خانهاخبار
آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید گوشی ویندوز فونی است؟

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید گوشی ویندوز فونی است؟

به‌زودی گوشی‌های جدید مایکروسافت روانه بازار می‌شوند، اما تا عرضه آنها هنوز یکی-دو ماه زمان باقی است و بسیاری از طرفداران گوشی‌های ویندوز فونی نمی‌دانند بهتر است منتظر عرضه گوشی‌های جدید ویندوز فونی باشند یا سراغ گوشی‌های موجود در بازار بروند.
۱۳۹۴/۶/۲۳

اگرچه تعداد علاقه‌مندان به گوشی‌های ویندوز فونی بسیار کمتر از گوشی‌های اندرویدی است، نباید نادیده گرفت که این گوشی‌ها روند رشد خوبی داشته‌اند و احتمالا با عرضه ویندوز 10 موبایل این روند باز هم ادامه می‌یابد.

همان‌طور که در آمارها اشاره شده، گوشی‌های ویندوز فونی در برخی کشورهای اروپایی، از جمله فرانسه، رشد بسیار خوبی داشته‌اند. با توجه به تعداد بسیار زیاد کاربران ویندوز 10 و تبلیغات گسترده مایکروسافت درباره یکپارچگی سیستم عامل‌های خود روی دیوایس‌های مختلف، احتمال دارد این روند روبه‌رشد سرعت بیشتری نیز پیدا کند.

اما سوالی که برای بسیاری از علاقه‌مندان ویندوز فون طرح می‌شود این است که: آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید گوشی ویندوز فونی است؟ یا بهتر است کمی صبر کنیم تا حدود یکی-دو ماه دیگر گوشی‌های جدید با ویندوز 10 موبایل روانه بازار شوند؟

 

image

 

برای پاسخ دادن به این سوال نخست باید دید دنبال چه نوع گوشی ویندوز فونی هستید. اگر دنبال گوشی میان‌رده‌اید اما می‌خواهید گوشی شما از آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز 10 موبایل مایکروسافت نیزبهره‌مند باشد، نیازی به صبر کردن نیست. گوشی‌های لومیا 640 و لومیا 640 XL از گوشی‌های میان‌رده و جدید مایکروسافت‌اند که، علاوه بر قابلیت‌های خوب سخت‌افزاری، در دسته اولین گوشی‌هایی قرار می‌گیرند که به ویندوز 10 موبایل به‌روز خواهند شد.

البته این گوشی‌ها، با وجود اینکه ویندوز 10 موبایل را دریافت می‌کنند، همه ویژگی‌های این سیستم عامل را ندارند. پس اگر در پی گوشی ویندوز فونی (یا بهتر بگوییم ویندوز موبایلی) هستید که تمام قابلیت‌های ویندوز 10 موبایل و ویژگی‌های وعده‌داده‌شده مایکروسافت را داشته باشد، ناچارید صبر کنید.

 

image

 

هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه پرچم‌داران مایکروسافت، یعنی گوشی‌های لومیا 950 و 950 XL، ذکر نشده است و حتی معلوم نیست که آنها سری 940 مایکروسافت خواهند بود یا سری 950، اما احتمالا این گوشی‌ها در ماه اکتبر (آبان‌ماه) روانه بازار می‌شوند. انتظار می‌رود پرچم‌داران جدید مایکروسافت همه ویژگی‌هایی را که برای ویندوز 10 موبایل گفته شده در خود جای داده باشند. پس باید بگوییم اگر می‌خواهید گوشی ویندوز فونی داشته باشید که علاوه بر ویندوز 10 دربردارنده ویژگی‌هایی همچون کانتینیوم (Continuum) هم باشد، باید منتظر این پرچم‌داران و همین‌طور گوشی‌های دیگر از شرکت‌هایی نظیر ایسر باشید؛ گوشی‌هایی که قرار است تا پیش از پایان سال جاری میلادی روانه بازار شوند.

 

image

 

علاوه بر اینها، پرچم‌داران مایکروسافت قیمتی به‌مراتب بیشتر از گوشی‌های میان‌رده لومیا 640 و 640 XL دارند و البته در مقابل از ویژگی‌های سخت‌افزاری جدیدتر همچون اسکنر عنبیه، دوربین پیشرفته‌تر و... بهره می‌برند.

پس اگر بخواهیم به‌طور خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم این موارد را بررسی کنید:

  • به جیب خود نگاه کنید و ببینید قصد دارید گوشی در چه رنج قیمتی بخرید.
  • به دنبال گوشی با چه ویژگی‌هایی هستید؟ میان‌رده یا پرچم‌دار؟
  • آیا به دنبال ویژگی‌های جدید گوشی‌های ویندوز فونی، همچون کانتینیوم، هستید؟

پس از مشخص کردن این موارد، به‌راحتی می‌توانید تصمیم درست بگیرید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

hsdn

۱۳۹۴/۷/۲۸
من چهارماهی هست که لومیا640ایکس ال دارم ازش راضیم مقاومت خوبی در مقابل ضربات از خودش نشون داده از نظر نرم افزارهم من تا به امروز تنها کلش آف کلنز رو نداشتم روش همین الان همه مسنجرهای معروف و غیر معروف حدود 17 تایی دارم روش اسفالت 8 رو روش نصب کردم و بدون مشکل بازی میشه کرد فیفا 15 رو تست کردم بازی های سبک هم زیاد روش دارم نرم افزار انقتال فایل از طریق وای فای هم Easy transfer دارم ازش راضیم کلا وضعیت خوبی داره من راضیم از وضعیت نرم افزاریش برنامه نویس های ایرانی به نظر من در زمینه ویندوفون و اندروید خوب کارنکردند االبته اندروید نرم افزارخوبم داره اما ازاین نظر ویندوزفون کمی ضعیف عمل کرده البته باید پروژه استوریا رو هم درنظر گرفت که باعث اجرای نرم افزارهای اندرویدو ای او اس روی ویندوز فون میشه و نرم افزارهای یونیورسال که میشه نرم افزارهای ویندوزی رو روی گوشی داشته باشید .

m.m

۱۳۹۴/۶/۲۴
830 و 735 خیلی شبیه هستن و از نظر سخت افزار کاملا مثل یکدیگرند ولی 735 ارزون تره من خودم 735 دارم خیلی راضیم ولی شنیدم که 830 خیلی خوشگله و علت همین قیمت بیشترش هم ظاهرشه

hmg88

۱۳۹۴/۶/۲۳
سلام عرض می کنم خدمت شما خانم فانی. واقعا از شما تشکر می کنم به خاطر اینکه پی گیر خبر های ویندوزفونی ها هستید وهمیشه گزارشات شما جالب و مفید هست. امیدوارم همین طور ادامه بدید . تشکر می کنم از شما و فکر می کنم تنها گزارشگر این سایت هستید که خبر های وینفونی رو دنبال و منتشر می کنید ممنون از شما.

Navid

۱۳۹۴/۶/۲۳
من می خوام لومیا بخرم.
فقط بین 830 و 735 موندم.
دوستان اگه کسی گوشی هارو داره کمک کنه.
ممنون.

Navid

۱۳۹۴/۶/۲۳
من می خوام لومیا بخرم.
فقط بین 830 و 735 موندم.
دوستان اگه کسی گوشی هارو داره کمک کنه.
ممنون.