خانهاخبار
مقایسه قدرتمندان در یک نگاه: Xperia Z5 Premium با iPhone 6s Plus ،LG G4 ،Galaxy Note 5

مقایسه قدرتمندان در یک نگاه: Xperia Z5 Premium با iPhone 6s Plus ،LG G4 ،Galaxy Note 5

پس از ارائه Xperia Z5 Premium از سونی، که قوی‌ترین محصول سری زد5 این کمپانی است، این سوال برایمان ایجاد شد: آیا سونی با این محصول می‌تواند بر رقبای خود چیره شود؟
۱۳۹۴/۶/۲۳

کمپانی سونی در عملی مخاطره‌آمیز سری جدیدی از پرچم‌دارانش را با نام سری Xperia Z5 ارائه داد. مخاطره‌آمیز بودن این عمل به این دلیل است که فقط چهار ماه از عرضه +Xperia Z3  به بازار گذشته و معمولا سونی، مانند دیگر کمپانی‌ها، حدود یک سال بین عرضه پرچم‌دارانش به بازار فاصله می‌انداخت، ولی این بار سونی فرصت کمتری از بقیه کمپانی‌ها داشته است.
اما این کمپانی چه چیزی برای کاربران خود به ارمغان آورده است؟ سونی برای اولین بار گوشی هوشمندی به بازار عرضه کرده که صفحه نمایش 4K دارد و تراکم پیکسلی آن نیز 806 پیکسل بر اینچ است. این دستگاه یک انقلاب در دنیای گوشی‌های هوشمند است و سونی با این کار ثابت کرد که هنوز رقیبی قدرتمند برای فعالان حوزه موبایل در دنیاست.

 

image

 

البته این را هم باید در نظر گرفت که این تراکم و رزولوشن بسیار بالا احتمالا به‌هیچ‌وجه با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود. اما به‌هرحال این پیشرفت اجتناب‌ناپذیر بود، چراکه در دنیای امروز موبایل تمام مهندسان در حال پیشبرد سنسورهای دوربین و پردازنده‌های موبایل‌اند و بالا بردن قدرت صفحه نمایش تا این حد را اگر هم سونی انجام نمی‌داد، به‌زودی کمپانی دیگری سراغش می‌رفت. مطمئنا هوآوی از این مسئله راضی نیست و به‌زودی خبری از این کمپانی مبنی بر ناکارآمدی این صفحه نمایش خواهیم شنید!

 

image

 


فقط یک مسئله باقی می‌ماند و آن هم این است که ما نیاز چندانی به 4K بودن صفحه نمایش تلویزیون 65 اینچی ندیده‌ایم، پس با این حساب 4K بودن صفحه نمایش 5.5 اینچی پریمیوم هم بی‌معناست. البته نمی‌خواهیم بگوییم تولید صفحه نمایش با رزولوشنی تا این حد بالا اشتباه است؛ چون درواقع نه به چشمان شما صدمه می‌زند و نه مشکلی برای صفحه نمایش ایجاد می‌کند، ولی هزینه‌ای گزاف برای قابلیتی غیرضروری است. البته این تکنولوژی یک استثنا نیز دارد: استفاده در واقعیت مجازی!
اما از اینجا به بعد قضاوت را بر عهده شما کاربران عزیز می‌گذاریم، با نگاهی اجمالی به مشخصات فنی Sony Z5 Premium و رقبای این محصول:

 

image

 

سونی همچنین در سری زد5 سنسور اثر انگشت را به محصولاتش اضافه کرده تا از این لحاظ نیز چیزی کمتر از Note 5 و iPhone 6s Plus نداشته باشد. این سنسور نیز، مثل رقبایش، قابلیت پرداخت از طریق Android Pay یا Paypal دارد و برای موارد امنیتی دیگر نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

ما در این مطلب به مقایسه مشخصات فنی این محصولات پرداختیم و از طریق این مشخصات تا حدودی می‌توانیم بفهمیم از هر محصول چه انتظاراتی باید داشت. اما این را هم می‌دانیم که همه‌چیز در مشخصات فنی خلاصه نمی‌شود و برای صدور رای دقیق و انتخاب برنده بین پرچم‌داران به مقایسه این محصولات در کنار یکدیگر نیاز داریم.

