در جدال آیفون 6اس و گلکسی اس6 کدام است؟

نبرد پرچمداران: پیروز میدان در جدال آیفون 6اس و گلکسی اس6 کدام است؟

در نوشته اول و دوم نبرد پرچم‌داران به مقایسه ویژگی‌های برتر گلکسی اس6 نسبت به آیفون 6اس و همچنین خصوصیاتی پرداختیم که آیفون جدید اپل را نسبت به پرچم‌دار سامسونگ گوشی بهتری کرده است. اکنون نوبت شماست تا به ما بگویید کدام‌یک از این دو گوشی هوشمند را برنده این نبرد می‌دانید.
۱۳۹۴/۶/۲۶

در دو مطلب قبل که با عنوان نبرد پرچم‌داران منتشر شد از مواردی نام بردیم که ممکن است دلیل برتری گلکسی اس6 سامسونگ به آیفون 6اس اپل یا برعکس باشند. مثلا گفتیم که کیفیت بیشتر صفحه نمایش گلکسی اس6 و باتری بزرگ‌تر و قابلیت شارژ سریع و بی‌سیم بخش‌هایی است که آیفون 6اس در آنها بازنده است، اما از طرف دیگر فناوری جدید 3D Touch، مقاومت بیشتر بدنه و پشتیبانی از شبکه‌های گسترده ارتباطی عامل برتری آیفون 6اس نسبت به گلکسی اس6 است.

 

image

 

آنچه مشخص است این است: هر دو این گوشی‌ها واقعا محصولات باکیفیت و قدرتمندی هستند و اگر در یک بخش چیزی از دیگری کم دارند، اصلا به‌معنی بد بودنشان نیست. اگر گلکسی اس6 از حافظه رم بیشتری نسبت به آیفون استفاده می‌کند، درعوض آیفون به‌دلیل سازگاری و بهینه‌سازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با همین 1 یا 2 گیابایت رم نیز عملکرد بسیار سریعی دارد. اگر بخواهیم به طراحی و بدنه باکیفیت آیفون اشاره کنیم، باید طراحی جدید پرچم‌دار سامسونگ را هم در نظر بگیریم که از حاشیه نمایشگر، وزن و ضخامت کمتری برخوردار است.

در جدول زیر می‌توانید به مقایسه سخت‌افزاری این دو گوشی نگاهی بیندازید:

 

image

 

 

ضعف‌ها و قدرت‌های هر یک از این دو گوشی به حدی نیست که برتری یکی بر دیگری واقعا مشهود باشد؛ درواقع همه‌چیز به سلیقه کاربر و نوع استفاده‌اش از گوشی مربوط می‌شود که به انتخاب نهایی منجر می‌شود. شاید برای خیلی‌ها بسته بودن سیستم عامل اهمیت زیادی نداشته باشد، ولی به جنبه لوکس و خاص بودن گوشی توجه زیادی کنند. از طرفی افرادی هستند که می‌دانند با پرداخت هزینه کمتر می‌شود به گوشی هوشمند فوق‌العاده قدرتمندی دسترسی داشت. مثال‌هایی از این دست بسیارند، اما یک چیز در این میان همیشه ورق را به سود اپل برمی‌گرداند: مارکتینگ!

باید قبول کنیم که اپل واقعا می‌داند چگونه محصولش را به مشتری معرفی کند و بفروشد. این شرکت روی جزئی‌ترین تغییرات آیفون (که شاید از نظر اندرویدی‌ها بی‌اهمیت باشند) چنان مانور می‌دهد و تبلیغ می‌کند که کاربر به هیجان می‌آید و حس می‌کند دارد محصولی خاص و عجیب می‌‌خرد. درعوض گوشی‌های سامسونگ، هرچقدر هم قدرتمند باشند و از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی استفاده کنند، به‌دلیل ناتوانی این شرکت در ارتباط با مشتری، هیچ‌وقت نمی‌توانند برتری‌شان را، چنان که باید، به کاربر نشان دهند.

در نظرسنجی ما شرکت کنید و بگویید به نظر شما کدام‌یک از دو گوشی گلکسی اس6 و آیفون 6اس می‌تواند برنده این جدال باشد!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (68 نظر)

سیامک

۱۳۹۴/۷/۱۱
galaxy s6

mehdi

۱۳۹۴/۷/۱۰
برای پی بردن به واقعیت نتایج دوربین تمامی پرچمدارارو میتونی تو رده بندی و تستای معتبر ترین موسسه ی بررسی دوربین ینی DXOMARK ببینی که سامسونگ اس 6 اج رتبه ی اولو با امتیاز 86 در اختیار داره
از نظر سرعت پردازنده هم تو سایتای خارجی نظیر جی اس ام آرنا نتایجو میتونی ببینی
تعصب آدمو کور میکنه بنده هم نه اپل دارم نه سامی فقط فروشگاه موبایل دارم و گوشی خودم ساده اس

javad

۱۳۹۴/۷/۹
من قبول دارم ایفون 6S از گلکسی S6 بهتر ولی شما هم باید قبول کنی که نوت5 یا S6EDGE plus از ایفون6s خیلی بهتره

hamed

۱۳۹۴/۷/۹
Kesani ke gelaie daran az sakht budan kar ba ipbone hatman balad nistan azash estefade konan..moft budan bazi tu android shod dalil akhe?

hondolas

۱۳۹۴/۷/۶
خیلی جالبه ایفون 6 خریدم بعد یه ماه فروختم
الکی جبهه نگیرید خیلی ادم شوکه می شه وقتی می بینه یه برنامه یا بازی رو که خیلی دوست داره پولیه
ادم جونش در میاد اهنگ بریزه
نمی تونه ویدیو توش با خود movie نگاه کنه و وقتی با 1000 بدبختی ویدیو توش میریزه بی کیفیت نشون میده و نمیشه ویدیو رو ارسال کرد حتی به یه ایفون دیگه فرستادو حتی زیر نویس هم باز نمی کنه وقتی یه پخش کننده می ریزی زیر نویس رو افتضاح نشون می ده
توگالری نمی تونه همه رو با هم پاک کرد
بدنش مثل کره فرو میره
ایفونمو دادم بدونه اینکه پولی بدم گلگسی اس 6 خریدم الانم خیلی راضیم به راحتی همه ویدیو هامو توش میریزه بازی ها با دیتای 2,3 gb توش میریزم حتی داغم نمی کنه وقتی هم کلش باز می شه که هیچی انگار خوابه مصرف باتری بسیار پایینی در هنگام کلش داره
روش یه شارژر بی سیم هم گرفتم دیرتر شارژ میکنه ولی عالیه
خلاصه اینکه اپل یعنی دردسر دوستانی هم که راضی هستند من بهشون احترام میزارم چون مثل منو افراد شبیه من از گوشی به این شدت کار نمی کشن و توقع بالایی ندارند