خانهاخبار
چرا کاربران LTE ایرانسل فعلا نباید آیفون خود را به iOS 9 به‌روز کنند؟

چرا کاربران LTE ایرانسل فعلا نباید آیفون خود را به iOS 9 به‌روز کنند؟

یکی از مشکلاتی که کاربران آیفون و ایرانسل احتمالا امشب با آن مواجه می‌شوند کار نکردن LTE پس از به‌روز کردن دستگاهشان به iOS 9 است. متاسفانه اپل برای اپراتورهای مخابراتی این محدودیت را ایجاد کرده که باید نخست برای استفاده از LTE در آیفون تایید شوند. برای دریافت اطالاعات بیشتر درباره این مشکل در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۴/۶/۲۵

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، امشب ساعت ۹:۳۰ نهمین نسخه iOS برای آیفون ۴اس به بعد و آیپد ۲ به بعد عرضه می‌شود. به آن دسته از کاربرانی که از LTE ایرانسل روی آی‌دیوایس خود استفاده می‌کنند توصیه می‌کنیم فعلا دستگاهشان را به نهمین نسخه iOS به‌روز نکنند، زیرا با این به‌روزرسانی، LTE ایرانسل دیگر فعال نمی‌شود.

این مشکل به این دلیل است که هویت ایرانسل برای اپل تاییدشده نیست. از همین رو بود که در iOS های قبلی نیز وقتی قصد داشتید LTE را فعال کنید، با پیغام زیر روبرو می‌شدید که به شما می‌گوید: «شبکه مخابراتی شما برای استفاده از LTE روی آیفون توسط اپراتورتان تایید نشده است. از همین رو عمر باتری، تماس‌ها، پیامک‌ها، پیام‌های صوتی و حجم اینترنت ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد.»

 

image

 

درواقع این مشکل در iOS 8 هم وجود داشت، اما چون در نسخه هشتم iOS اپل تایید شدن شبکه مخابراتی را اجباری نکرده بود و به ابلاغ همین پیام بسنده می‌کرد، کاربران ایرانسل می‌توانستند به LTE متصل شوند. در iOS 9 اما چون مصرف باتری و دیتا برای اپل اهمیت خاصی دارد، تایید شدن LTE از طرف اپراتور الزامی است و از همین رو کاربران آیفون در iOS 9 از LTE بی‌بهره خواهند بود. در حالت عادی اپراتورهایی که استفاده‌شان از LTE برای اپل تایید شده بود دیگر برای فعال کردن LTE پیغام بالا را دریافت نمی‌کردند.

البته خوشبختانه این مشکل احتمالا به‌زودی رفع می‌شود، زیرا، آن‌طور که در جی‌اس‌ام از منبعی موثق شنیده‌ایم، ایرانسل در حال مذاکره با اپل برای رفع این مشکل است. اما تا زمانی که مشکل حل شود، کاربران می‌توانند از اینترنت 3G یا 2G ایرانسل روی آیفون خود استفاده کنند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (35 نظر)

fati

۱۳۹۵/۱۱/۱۰
ios man 10 LTE hm kar mikune ro goshim

mobina

۱۳۹۵/۱/۲۴
سلام.چرا ایفون فایو اس سیمکارت ایرانسل من رو ساپورت نمیکنه?گوشی رو ریست کردم شاید درست شه ولی دیگه الان حتی گوشی شروع به کار نمیکنه و فقط پیغام میده ایفون سرور شما رو ساپورت نمیکنه.خواهش میکنم جواب بدید?

K

۱۳۹۴/۸/۲۱
مشكل داري تو؟
من 8.4.1 دارم و هر موقع ميخوام وصل شم همون پيغام نداشتن مجوز براي ايرانسل رو ميده.

مرتضي

۱۳۹۴/۸/۷
لطفا ميفرماييد چجوري ميشه اينترنت ايفون رو درست كرد ؟ ممنون

شايان

۱۳۹۴/۸/۱
خودايرانسل پي ام داد مشكل حل شده iosجديدروبزنيد وازLTEلذت ببريد زديم ديگه LTEنشد.متاسفم براي ايرانسل