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ فکر می‌کنید Xperia Z5 Premium می‌تواند رقبایش را شکست دهد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (74 نظر)

mahdi001

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
یک هفتست این گوشی رو خریدم چون بحث داغ شدن مطرح بود همون شب اندرویدش رو به مارماشلو ارتقاع دادم ولی خب داغ کردن گوشی تقصیر خودمونه چون روز اول خرید در پی کشف گوشی همه جاشو زیر و رو میکنیم کیفیت دوربینش از نمره 100 ٧٨ رو کسب کرده که طبق گزارش از ایفون ٧ بهتره مورد دیگه ای ک قابل ذکره استفاده از دو نسل پردازشگر ١.٥ گیگاهرتزی و ٢ گیگاهرتزی کنار همه که تا پردازش سنگین به میون نیاد ۴ هسته ی ٢ گیگاهرتزیش به کار نمیفته بنابر این داغ کردنی هم در کار نیست .مورد بعدی راحتی سوویچ بین دیوایس های مختلفه که مثل یک آچارفرانسه به راحتی با هر دستگاهی ارتباط برقرار میکنه من بعد از ٢ ماه تحقیق این گوشی رو گرفتم وچون قابلیت 4k بودن صفحه زیاد اهمیت نداشت مدل z5 dual رو انتخاب کردم .حسگر اثر انگشت از کالیبراسیون خوبی برخور دار هست حتی موقعی که انگشت شما خیس باشه میتونه پاسخگو باشه
تنها نقصی که شاید بشه لین گوشی گرفت ظرفیت کم باتری با 2900 میلی آمپر باشه که با عبرت گرفتن از ترکیدگی سایر برند ها این احتیاط سونی قابل پذیرشه.اسپیکر های استریو ,ضد اب بودن گوشی,دووم چندین شاله این گوشی رو نشون میده با رم اجرایی3گیگ که ١,٨ گیگ در اختیارمون میزازه بعیده تو بازی بروز کم بیاره
یاعلی..

حمیدضا

۱۳۹۵/۹/۲۳
سلام دوست عزیز منم تازه زد 5 پرمیوم گرفتم اما یکسری مشکلات داره مثلا وقتی نور زمینه رو حالت خودکار باشه یهو میبینی کنتراست تصویر میاد پایین صفحه حالت سفید میگیره بعد چند ثانیه یهو درست میشه... شما چیز اینجوری ندیدی؟ بعد باتریش هم با استفاده معمولی اینتررنت و زنگ و پیام 24 ساعت میمونه این عادیه؟

حسین

۱۳۹۵/۷/۲۲
سلام
من طرفدار سونی هستم و بجز سونی از هیچ گوشی دیگه ای خوشم نمیاد
فقط می خوام بگم من z2 داشتم الان z5 premium خریدم و هیچ تغییری توی این دوتا گوشی حس نمیکنم بجز گنده شدن دو سیم شدن و اثر انگشت...
در ضمن سرعت این گوشی بالاتره که اونم حس نمیکنم چون z2 هم تو هیچ بازی یا برنامه ای هنگ نمیکرد و تیک نمیزد
خلاصه : اگه سونی سری z دارید پولتون رو واسه مدل بالاترش خرج نکنید

mamali

۱۳۹۵/۷/۱۲
داداش قربونِ اون زبونت برم خدا خیرت بده.

محمد

۱۳۹۵/۶/۲۶
سلام دوستان من یه ساله که سامسونگ j7گرفتم خداییش هم از کار کرد و خوشگلیش و دوربینش راضی ام.کلا گوشی خوبیه ولی فقط یه بار از ارتفاع نیم متری افتاد رو فرشا یه بارم تو دستم بود که با هم دیگه تو دستم بود افتادیم که بعد تون صفحه اذیت شدا تو نور پایین پرک میزنه ها صفحه چند تیکه میشه ها نورش کم و زیاد میشه.العان با هزار بدبختی و تز هزار جا زدم تا پول جمع کنم و سونی z5 p بگیرم اونایی که دارن خداییش بگن چجوریه از لحاظ کاری و راحتی و مقاومتیش و این چیزایی که زده واقعی هستن یا ن بگید که اگه خوب نیست نگیرم ممنون